عباس صالحی

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه‌ای که با مدیران سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر داشت، به نکات مهمی اشاره کرد.

به گزارش مشرق، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه‌ای که با مدیران سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر داشت، به نکات مهمی اشاره کرد. نکاتی که هر کدام از آنها سر فصلی است که می‌تواند جشنواره فیلم فجر را بالا ببرد.

در ادامه مهمترین نکات صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در جلسه با مدیران سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر را می‌خوانید:

جشنواره فیلم فجر قله جشنواره‌های ایران است.

اهمیت و تاثیرات فجر با نگاه مضاعفی دیده می‌شود.

فجر به یک نقطه خاص بدل شده است.

تمام کشور در بازه زمانی برگزاری جشنواره فیلم فجر درگیر آن می‌شوند.

اصحاب رسانه باید این حس را داشته باشند که می‌توانند به راحتی انتقاد کنند.

باید دیوار میان مردم و خودمان را به محیطی شفاف و شیشه‌ای تبدیل کنیم و شفاف سازی‌ها باعث می‌شود 3 ضلع  اهالی رسانه، مردم و سینما بیشتر به جشنواره اعتماد کنند.

جشنواره فیلم فجر باید از حالت «نمایشگاه فیلم» خارج شود و به سمتی برویم که جشنواره فیلم فجر در قالب یک فستیوال سینمایی پیش برود.

باید به این موضوع بیاندیشیم که جشنواره فیلم فجر در مرحله اول چطور می‌تواند در سطح منطقه و در گام بعدی در سطح جهانی برجسته شود.

این حق سینمای ایران است که جشنواره‌ای در سطح جهانی داشته باشد.

هر مقدار ظرفیت خودمان را در تعامل خوب با رسانه‌ها و منتقدان سینمایی بالا ببریم،برپایی جشنواره را قوی‌تر کرده‌ایم.

منظور از تعامل با رسانه‌ها، به طور کامل، تعریف و تمجید از برنامه‌ها نیست یا اینکه بخواهیم منتقدی را ساکت کنیم. باید این رابطه را کامل کنیم و این رابطه، چرخ پنجم این حرکت باشد. 

رسانه‌ها باید حس کنند ضلع مهم این جشنواره هستند. فکر نکنند بیرون گود هستند و به همین دلیل، بخواهند صرفا از جشنواره مچ‌گیری کنند. واقعا به این قضیه واقف باشند که در متن هستند و این موضوع را با تمام وجود حس کنند. 

رویکرد ما به گونه‌ای باشد که فعالان رسانه را با این جشنواره همراه کنیم تا با آن همذات‌پنداری کنند و ما را در برگزاری جشنواره همراهی کنند. رسانه‌ها نباید حس کنند که خبرها را باید غیررسمی دنبال کنند. رسانه باید احساس صداقت و امنیت کند. زمانی‌که حس اعتماد رسانه برانگیخته شود، گرایش عمومی را نسبت به جشنواره برمی‌انگیزد و رسانه را با جشنواره همدل می‌کند. 

اطلاع رسانی سیستم باید دقیق و پیوسته باشد، اگر ما در بحث اطلاع‌رسانی زمین را خالی بگذاریم این خالی بودن با سوءتفاهم و شُبهه پُر می‌شود.

سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در استان‌ها با شکوه‌تر از همیشه برگزار شود.

جشنواره فیلم فجر در ایران، جشنواره محل توجه مردم است و بخش‌های زیادی از مردم به آن متصل می‌شود. اینکه ما میلیون‌ها نفر را به مهمانی دعوت کنیم، آنها انتظار دارند که میزبانان خوبی باشیم . پس نظم، خدمت‌رسانی، حرمت و احترام و بحث‌های مختلف باید رعایت شود به نوعی مردم باید حس کنند که به آنها حرمت‌گذاری شده است. 

باید این حس منتقل شود که نسبت جشنواره فجر با انقلاب، نسبت روشنی است.

جشنواره فجر انقلاب، باید فرصتی باشد تا جامعه ایرانی، انسانی‌تر، اخلاقی‌تر و معنوی‌تر بیاندیشد و عمل کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس