کد خبر 816977
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۶
خیز کنست اسرائیل برای اعدام اسرای فلسطینی!

سال ۲۰۱۷ نیز همچون تمام سال‌های تولد نامشروع اسرائیل در سرزمین فلسطین دارای حواشی و وقایع مختلف بود است.

به گزارش مشرق، در سال 2017 تعداد 98 فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و 22 صهیونیست نیز در عملیاتهای استشهادی فلسطینیان به هلاکت رسیدند. از 98 شهید مذکور،  37 تن در کرانه باختری، 9 تن در قدس، 46 تن در نوار غزه، 6 تن در سرزمین های اشغالی 1948 و 2شهید هم اردنی بودند.

شاید بتوان سرزمین فلسطین را ازجمله پرچالش ترین مناطق روی کره زمین در تاریخ دانست که همواره دارای فرازو فرودهای خاص بوده است. سال 2017 نیز همچون تمام سال های تولد نامشروع اسرائیل در سرزمین فلسطین دارای حواشی و وقایع مختلف بود. بر اساس اعلام منابع فلسطینی و صهیونیستی، در سال 2017 در مجموع تعداد 98 فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و 22 صهیونیست نیز در عملیات های استشهادی فلسطینیان به هلاکت رسیدند. از 98 شهید مذکور،  37 تن در کرانه باختری، 9 تن در قدس، 46 تن در نوار غزه، 6 تن در سرزمین های اشغالی 1948 و 2شهید هم اردنی بودند.همچنین از این تعداد 13 تن کودک و 5 تن زن بوده‌اند.

در ذیل بصورت روزشمار مروری خواهیم داشت بر وقایع برگزیده سال 2017 از نگاه صهیونیست ها در اراضی اشغالی فلسطین:

ژانویه

تخریب 90 خانه و ملک متعلق به فلسطینیان( 17-1 ژانویه): بولدوزرهای اسرائیلی در مناطقی همچون کرانه باختری، قدس شرقی و غیره به بهانه هایی همچون مشارکت صاحبان املاک مذکور در اقدامات ضد اسرائیلی، نگرفتن مجوز ساخت از اسرائیلی ها و غیره اقدام به تخریب خانه ها و املاک فلسطینیان نمودند که این مساله واکنش های گسترده ای در سطح فعالان مدنی اروپایی و آمریکایی داشت.

عملیات استشهادی در قدس (8ژانویه): فادی القنبر جوان28 ساله ساکن قدس غربی(عرب 48) با کامیون اقدام به زیرگرفتن اعضای یکی از یگان‌های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در یک ایستگاه اتوبوس کرد که در نتیجه آن 4 سرباز اسرائیلی کشته شده و 15 نفر مجروح شدند. القنبر بلافاصله به ضرب گلوله شهادت رسید. وی پیشتر در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بوده است. نتانیاهو القنبر را منتسب به داعش خواند.

فوریه

تصویب قانون تسریع تخریب منازل فلسطینی ها(6 فوریه): کنست اسرائیل که پیش تر قانون مصادره زمین های فلسطینیان را تصویب کرده بود، در تاریخ مذکور قانون جدیدی را به تصویب رساند که به موجب آن روند تخریب منازل فلسطینی های ساکن مناطق عرب نشین سرزمین های اشغالی تسریع می شود. کنست این قانون را در جلسه ای فوق العاده و با 60 رای موافق در برابر 52 رای مخالف، تصویب کرد. تصویب قانون مذکور با واکنش منفی اتحادیه اروپایی و آمریکا همراه بود.  

مارس

سرنگونی هواپیمای اسرائیلی توسط ارتش سوریه(17 مارس): ارتش سوریه اعلام کرد، در جریان حمله چهار  جنگنده اسرائیلی به خاک این کشور در نزدیکی پالمیرا یک هواپیمای اسرائیلی را توسط سامانه دفاعی اس200 سرنگون کرده و یکی دیگر را هدف قرار داده است. در ابتدا ارتش اسرائیل منکر اخبار مذکور شد اما به مرور مقامات صهیونیستی به کلیات این عملیات اعتراف کردند. به نوشته روزنامه اسرائیلی هاآرتص، این شدیدترین درگیری اسرائیل و سوریه از شش سال پیش که جنگ داخلی سوریه شروع شد تا کنون بوده است.

آوریل

تخریب 29 ملک متعلق به فلسطینیان(16-1 آوریل): در این ماه اهداف اسرائیلی ها برای تخریب اموال فلسطینی بیشتر بر دفاتر مسکونی و اقامتگاهای موقت فلسطینیان متمرکز بود. ضمن آنکه تعداد 135 درخت زیتون در یک روز بریده شد که این مساله در صدر اخبار جنجالی ماه آوریل قرار گرفت و واکنش ناظران مدنی در این عرصه را در پی داشت.

می

سفر ترامپ به اراضی اشغالی فلسطین(22 می): دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اولین سفر خارجی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را انجام داد و ابتدا درعربستان سعودی و سپس به اراضی اشغالی فلسطین حاضر شد. این اقدام ترامپ تعجب بسیاری از کارشناسان را بر انگیخت زیرا روسای جمهور آمریکا معمولا در سفرهای منطقه ای خود ابتدا به اسرائیل می رفتند. ضمن آنکه رد کردن دست ترامپ توسط همسرش در فرودگاه بن گوریون از جمله سوژه های اصلی این سفر در سطح مطبوعات جهان بود.

حضور ترامپ در کنار دیوار ندبه (22 می): ترامپ در بدو ورود به اسرائیل به همراه همسر و دخترش در کنار دیوار ندبه در شهر تاریخی قدس قرار گرفت. وی نخستین رئیس جمهور آمریکا است که در مقطع ریاست جمهوری از دیوار ندبه دیدن کرد.

ادامه دارد...

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس