عربستان و امارات

ولیعهد امارات ضمن قدردانی از برنامه رئیس جمهور (آمریکا)، به ذکر مطالبی درباره نقش امارات متحده عربی در به اعتدال کشانیدن قیمت نفت پرداخت.

سرویس تاریخ مشرق- مایکل بلومنتال وزیر خزانه­‌داری وقت آمریکا در ملاقات با مقامات امارات از آنها می­خواهد تا در چارچوب سیاست­های اقتصادی ایالات متحده آمریکا حرکت کنند. وی در این خصوص بر نقش موثر امارات متحده عربی و عربستان سعودی در تعدیل قیمت نفت جهت حفظ ارزش دلار تاکید می‌کند.  

 درگزارش ۹ آذر ۱۳۵۷ در اسناد لانه جاسوسی این مساله چنین آمده است:

«طی ملاقات مورخ ۱۹ نوامبر با ولیعهد ابوظبی شیخ خلیفه، وزیر بلومنتال از وی خواست تا در رابطه با قیمت نفت اعتدال را حفظ کرده و نیز تلاش­های شدید کارتر رئیس جمهور را در جهت کاهش تورم و بالا بردن ارزش دلار برای وی یادآور شد و تأکید کرد که هرگونه افزایش چشمگیری که در قیمت های نفتی پدید آید وضع جدید دلار را به خطر خواهد انداخت و منافع درازمدت امارات متحده عربی بر باد می رود.

رئیس هیأت همراه وزیر از حمایت دو حزب آمریکا از برنامه ضد تورم رئیس جمهور یاد کرد و خاطرنشان ساخت که میانه‌­روی سعودی و امارات متحده عربی در کنگره به خصوص مسائل خاورمیانه‌­ای آن تأثیر بسیار مساعدی داشته است. ولیعهد ضمن قدردانی از برنامه رئیس جمهور (آمریکا)، به ذکر مطالبی درباره نقش امارات متحده عربی در به اعتدال کشانیدن قیمت نفت پرداخت.» [۱]

۱- اسناد لانه ی جاسوسی، کتاب یازدهم، موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی، صفحه ۱۳۵.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رحمان IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    6 8
    روسیه هم تورم در ایران رو کاهش بده
  • NL ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    6 2
    مزدورها ما هم با کاهش واردات از امارات باید ضربه ای ولو کوچک به امریکا بزنیم
  • محمد IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    1 0
    خواهشا وقتی دارین تاریخ درس میدین بگین که مال قدیمه تا افرادی مثل من کلیک نکنن روی متن خبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس