کد خبر 813846
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۵
قاتل

خریدار مواد مخدر که هفت‌سال قبل سرباز پلیس را در غرب تهران به قتل رسانده بود در زندان رجایی شهر کرج قصاص شد.

به گزارش مشرق، قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران به خبرنگار ما گفت: متهم هفت‌سال قبل هنگام تعقیب و گریز، سرباز وظیفه‌ای را به قتل رساند و همراه همدستش از محل گریخت. مأموران خیلی زود متهم را دستگیر کردند. قاتل پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری محاکمه و با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد. 

سرپرست دادسرای امور جنایی ادامه داد: پس از تأیید حکم قصاص متهم، پرونده آن برای سیر مراحل قانونی و اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد و در نهایت پس از گرفتن استیذان حکم، متهم سحرگاه بیست و نهم آذرماه در زندان رجایی‌شهر پای چوبه دار رفت و قصاص شد. 

  

آغاز ماجرا 

ساعت‌۲۴ شامگاه ۲۸ مردادماه سال‌۱۳۸۹ بود که دو مأمور گشت کلانتری شهرزیبا که یکی نیروی کادر پلیس و دیگری سرباز وظیفه کلانتری بود هنگام گشت‌زنی در محدوده استحفاظی به دو مرد که در فضای سبز پرسه می‌زدند مشکوک شدند و دستور ایست دادند. 

دو مظنون وقتی مأموران را در بالای سرشان دیدند چاره‌ای جز تسلیم نداشتند. مأموران در بازرسی از یکی از متهمان یک‌قبضه چاقو  کشف کردند. بدین ترتیب مأمور پلیس در حالی که مشغول تفتیش بدنی یکی از متهمان بود، متهم دیگر را در اختیار سرباز وظیفه قرار داد و سرباز هم متهم را به داخل خودرو هدایت کرد. 

دقایقی از تفتیش بدنی نگذشته بود که متهم از صندلی عقب خودرو خودش را به پشت فرمان خودرو رساند و برای فرار از دست مأموران خودرو را روشن و اقدام به فرار کرد. در این لحظه سرباز وظیفه که محمد نام داشت دستور ایست داد، اما متهم توجهی نکرد و به حرکت خود ادامه داد تا اینکه محمد خودش را به در خودرو رساند تا مانع فرار متهم شود. در حالی که سرباز وظیفه شیشه در خودرو را گرفته و آویزان بود متهم، با سرعت زیاد او را روی آسفالت‌ها کشاند، اما او خودرو را رها نکرد تا اینکه متهم، سرباز را با سرعت زیاد به گاردریل کوبید و پس از انداختن وی روی زمین از محل گریخت. در این حال که مأمور پلیس به کمک سرباز وظیفه رفته بود متهم دوم نیز از فرصت استفاده کرد و از محل گریخت. 

پس از این پیکر نیمه‌جان سرباز برای درمان به بیمارستان رسول اکرم‌(ص) منتقل شد، اما محمد به علت خونریزی شدید روز ۲۹‌مردادماه فوت کرد. بنابراین با اعلام خبر قتل سرباز وظیفه پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس‌آگاهی به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی تهران برای شناسایی و دستگیری عاملان قتل محمد وارد عمل شدند. 

   

دستگیری متهمان پس از قتل 

مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی متهمان فراری آغاز کردند و در نهایت خیلی زود یکی از آنها را به نام اسماعیل شناسایی و دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌ها همدست خود را به نام عباس که متهم به قتل بود به مأموران معرفی کرد. وی گفت: آن روز همراه عباس برای خرید مواد مخدر شیشه به فضای سبز رفته بودیم و منتظر خرده‌فروش مواد بودیم که مأموران به ما مشکوک شدند. مأمور پلیس از من یک قبضه چاقو کشف کرد و عباس هم در اختیار سرباز وظیفه قرار گرفت. وقتی عباس پشت فرمان نشست و از محل فرار کرد من هم از فرصت استفاده کردم و از محل گریختم. با اعتراف متهم، مأموران عباس را دستگیر کردند. 

متهم در بازجویی‌ها به قتل سرباز وظیفه اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل با دختر جوانی رابطه دوستی برقرار کردم. او معتاد به شیشه بود و من همیشه برای او مواد می‌خریدم. شب حادثه برای خرید شیشه به پارک کوچکی رفته بودیم که قبل از خرید مواد مأموران ما را دستگیر کردند. من از فرصت استفاده کردم و پشت فرمان نشستم و فرار کردم، اما سرباز وظیفه شیشه در را گرفته بود و حاضر نبود خودرو را رها کند که او را به گاردریل زدم تا فرار کنم. پس از فرار، خودرو را در پارک جنگلی در غرب تهران رها کردم و چند روزی به صورت پنهانی زندگی کردم تا اینکه دوباره برای خرید شیشه به محل حادثه آمدم و مأموران مرا دستگیر کردند. 

متهم پس از تکمیل پرونده در شعبه‌۱۱۳ دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شد. متهم پس از تأیید حکم قصاص در یکی از شعبه‌های دیوان عالی کشور سحرگاه روز ۲۹ آذر ماه امسال در زندان رجایی شهر با چوبه دار قصاص شد. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    4 0
    چقدر سریع رسدگی شد بعد خفت سال احسنت 93 سال زودتر چون قبلا یک قرن طول می کشید
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    5 1
    به قاتل نیروهای ناجا رحم نکنید.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    4 0
    بدرک واصل شد .الحمدلله
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    4 1
    با تشکر فراوان از خانواده ی مقتول که خام نشدند و رضایت ندادند و این جنایتکار را به سزای عمل خودش رساندند تا پس از آزادی به ریش آنها نخندد . خداوند فرزندشان را رحمت کند .
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    3 0
    مرگ شیطان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس