کمیته ملی المپیک

برخی از نامزدهای مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک با تخریب دیگر نامزدها در تلاش هستند آراء بیشتری را برای خود اختصاص دهند.

به گزارش مشرق، مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک 25 دی‌ماه برگزار می‌شود و در این فاصله کوتاهی که به برگزاری انتخابات باقی مانده نامزدها با روش‌های مختلف سعی در جمع‌آوری آراء دارند؛ یکی خود را نماینده وزارت ورزش معرفی می‌کند و دیگری با برگزاری جلسه سعی در معرفی خود دارد اما نکته‌ای که در این بین دیده شده بی‌اخلاقی برخی نامزدها و سوء استفاده از رسانه‌هاست.

تمامی کسانی که در انتخابات کمیته ملی المپیک حضور دارند غیر از یکی دو مورد، روسای فدراسیون‌ها هستند که سالهاست در ورزش حضور دارند و فعالیت می‌کنند به همین دلیل تمامی آنها شناخت کافی از یکدیگر دارند اما مهم در کسب رای برای حضور در کمیته ملی المپیک که هدف آن ترویج صلح و ارزش‌های اخلاقی در جهان است، تخریب یکدیگر نیست.

از سوی دیگر رای دهندگان نیز از بدنه جامعه ورزش هستند که جملگی سالیان سال است که نامزدهای پست های مختلف کمیته را می شناسند و حتی با آنها کار کرده اند بنابراین تبلیغات رنگارنگ و حتی سوء هیچ تاثیری در نظر رای دهندگان نخواهد داشت.

تعدادی از نامزدها برای اینکه بتوانند رأی بیشتری جمع کنند، در مصاحبه‌های مختلف به شکل مستقیم و غیر مستقیم نامزدهای دیگر را تخریب می‌کنند و گاه حتی اخبار غیرواقعی و جهت دار له یا علیه یک نامزد دیگر به رسانه ها می دهند؛ موضوعی که در ورزش و مرام پهلوانی جایی ندارد. اگرچه حضور در کمیته ملی المپیک جایگاهی مهم برای روسای فدراسیون‌ها به شمار می‌رود اما می‌توان به صورت تعامل و منطقی کار را جلو برد و آراء لازم را کسب کرد به همین دلیل نیازی نیست نامزدی برای اینکه بتواند آراء بیشتری را به خود اختصاص دهد، نامزد دیگری را تخریب کند و یا برنامه‌هایش را بهم بریزد و یا اخبار کذب و غیرواقعی بدهد.

حدود 60 نفر در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک حضور دارند که آراء خود را محرمانه به صندوق می اندازند به همین دلیل حتی اگر صدها جلسه هم برگزار شود، در نهایت فرد رأی‌دهنده به هر نامزدی که تمایل داشته و او را شایسته حضور در کمیته ببیند، انتخاب می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد رعایت اخلاق مهمترین نکته در انتخابات کمیته ملی المپیک است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس