کد خبر 818200
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
تیراندازی

وزارت ورزش و جوانان در نامه‌ای به کمیته ملی المپیک اعلام کرد از ثبت‌نام مهدی هاشمی در انتخابات کمیته جلوگیری شود.

به گزارش مشرق، بعد از برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی و انتخاب سیدمهدی هاشمی، این انتخابات با حکم دیوان عدالت اداری و با شکایت دادگر مبنی بر دوشغله بودن هاشمی، باطل شد. این پایان ماجرا نبود و در ادامه مهدی هاشمی به رای صادره اعتراض کرد با این شرایط با کنار رفتن هاشمی از مسند قدرت و با وجود حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ادامه فعالیت هاشمی، وزارت ورزش انتخابات را برگزار کرد و علی دادگر به عنوان رئیس جدید انتخاب شد.

با این شرایط، فدراسیون جهانی تیراندازی با ارسال نامه‌ای به کمیته ملی المپیک خواستار شفاف‌سازی در خصوص ریاست فدراسیون ایران شد که البته کمیته مهدی هاشمی را به عنوان رئیس معرفی کرد.

با وجود گذشت چندین ماه از این ماجرا و فعالیت دادگر در فدراسیون تیراندازی و البته رضایت ورزشکاران از شرایط موجود، نوبت به انتخابات کمیته ملی المپیک رسید. روزی که ثبت‌نام مهدی هاشمی از سوی کمیته ملی المپیک مورد تایید قرار نگرفت و در مقابل نام علی دادگر به عنوان نامزد هیات اجرایی روی خروجی سایت قرار گرفت.

مهدی هاشمی در این باره گفت: وزارت ورزش به کمیته نامه زده که فلانی را ثبت‌نام نکنید و دیگری را ثبت‌نام کنید. من ثبت‌نام کردم و اگر بخواهم از این شرایط شکایت کنم، انتخابات کمیته هم باطل شود چه کسی جواب خواهد داد؟ من این حق را دارم که شکایت کنم. دیوان بارها نامه زده و حتی اخطار به انفصال خدمت وزیر داده است. آخرین مکاتبه فدراسیون جهانی هم مربوط به چند روز پیش است که رونوشت آن نیز به کمیته ارسال شده مبنی بر اینکه آنها دادگر را به عنوان رئیس قانونی نمی‌شناسند.

فدراسیون جهانی تیراندازی همچنین اواخر سال میلادی نامه‌ای به کمیته ملی المپیک فرستاد و ضمن تبریک به کسب سهمیه‌های المپیک نوجوانان خواستار تعیین تکلیف فدراسیون تیراندازی شد اما کمیته ملی المپیک هنوز هیچ پاسخی به این نامه نداده است.

سوال اساسی این است اگر کمیته ریاست دادگر را قبول دارد چرا در نامه‌ای رسمی به فدراسیون جهانی این موضوع را اعلام نمی‌کند؟ اگر ریاست مهدی هاشمی را قبول دارد چرا در زمان ثبت‌نام انتخابات کمیته، این ثبت‌نام را مورد تایید قرار نداد.

کمیته ملی المپیک به عنوان یک مرجع مورد تایید نهادهای بین‌المللی می‌تواند با ارائه راهکاری مناسب تکلیف فدراسیون و ورزشکاران این رشته را مشخص کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس