کد خبر 820759
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
هواشناسی

احد وظیفه، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات شمالی که روز گذشته وارد کشورمان شده همچنان در بخشهایی از شمال کشور استمرار می‌یابد.

به گزارش مشرق، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده است، گفت: پیامد این سامانه بارشی برف، باران و کاهش ۲ تا ۶ درجه‌ای دما برای بخشهایی از غرب، شمال، مرکز و شمال شرق کشور خواهد بود؛ تهران نیز بارانی و سردتر می‌شود.


احد وظیفه، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات شمالی که روز گذشته وارد کشورمان شده همچنان در بخشهایی از شمال کشور استمرار می‌یابد.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی عصر امروز وارد کشورمان شده است، توضیح داد: از اواخر وقت امروز نیز بارش برف و باران در بخشهایی از شمال غرب، البرز غربی و قسمتی از غرب کشور و به‌صورت پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور افزود: از اواخر وقت امروز یکشنبه نیز پدیده باد و گرد و خاک در شهرهای مرزی جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نیست.

به گفته وظیفه، طی روز دوشنبه با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق از شدت بارش در مناطق شمالی شمال غرب به صورت نسبی کاسته می‌شود و بارش برف علاوه بر مناطق ذکر شده در روز یکشنبه ، البرز مرکزی و شرقی، شمال شرق و بارش باران در سواحل شرقی دریای خزر به وقوع می‌پیوندد.

وی ادامه داد: در همین مدت نیز بارش پراکنده باران و برف در استانهای واقع در جنوب البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه نیز بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ادامه می‌یابد و رفته رفته از اواخر وقت این روز شاهد کاهش بارشها خواهیم بود.

وظیفه با اشاره به کاهش دما در برخی نقاط کشور گفت: طی سه روز آینده دمای هوا در نیمه شمالی کشور و مناطق بارانی و برفی حدود 2 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

وی، شهرکرد با 12 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 24 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و اظهار کرد: دمای هوای تهران امروز 14 درجه بالای صفر رسید که طی سه روز آینده چهار درجه کاهش می‌یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس