پرچم کره شمالی

یک مقام دولت کانادا اعلام کرد محور اصلی نشست بین المللی که قرار است با هدف مهار برنامه هسته ای کره شمالی برگزار شود، متقاعد سازی تمام کشورها به اجرای کامل تحریمها علیه پیونگ یانگ است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک مقام دولت کانادا روز دوشنبه اعلام کرد نشست بین المللی که قرار است با هدف مهار برنامه های هسته ای کره شمالی برگزار شود، بر متقاعد سازی تمام کشورها به اجرای کامل تحریمها علیه پیونگ یانگ متمرکز خواهد بود.

بر این اساس روز سه شنبه، مقامات بلندپایه ۲۰ کشور جهان در شهر «ونکوور» کانادا برای نشستی یک روزه گردهم می آیند. هدف این گردهمایی، افزایش فشارهای دیپلماتیک و مالی بر کره شمالی جهت توقف برنامه های هسته ای این کشور است.

دولتهای کانادا و آمریکا به طور مشترک میزبان این نشست هستند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد که تاکنون طیف گسترده ای از تحریمها را علیه پیونگ یانگ وضع کرده است، ماه میلادی گذشته بکارگیری تدابیر تنبیهی جدید برای محدودسازی دسترسی کره شمالی به محصولات نفتی پالایش شده، نفت خام و درآمدهای حاصل از فعالیت کارگرانش در کشورهای خارجی را به تصویب رساند.

با این حال، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تاکنون از تسلیم شدن در برابر این فشارها امتناع کرده است.

مقامات آمریکا می گویند که در این نشست، شیوه های تقویت امنیت دریایی گرداگرد کره شمالی با هدف رهگیری کشتی هایی که قصد دارند تحریمها را نقض کنند، بررسی خواهد شد.

با آنکه برگزاری نخستین دور از گفتگوها میان مقامات دو کره بیم و نگرانیها از بروز یک جنگ را تا حدی کاهش داد، اما تنشها بر سر آزمایشهای موشکی پیونگ یانگ همچنان رو به تزاید است.

یک مقام دولت ژاپن در خصوص آزمایشهای موشکی پیونگ یانگ گفت که جهان لازم است «با افزایش فشارها از طریق تمام راههای موجود از جمله اجرای کامل قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و وضع تحریمهای مستقل، کره شمالی را به تغییر سیاست خود وادار کند».

گفتنی است که چین، متحد اصلی کره شمالی و شریک مهم و تجاری این کشور، در این گردهمایی حضور ندارد که این امر به زعم دیپلماتها، دستاوردهای این نشست را محدود خواهد کرد.

ماه گذشته، رئیس جمهور آمریکا چین را متهم کرد که امکان ورود نفت به کره شمالی را فراهم می سازد، اتهامی که مقامات پکن آن را رد کرده اند.

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس که در این نشست حضور خواهد یافت، روز دوشنبه گفت که جامعه بین المللی باید متحد بماند. وی افزود: «تحریمها سخت و سنگین است اما لازم است که فشار دیپلماتیک بر حکومت کیم جونگ اون تداوم یابد».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس