کد خبر 825185
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۴
رویترز

رویترز در گزارشی به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی شده که کره شمالی سال گذشته به روسیه زغال سنگ فرستاد و از آنجا این محموله به کره جنوبی و ژاپن ارسال شد.

به گزارش مشرق، در ادامه اظهارنظرها درباره تنش‌ها در شبه جزیره کره، یک رسانه غربی بامداد جمعه مدعی نقض احتمالی تحریم‌های زغال سنگ کره شمالی با کمک مسکو به پیونگ یانگ شد.

بنا بر گزارش رویترز، کره شمالی سال گذشته میلادی سه بار با کشتی به روسیه زغال سنگ فرستاد و این محموله در آنجا بارگیری و به کره جنوبی و ژاپن ارسال شد؛ اقدامی که نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی محسوب می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل 15 آگوست سال گذشته میلادی به منظور بستن منبع مالی برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی، ممنوعیت صادرات زغال سنگ این کشور به کشورهای خارجی را تصویب کرد.

طبق ادعای رویترز، از زمان تصویب این ممنوعیت توسط شورای امنیت سازمان ملل، کره شمالی حداقل سه بار با کشتی زغال سنگ به بنادر «ناخودکا» و «خلمسک» روسیه فرستاده و در آنجا، بارهایش دوباره بارگیری و به کره جنوبی و ژاپن ارسال شد.

بنا بر اعلام یک منبع اطلاعاتی آمریکایی، ارسال زغال سنگ کره شمالی از طریق روسیه پس از تصویب ممنوعیت صادرات آن توسط شورای امنتی همچنان ادامه یافت.

مقامات دولت روسیه هنوز واکنشی به ادعای رویترز نشان نداده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
    12 0
    مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس