کد خبر 818204
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
کمیته ملی المپیک

2 نامزد هیات رئیسه انتخابات کمیته ملی المپیک عصر روز گذشته بعد از اعلام اسامی تایید صلاحیت‌ها انصراف دادند.

به گزارش مشرق، ستاد نظارت بر انتخابات کمیته ملی المپیک روز شنبه اسامی نامزدهایی که مورد تایید صلاحیت قرار گرفتند را اعلام کرد که هر 30 نامزد شرایط لازم را برای حضور در انتخابات دارند، اما انصراف محمود مشحون از نایب‌رئیسی و هادی ساعی از خزانه‌داری به نظر مشکوک می‌رسید.

البته چند روز پیش نهادهای نظارتی با ارسال نامه‌ای به کمیته ملی المپیک خواستار انصراف 2 کارشناس خبره شدند که شاید انصراف محمود مشحون به همین دلیل باشد. محمود مشحون که از ریاست فدراسیون بسکتبال کنار رفته بود، با انتخابش به عنوان کارشناس خبره شانس حضور در هیات رئیسه کمیته ملی المپیک را پیدا کرد. همین پیش‌بینی نیز درست از آب درآمد و وی برای پست نایب‌رئیسی ثبت‌نام کرد اما به نظر می‌رسید هشدارهای نهادهای اطلاعاتی برای کنار رفتن دو کارشناس خبره جدی بود و دقیقا روزی که اسامی تایید صلاحیت‌ها اعلام شد، مشحون کناره‌گیری کرد.

اما در این بین انصراف هادی ساعی از خزانه‌داری مشکوک به نظر می‌رسید. وی که در بین نامزدهای حاضر در این پست شانس زیادی برای گرفتن کرسی خزانه‌داری داشت، شب گذشته انصرافش را اعلام کرد تا معادلات برای چینش کابینه جدید در کمیته ملی المپیک تغییر کند.

با توجه به اتفاقات رخ داده، گفته می شود مهدی علی‌نژاد که شانس اول کسب پست دبیرکلی بود، حالا یکی از گزینه‌های مطرح برای خزانه‌داری است و در این صورت به نظر می‌رسد رای اعضای مجمع به سمت شاهرخ شهنازی برگشته است.

شاهرخ شهنازی که در یکی دو سال اخیر به دلیل مسائل شخصی نمی‌توانست از کشور خارج شود و حتی نتوانست سرپرستی کاروان ایران را در بازی‌های کشورهای اسلامی برعهده بگیرد، به نظر می‌رسد با تغییر و تحولاتی که به وجود آمده، حالا گزینه اصلی برای گرفتن دوباره کرسی دبیرکلی است. این اتفاقیست که در حال حاضر محتمل نظر می رسد اما تا روز انتخابات هنوز چند روزی باقی مانده و رایزنی ها و لابی های پشت پرده احتمال وقوع هر اتفاق دیگری را محتمل می کند.

انتخابات کمیته ملی المپیک 25 دی‌ماه برگزار می‌شود و روسای فدراسیون‌ها نیز با برگزاری جلسات متعدد سعی در گرفتن رای هستند. حالا باید دید روز مجمع چه اتفاقاتی می‌افتد.

اسامی نامزدها به شرح زیر است:

ریاست: رضا صالحی‌امیری، محمود خسروی‌وفا

نایب‌رئیسی: رباب شهریان، محمود خسروی‌وفا، فضل الله باقرزاده، هاشم اسکندری، طاهره طاهریان، غلامرضا نوروزی، حسین بابوئی، علی مرادی، مجید شایسته، هادی ساعی

دبیرکلی: محمد درخشان، مهدی علی‌نژاد، علی مرادی، شاهرخ شهنازی، محمدصادق فرجی

خزانه‌داری: میترا نوری، کیکاووس سعیدی، مهدی علی‌نژاد

هیات اجرایی: محمد درخشان، محمدعلی صبور، سیدعبدی افتخاری، مجید کیهانی و علیرضا رحیمی، محمدصادق فرجی، زهرا اینچه درگاهی، احمد ضیایی، فضل الله باقرزاده، مهدی تاج، خسرو قمری، مسعود خلیلی، مجید شایسته، محمد علیپور، محسن رضوانی، علی دادگر

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس