صالحی امیری

انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی برگزار خواهد شد که جامعه ورزش یک نگرانی بزرگ و جدی دارد؛ شغل دوم آقای رئیس!

مشرق - دوشنبه هفته جاری در حالی انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار خواهد شد که جامعه ورزش یک نگرانی بزرگ و جدی دارد؛ شغل دوم آقای رئیس. دکتر سیدرضا صالحی‌امیری تنها نامزد پست رئیس کمیته ملی المپیک که بدون رقیب ریاستش قطعی است، سه ماه پیش با حکم نجفی به سمت قائم‌مقام شهردار و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران منصوب شد. موقعیتی کلیدی و مهم در شهرداری شهری که اداره آن کمتر از اداره یک دولت نیست.

امروز جامعه ورزش، مدیران، ورزشکاران، رؤسای فدراسیون‌ها، مربیان، ملی‌پوشان و... بیم مشغله آقای صالحی‌امیری را دارند. بیم تکرار سختی‌های گذشته و امیدی که دوست ندارند به یأس تبدیل شود. مشکلات ورزش، زیاد و عمیق است و وظایف کمیته ملی المپیک مهم و اساسی. اما صالحی‌امیری به واسطه نزدیکی‌اش با رئیس‌جمهور و سابقه و تجربه‌ای که دارد، می‌تواند برای برون‌رفت از مشکلات راهگشا باشد. او به خوبی می‌داند که فدراسیون‌ها ۵ ماه نخست سال جاری را حتی یک ریال بودجه دریافت نکرده‌اند. می‌داند تاکنون کل فدراسیون‌های کشور فقط ۶۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۹۶ دریافت کرده‌اند. رقم‌هایی که یا خرج امورات ستادی شده یا بابت بدهی باید بپردازند. فدراسیون‌هایی که به خاطر پول حاضر شده‌اند آن هم با التماس رقم‌های ناچیزی از اسپانسرها بگیرند و در مقابل اختیارات فراوان بدهند. هیچ بودجه‌ای برای کار اساسی نداشته‌اند.

کرسی‌های بین‌المللی از حضور ایرانیان خالی است. برای فتح کرسی‌های بین‌المللی باید کار کرد، هزینه کرد و از همه مهمتر دیپلماسی نیاز است. بی‌شک آقای صالحی‌امیری از مشکلات بین‌المللی ورزش ایران هم اطلاع دارند و برای رفع آن پا به این میدان سخت گذاشته‌اند. وضعیت اعزام‌ها و اردوهای تیم‌های ملی اسفبار است.

آقای دکتر، ورزش سرطان دارد و برای مبارزه با این بیماری وخیم ششدانگ باید به میدان بیایید. این جراحی‌ها عوارض هم دارد، پای آن بایستید. سیاسی‌کارها را از میدان ورزش بیرون کنید. سیاسیونی که ورزش را به این حال و روز نزار انداخته‌اند. مدیران مادام‌العمر بعضی رشته‌ها را رصد کنید. ببینید در انتخابات فدراسیون‌ها بعضی برای بقا و رأی چه‌ها که نکرده‌اند. ریشه عطش بعضی آقایان برای ریاست فدراسیون‌هایی که جیب‌شان خالی است را بیابید؟

دوران ریاست شما در کمیته ملی المپیک فرصت مهمی برای کشور است. حالا که قرار است کمیته ملی المپیک و دولت بعد از سال‌ها هم‌صدا شوند، از این فرصت به بهترین نحو باید استفاده کنید.

آقای دکتر، همین امروز و فرداست که بدخواهان‌تان چپ و راست بگویند صالحی دوشغله است و باید یک پست را ترک کند و در مقابل به ظاهر خیرخواهان‌تان دلیل بیاورند که نه نیست، استفساریه بیاورند و... این قصه ادامه‌ دارد. حاشیه‌ها دست‌بردارتان نخواهد بود.

این کرسی برای کشور حیاتی است. خدا را شکر که مثل بعضی‌ها به دنبال شهرت نیستید و جایگاه‌های بزرگتری از معاون رئیس‌جمهور گرفته تا وزارت را پشت سر گذاشته‌اید.

آقای دکتر، آقای رئیس آینده کمیته ملی المپیک! از شهرداری بگذرید. شمایی که می‌توانید و توانش را دارید، بیایید برای ورزش فداکاری کنید. از خیر استفساریه و حرف و حدیث بگذرید. استعفا بدهید و تمام‌وقت و تمام‌قد وقف ورزش شوید.کمیته ملی المپیک جایگاه کار پاره‌وقت نیست. برای جبران عقب‌ماندگی کار شبانه‌روزی هم کم است. این ورزش بیمار است، نحیف است، جان ندارد. مدیر میدان می‌خواهد. مرد عمل می‌خواهد و بس.

لطفا همین امروز از پست‌هایتان در شهرداری تهران استعفا و جامعه ورزش را دلگرم و غائله را تمام کنید... فردا دیر است.

* سیدهادی فیاضی (مدیرمسئول روزنامه خبرورزشی)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس