اصلاح طلبان

برخی اصلاح‌طلبان در اشاره به تجمعات اخیر قصد انفکاک دولت و نظام از یکدیگر را دارند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

دختران و پسران نقاب‌پوش اغتشاش تهران هم «مالباخته» بودند؟!

روز شنبه گذشته تجمعی محدود توسط برخی افراد در حوالی دانشگاه تهران و میدان انقلاب تهران رخ داد که تا شب ادامه داشت.

تجمع‌کنندگان که شعارهای تندی سر می‌دادند همچنین در ادامه این تجمع با نیروهای پلیس نیز درگیر شدند و دست به تخریب اموال عمومی نیز زدند.

عمده این افراد نیز دختران و پسرانی بودند که صورت‌های خود را با ماسک پوشانده بودند.

نکته قابل تأملی که درباره این متجمعین وجود داشت اما اینست که نسبت این افراد با خواسته‌ها و مطالبات اقتصادی مردم از دولت آقای روحانی چیست؟!

*آنچه که درباره تجمعات اخیر گفته می‌شود اینست که این تجمعات در مشهد و تهران و چند شهر دیگر به دلیل اعتراضات مردم به عملکرد ضعیف اقتصادی دولت بوده است!

اگرچه ضد انقلاب از همین تجمعات نیز سوء استفاده کرد اما سؤال اینجاست که دختران و پسران جوانی که روز شنبه گذشته در دانشگاه تهران و میدان انقلاب به صحنه آمدند، شعارهای ساختارشکنانه سر دادند و اموال عمومی را تخریب کردند چه نسبتی با مطالبات اقتصادی مردم دارند؟!

آیا این افراد نیز مالباختگان کاسپین هستند یا به نان شب محتاج‌اند؟!

پاسخ این پرسش ساده است...

این افراد که در حالت خوشبینانه کسانی هستند که در پازل اغتشاش طراحی شده از سوی دشمن بازی کرده‌اند؛ نه مطالبه اقتصادی بحرانی‌ای دارند و نه ربطی به ضعفایی دارند که شاید کسانی از آنها به نان شب محتاج باشند.

کسی که با سنگ و کلوخ به دنبال اجرای اوامر و نواهی سعید حجاریان مبنی بر ضرورت حضور خیابانی است؛ نمی‌تواند مدعی باشد که از فقر اقتصادی به ستوه آمده و اینک صرفاً برای اعاده حق خود از دولتی که خودش به آن رأی داده پا به خیابان گذاشته است.

رؤیت این مسائل در شاکله برخی تجمعات؛ واقعیت‌های سترگی را در زمینه «فتنه اقتصادی» در مقابل چشم مردم ایران و کسانی که همواره مدافع نظام اسلامی بوده‌اند، روشن می‌کند.

شاید برای مردم جالب باشد که اصلاح‌طلبان بعنوان کسانی که نقش اصلی سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و مفسدنمایی از نظام طی 7 سال گذشته را بر عهده داشته‌اند؛ نتوانسته‌اند خرسندی و بهجت خود از تجمعات اخیر را پنهان کنند.

برای فهم بهتر این مسئله؛ خوانش اظهارات اخیر سعید شریعتی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 خالی از لطف نیست.

او در اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد، گفته است:

«محور اصلی مطالبات ناراضیان اقتصادی "افزایش قدرت خرید" است. این گروه سطح گسترده‌ای  از جامعه را تشکیل می‌دهند. بیش از ۴۰ میلیون نفر بر اساس برآورد های وزارت رفاه نیازمند دریافت یارانه نقدی یا اعانه‌های دولتند. این را باید در  کنار میلیون ها بیکار دید که نیروی اصلی اعتراض های اقتصادی خواهند بود. سطح دوم ناراضیان اجتماعی هستند که محور مطالباتشان آزادی در انتخاب سبک زندگی است. میتوان تخمین زد که حداقل ۶۰ درصد جامعه از سبک تحمیلی زندگی از سوی حکومت ناراضی‌اند. سطح سوم ناراضیان، ناراضیان فرهنگی‌اند که محور مطالباتشان آزادی بیان و رفع ممیزی و سانسور است. و سطح کوچکتر ناراضیان منتقدان سیاسی است که محور اصلی مطالباتشان انتخابات آزاد است.

طبیعی است که این سطوح در هم تنیده و دارای همپوشانی است. اگر جریان‌های مخالف دولت روحانی به تحریک  گسل ناراضیان اقتصادی مبادرت کنند و بخواهند  دولت را تحت فشار قرار دهند به اندک زمانی لایه‌های دیگر ناراضیان از وضع حاکم به میدان می‌پیوندند و به وسعت اعتراض ‌ها علیه وضع حاکم دامن می‌زنند.»[1]

جدای از اغلاط صحبت‌های شریعتی، می‌توان این خط را در اظهارات او مشاهده کرد که وی به روشنی جمعیت ناراضیان علیه نظام اسلامی را همچون سال 88 «بیشمار» می‌پندارد و اگرچه با ژست اصلاح‌گری و التیام مسئله به صحنه آمده اما کدهایی وجود دارد که نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان بعنوان عاملان وقوع نارضایتی‌های اقتصادی بعضاً ناواقعی از دولت و نظام، نفع‌برنده اصلی این قضایا هستند.

گفتنیست آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، رخدادهای اخیر را «فتنه جدید» نامیده است.

***

شیرزاد: چالش‌های نظام را به دولت نسبت می‌دهند!

احمد شیرزاد، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم، به تازگی طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز با اشاره به تجمعات اخیر نوشته است:

«مجموعه این مسائل نشان می‌دهد که چالش‌هایی که امروزه تمامیت نظام با آن‌ها درگیر است، سهوا یا عمدا به دولت نسبت داده می‌شود و دلیل این است که همیشه برخی از یک حاکمیت لطمه بیشتری می‌خورد که به لحاظ اجتماعی آزادتر و به لحاظ ثبات ضعیف‌تر باشد. اشتباه آقایان این است که نمی‌دانند نظام از نگاه مردم کشور، یکپارچه دیده می‌شود و مردم بین دو جناح و قدرت و دولت تفاوتی قائل نیستند و کسانی که به هرنحوی در این نظام حضور داشته باشند، درگیرند و باید بدانند عام مردم توان محاسبه و تحلیل اقتصادی ندارند و هیچ نهادی را به طور خاص محاکمه نمی‌کنند. وقایعی مثل اتفاقات اخیر مشهد، این طور نشان می‌دهد که کسانی سعی داشتند تیری به سمت دولت شلیک کنند، غافل از آنکه تیر ممکن است در راه به چند ترکش فرعی تقسیم شود و همه را هدف خود قرار دهد ما در جریان این اتفاقات شنونده‌ هرگونه شعاری به هرنهادی بودیم. در آخر باید اشاره داشت که قصه‌ این تیر و ترکش‌ها داستان رهاکردن غول چراغ جادوست که وقتی رها شود نه فقط دولت روحانی، بلکه همه را در بر می‌گیرد.»[2]

*ما نمی‌دانیم آقای شیرزاد از طراحی‌های دوستان ستادی‌اش برای ایجاد «فتنه اقتصادی» خبر دارد یا خیر اما ذکر این نکته گفتنیست که اصلاح‌طلبان در تمام طرح‌های کلان خود طی 7 سال گذشته اعم از ایجاد فتنه اقتصادی و برجام؛ تلاش داشته‌اند تا نظام اسلامی را مسئول اصلی معرفی کنند.

در واقع اگرچه دولت مستظهر به حمایت‌های نظام اسلامی است و این دو عملاً از یکدیگر انفکاکی ندارند اما افکار عمومی به روشنی و وضوح در جریان هشدارهای رهبری پیرامون برجام روحانی و اینکه این برجام نه دستاوردی خواهد شد و نه از قِبَل آن تحریمی رفع خواهد شد، هستند.

همین افکار عمومی همچنین در جریان تأکید دولت اعتدال بر خوشبینی به توافق با آمریکا و پر دستاوردی برجام نیز قرار گرفته‌اند.

در ماجرای چالش‌های اقتصادی نیز اگر قرار بود مشکلات به گردن رهبری نظام و کلیت حکومت باشد که دیگر نیازی به دولت نبود!

اساساً آیا جز این است که مردم ایران در سال‌های 92 و 96 با اغوای اصلاح‌طلبان بود که به رئیس‌جمهور روحانی و برنامه‌های اقتصادی و غیره‌اش رأی دادند تا همین برنامه‌ها را اجرا کند؟!

به سخن دیگر اینکه آقای شیرزاد هم‌اکنون بایستی از مردم بواسطه ترویج و تبلیغ دولت اعتدال عذرخواهی کند نه اینکه با تقلّا برای تعویض جای شاکی و متشاکی و منفک نشان دادن دولت و نظام از یکدیگر، از این بگوید که مسئول کارهای دولت، نظام اسلامی است.

مردم به روشنی می‌دانند که اگر مجوز غلطی به فلان مؤسسه اعتباری داده شده، اگر تخم مرغ یک شبه گران می‌شود، اگر کاری برای مقابله با واردات کالا نمی‌شود و اگر کسانی از مقامات دولتی درباره مقولاتی مثل عبور از رکود و بحث خزانه صراحتاً دروغ گفته‌اند؛ این مسئله نه بر عهده نظام و نه علی‌الاطلاق بر عهده دولت که بر عهده اصلاح‌طلبان و برخی حنجره‌های بیمار در درون دولت است.

در ماجرای اغتشاشات اخیر نیز که اصلاح‌طلبان نقش اصلی را در ایجاد آن داشته‌اند و ما طی 2 سال گذشته در وبلاگ مشرق بارها نسبت به بروز فتنه اقتصادی بر اساس طرح و نقشه این جریان سیاسی خاص هشدار دادیم؛ امر واضح آنست که یک تعمّد آشکار در ناراضی‌سازی واقعی یا روانی مردم دیده می‌شود.

خاصه اینکه از اردوگاه دولت و اصلاح‌طلبان بوده است که صدای تأکید بر وجود گرسنگی، افلیج شدن اقتصاد، خرد شدن استخوان مردم، اثر زیاد تحریم‌ها، بحران زدگی اقتصاد، ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی و... به گوش رسیده و در ذهن افکار عمومی پمپاژ شده است.

***

سلامتی: بیلان روحانی به حساب اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود

محمد سلامتی، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی به تازگی در مصاحبه با ایسنا گفته است:

«اصلاح‌طلبان باید بدانند که لازم است از روحانی به هر شکلی که ممکن است حمایت کنند، چون بیلان کار روحانی به حساب اصلاح‌طلبان که او را کاندیدا کردند نیز نوشته می‌شود.»

او همچنین اظهار می‌کند: تخریب روحانی توسط عده ای ازاصولگرایان ادامه دارد؛ اما نباید روحانی از سوی اصلاح طلبان هم  تخریب شود. البته روحانی باید هم حمایت و هم نقد شود. اصلاح طلبان از روحانی حمایت کرده‌اند، بنابراین قوت یا ضعف دولت به پای اصلاح طلبان هم نوشته می‌شود و ما باید پیه هر نوع عملکرد دولت را به تنمان بمالیم. اصلاح‌طلبان در قبال مردم باید متعهد بمانند و محکم بپذیرند که در قبال عملکرد دولت مسئولیت دارند.[3]

*اظهارات سلامتی در حالی است که پیش از این مرتضی حاجی، علی صوفی، احمد شیرزاد و تنی دیگر از چپ‌های ستادی اعلام کرده‌اند که اصلاح‌طلبان مسئول عملکرد دولت روحانی نیستند![4]

اگرچه واضح است که عملکرد دولت آقای روحانی یقینا به پای اصلاح‌طلبان نوشته خواهد شد اما کسانی از چپ‌های ستادی در راستای پروژه «عبور از روحانی» از ماه‌ها قبل در حال تقلّا هستند تا خود را جدا و منفک از دولت نشان دهند.

جالب آنکه مثلا، بهزاد نبوی نیز چندی قبل وجود هرگونه ائتلاف و توافقی میان اصلاح‌طلبان و روحانی را انکار کرد.[5]

با نگاهی به ارکان پروژه عبور اصلاح‌طلبان از روحانی که طی روزهای اخیر و با ماجرای «پشیمانی» برخی سلبریتی‌ها به اثبات رسیده و وقوع آن حتمیست، بعید به نظر می‌رسد نظر درست امثال سلامتی در اردوگاه اصلاحات اجازه پژواک پیدا کند.

اما این یکسوی ماجراست و اینکه در نزد قضاوت مردم نیز عملکرد دولت و اصلاح‌طلبان از یکدیگر قابل انفکاک هست یا خیر؟! مسئله دیگریست...

برخی محافل تحلیلی معتقدند که مردم هرگز چنین سخنی را از اصلاح‌طلبان نخواهند پذیرفت و در انتخابات سال 1400، آنها و کاندیدای مورد اشاره‌شان را با کارنامه برجای مانده از دولت رئیس‌جمهور روحانی خواهند سنجید. همانطور که محمد سلامتی هم این حقیقت را درک کرده است.

***

1_https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-825651

2_http://www.armandaily.ir/fa/news/main/208561

3_https://www.isna.ir/news/96100904323/

4_mshrgh.ir/764960

5_mshrgh.ir/790499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 103
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 93
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    لجن به هیکل اصلاح طلبان که همه چی رو به لجن کشیدن و هنوز که هنوزه ول کن نیستن
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      شما صدای دختران و پسران نقاب پوش را نشنیده بگیر! صدای ملت مظلومی که خون دادند و همیشه در صحنه بودندرو گوش کن! فقر و فساد و بیکاری مردم رو به تنگ آورده! با این صدا چه می کنی؟
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      اینها سرمایه هستن اون هم چه سرمایه ای سرمایه اسرائیل و آمریکا خدا این شجره ملعونه رو از اصل و اساس بکنه
    • مجید IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      چرا همه محکومین فتنه 88 با سایت جماران مصاحبه می کنند؟توسایت جماران چه خبره؟
    • امیر IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      از محمود جانتان چه خبر؟؟
    • پویا US ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      83 18
      در فتنه ها چونان شتر دوساله باشید نه پستانی برای دوشیدن دارد و نه پشتی برای سواری دادن
    • محمد IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      آقا معیشت مردم را درست کنید. این اوباش را هم خود ما سرجا مینشانیم
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      آقا معیشت مردم را درست کنید باقیش با ما مردم
    • SE ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      به ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ به این مردم می گویم خود کرده را تدبیر نیست. رای دادن به نئولیبرالها یعنی همین. فرانسه و یونان و آرژانتین و ایران ندارد. می خواستید چشمتان را باز کنید و درست انتخاب کنید.
    • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      7 5
      اگر اصلاح طلبان نبودند الان این اغتشاشات خیابانی تبدیل به یک طوفان سراسری شده بود که طومار این مملکت را درز هم می پیچید
  • SE ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    تا 1400؟ فکر نمی کنم که رییس جمهور لازم داشته باشد
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    همه خطا کارند .. اصولگرا به خاطر اینکه رئیسی را نتوانست رئیس جمهور کند عصبانی است تند حرف میزند تند عمل میکند و مردم را به یاغی گری دعوت میکند. .. یه کم بابا کوتاه بیاین ... روحانی تا ابد نمیخواد بشینه و جا خوش کنه... دوره اش تموم بشه میره ... حرف های تند شما باعث اغتشاش میشه مردم رو یاغی می کنه جنگ داخلی بوجود میاره... اینقدر از سیاست حرف میزنید پس چرا سیاست ندارید... کشور را رو به نابودی می کشونید.. بس کنید... کمی ارام باشید صبر داشته باشید.... هیچ کس دائمی نیست همه میروند و دیگری می آید... اگر ایرادی در کار دولت می بینید انتقاد کنید اما تند نباشید ... بگذارید مردم هم ارامش داشته باشند... دائم یه اسلحه دستتون گرفتید و حمله می کنید.. ... کمی مهربان باشید ...
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      ما اعتراض به شما داریم. شما به روحانی و سیاستهای انقباضی او رای دادید. شما گفتید با برجام ایران گلستان می شود. حالا ایران را تبدیل به یونان کرده اید طلبکار هم هستید؟
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      توهم زدي شما و دوستانتان خشونت طلب و آشوب طلب هستيد و در 88 اين را ثابت كرديد. دوستان نظام همواره پشت نظام هستند.
    • M.sh IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      59 97
      در مورد سال ۸۸ هم گفتین حرف های تند احمدی نژاد باعث فتنه شده!!!! چیزی که شما هیچ وقت ندیدید ونمیبینید وامیدوارم که یه روزی ببینید اینه که این خط دهی ها از سوی دشمنان داخلی وخارجی انقلاب اسلامی هست برای ضربه به نظام وساقط کردن ان! همین افسادطلبان تا دیروز از اوضاع اقتصادی نالیدندو گفتندو به دولت منتخب خودشون تاختند وهمه تلاششون رو کردند تا مردم رو بکشونن به کف خیابان تا ازان بهره وری سیاسی کنند. از طرفی چون بعضی از لیدرهای افساد طلبان ، ابشخورشون اونور اب هست وتمام تلاششون رو میکنند که نظام روساقط کنند. در کنار این، همین قماش دارن در کنار فتنه ای که راه انداختن، تئوری توطئه هم میچینند. جهانگیری این رو نسبت داده به جناح مخالف دولت! این شریعتی هم که گفته فلان فلان، عبدی هم دیروز گفته کار جناح مخالف دولت ، یا همون انقلابیون هست. روی هم رفته این جماعت هم فتنه میکنند هم توطئه، هم قیافه حق به جانب میگیرند ویه عده خام و از همه جا بی خبر (خوشبینانه)میگن به خاطر حرفهای تند اصولگراهاست!!! اگه این اشوبها وفتنه انگیزی ها بنابه حرف تند باشه، روحانی که تندترین اصطلاحات رو نثار منتقدانش کرد، پس تاحالا اونا باید مملکت رو اتیش میزدن!!!! نه کاربر گرامی!!! ذات افسادطلبان عجین شده با فتنه انگیزی چون مزدور امریکاو انگلیس و صهیونها وعربستان در داخل هستن. شما یه نگاه به صفحه هول روزنامه های امروز بنداز ! ببین ایا این روزنامه های تهوع اور و زنجیری ، حتی ذره ای حماسه ۹ دی رو پوشش دادند! خیر!!!!! چرا!!؟؟ مگه ۹ دی اقتدار نظام نبود!؟ پس چرا این جماعت حتی خبری از این حماسه رو درج نکردند تو روزنامه هاشون!؟ چون هدفشون ساقط کردن نظام هست پس نبایدهم این حماسه رو ببینند!
    • کوروش IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      212 3
      سلام. بدترین کار تو اینجور مواقع اینه که در تحلیل درست صحنه دچار خطا بشویم. اینکه این اعتراضات رو به دعوای سیاسی تقلیل بدهیم و خواسته مردم رو نادیده بگیریم. چه بخواهی و چه نخواهی باید قبول کنی وقع اقتصادی خوب نیست و روحانی هم نشون داده نه عزمی و نه توانی برای حل مشکلات داره.فقط حرف میزنه.
    • کوروش IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      109 4
      سلام. بدترین کار تو اینجور مواقع اینه که در تحلیل درست صحنه دچار خطا بشویم. اینکه این اعتراضات رو به دعوای سیاسی تقلیل بدهیم و خواسته مردم رو نادیده بگیریم. چه بخواهی و چه نخواهی باید قبول کنی وقع اقتصادی خوب نیست و روحانی هم نشون داده نه عزمی و نه توانی برای حل مشکلات داره.فقط حرف میزنه.
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      66 42
      اینها سرمایه هستن اون هم چه سرمایه ای سرمایه اسرائیل و آمریکا خدا این شجره ملعونه رو از اصل و اساس بکنه
    • امیر IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      11 1
      شما هم به کسی رای دادید
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      لطفا دهنتو ببند!!از همه خطاکارتر تو هستی با این اراجیفی که بافتی، طرفداران رئیسی هیچ وقت دعوت به آشوب و خشونت نمی کنند اگه مرام اونا این چیزها بود مطمئن باش خیلی قبل تر،بهانه های بهتری از وطن فروش های داخلی داشتند.
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      همه خطا کارند... این حرف بیشتر من یاد حرفهای مرحوم هاشمی و طرح آشتی ملی ایشون انداخت مردم همه کوتاه بیان رهبری هم عذرخواهی کنند همه بریم شب بخوابیم پس مجاهدت چی میشه
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      اصلاح طلب همه را به کیش خود پندارد! انتقاد ملایم هم کردیم به جهنم حواله شدیم. ما اسلحه دست نگرفته ایم فعلا که رای دهندگان به شما سنگ و آتش به دست در حال تخریب اموال مردمند
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      22 4
      الان شما با خودت چند چندی ؟
    • مانی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      9 2
      واقعا حماقت حد و مرزی نداره !!!!!!!!
  • سید IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    ننگ بر اصلاح طلبان تهوع آور که هر چند سال یک بار کشور را به آشوب می کشند.
    • امیر IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      فعلا که محمود جانتان دوباره سفرهای استانی را شروع کرده
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      13 18
      به امیر و البته هیچ گاه دعوت به اغتشاش نکرده
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      17 15
      آخرش درد و توهم محمود جان این افساد طلبان متوهم رو می کشه
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      0 0
      .
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    پاسخ روشن است. نه! این دختران و پسران, مالباخته نبودند و میخواهند در کشور فتنه اقتصادی ایجاد کنند. مشکل اقتصادی داریم اما بحران اقتصادی نداریم.
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    فکر کنم پسران و دختران اومدن کنسرت!
  • سید محمد مصطفوی IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    79 25
    این مزدوران منافق معلوم نیس طرفدار کی هستند!!مگر شماهای به اصطلاح جنبش سبز ، خودتون به روحانی رای ندادید!؟ مگر رمان بنفش و سبز دستتون نبود؟این بدبختیای برجامی نفرین شده و گرونی های خانمان سوز و بی اقتداری های امروز مگر ازسر رئیس جمهور منتخب شما نیست؟پس چرا اوسارپاره می کنید و اموال عمومی رو نابود می کنید؟ هنوز اونایی که تو فتنه 88 رفتند برنگشتند بازم می خواهید این اشتباه رو انجام بدید؟شماها وقتی داعش اومد توتهران چندتا ترقه زد همتون از ترس دنبال سوراخ موش بودید الان شدید شیر ژیان خخخ!!! آقای روحانی پاسخ گوباش وگرنه شماهم سرنوشت بنی صدر رو پیدا می کنید...
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    این اختشاشگران همانهایی هستند که موقع انتخابات در چهارراه ولیعصر عج...میرقصیدند گویی همه چیز را فتح کردن !نا اگاهی خود درد بیدرمان است. چرا که در مدت چهارسال فقط اختلاس و حرف زده شد باز هم برای عده ای نااگاه قابل درک نبود و ما دیدیم همین افراد دوره بعد بازهم کفایت نکردن و در چهارراه ولی عصر به شادمانی پرداختن و غافل ازاینکه حقایق را نمیتوان پنهان مرد.حال که سرخورده شدن و هیچ نتیجه ای ندیدن شروع به اختشاش کردن و اینکه خودکرده را تدبیر نیست و اشتباه خودرا از دیگران مطالبه میکنن
  • مهرداد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    29 11
    این یک پروژه است. بصورت الگوریتمی طراحی شده و باید بصورت الگوریتم معکوس خنثی شود. به زبان ساده تر، باید براساس نشانه های موجود و گافها، دستشون رو بخونید. و برعکس آن عمل کنید تا شاخه های این الگوریتم دچار کارکرد غلط شوند. این همه متخصص و نخبه و اندیشمند داریم اینجا باید به درد بخورند. توی فرانسه چندسال پیش، دریک شب حدود 950 خودرو را آتش زدندآب از آب هم تکان نخورد. بالاخره اینها یک عقبه فکری و تدارکاتی دارند حداکثر تا آخر هفته مشخص می شود چه کسانی (دولتی و غیر دولتی) همکار اینها هستند. قطعه های پازل را درست کنار هم بچینید تا تصویر را حدس بزنید.
    • SE ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      مشخص هست. منتهی دولت خودش با اینها است
  • ناشناس IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    49 8
    با این فضاحتی که دولت و موسسه کاسپین بر سر مردم آورده برای این گونه شورش ها تا الان هم دیر شده .
  • US ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    355 4
    مردم آزادی اقتصادی میخوان واز شرایط اقتصادی ذله شدن دولت در هر زمینه ای دستش تو جیب مردمه وکلا داره ظلم میکنه اگه دولت گمرکی رو برداره وفقط یک مالیات اونم۱۰درصدبگیره وعوارض های مختلف و وجوه مختلفی که ادارات وسازمانها از مردم میگیرند لغو کنه ودلار رو بیاره پایین وحده اقل۱۰سال تثبیت کنه قول میدم این نظام۱۰۰۰سال پابرجا باشه وهیچ مشکلی پیش نمیاد.
  • احدی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    35 13
    کسی که ادعا دارد اعتراضش بجاست توهین به کسی نمیکند اموال عمومی را تخریب نمیکند واز خارج دستور نمیگیرد حرف حق میشه شنیدنی است حتی اگر تلخ باشد
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    شما از سر سیری چیزهایی می گویید، اگر مثل مردم عادی زندگی می کردید و بیکاری، رکود و تبعیض را در جامعه می دیدید این حرفها را نمی زدید
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      اگر مردم عادی این مشکلات را داشتند که به روحانی رای نمی دادند. اینها قر و کنسرت می خواستند. خوب روحانی بهشان داد. دیگر دردشان چیست؟
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    11 5
    خخخخخخخخخ
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      21 10
      گلوت چرک کرده؟
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    7 1
    دختران و پسران ...
  • US ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    خودتون با دست خودتون دارید مردمو مجبور به انقلاب و اغتشاش هر چی فتنه هست زیر سر خودتونه همچین فشاری که شما روی مردم گذاشتید روی خر بذارید شروع به جفتک زدن میکنه...!!
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      13 65
      مردم؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      10 8
      ایشون از آمریکا هستند .
    • SE ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      15 8
      کسانی که رأی به این دولت دادند این فشارها را می خواستند همراه با کنسرت و....
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    3 7
    نخیر من دوست شما مشرقی ها هستم
  • حسین IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    420 4
    به طور کلی نظام در زمینه اقتصادی خیلی ضعیف عمل کرده و موجب ایجاد اختلاف طبقاتی شدید شده و پاسخگوی نیاز های معقول مردم نبوده است و همین نقطه ضعفی شده تا در هر فرصتی امکان سوء استفاده به دشمن را می دهد.واقعا مشکل اکثریت معترضین اشتغال، درآمد حداقلی، ازدواج و به طور کلی معیشتی است. اما افرادی که کم هستند و شعارهای تند می دهند عمدتا از آسیب دیدگان ناشی از انقلاب هستند مثل منافقین، سلطنت طلب ها ، مواد مخدری ها و جاسوس هایی که برای بیگانه کار می کنند.
    • رحمن IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      2 1
      درست میفرمایید
  • مهدی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    516 4
    به جای اینکه خودتونو و حضور ملت تو خیابونارو توجیح کنید و همه چیزو بندازید گردن ضد انقلاب ببینید مردم چی میخوان...مردم از سیاست های غلط شما به ذله اومدن.مردم رفاه میخوان.
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      حتما تو زبون مردمی، وقتی با پنجا شصت نفر میگی مردم دیگه من بهت چی بگم
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      19 99
      مردم خودشان این وضع را می خواستند. اگر خواستار عدالت اقتصادی و سیاستهای انبساطی بودند که به روحانی رای نمی دادند.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    26 8
    اکثرافرادی که کامنت می گذارندمشخص است سن بالائی ندارند وفقط نوک بینی خودرا می بینندخواهشا دوراندیش باشیم وببینیم چه کسانی این ماجراها رارهبری می کنند وچه کسانی ازاین جریانات سود خواهندبردماجرای سوریه ویمن وحتی عراق ازکجا آغاز شد ازهمین کارها. گرانی وتورم وبیکاری بهانه است .گرچه هیچکس وجودآن را منکر نیست اما اعتراضات هم راهی داردمگردرکشورهای اروپائی اعتراض نمی کنند ولی معترضین تمام جوانب رادرنظر می گیرندتا به استقلال کشورشان لطمه وارد نشود ولی درکشورما اقوام زیادی زندگی می کنند هرقومی بلا فاصله ازکشوریحمایت وتحریک می شودوخدای نکرده مثل انقلاب اسلامی نیست که مردم دوقسمت بودندانقلابی وغیرانقلابی. الان دیگرهرکس سازخودرا خواهد زدفکرنکنیم اگر فرداهرج ومرج شد امریکا یاکشورهای اروپایی وعربی به ما کمک خواهند کرد.خیربلکه کاری خواهند کردایران نیزمانند سوریه وعراق 50سال عقب گرد کندسپس دایه مهربانتر ازمادر شده وکشوررا تقسیم می کنندحتی خودروسیه. پس مواظب باشیم وکوته فکرنباشیم. اصلاح طلب واصولگراوغیره همه به فکر پرکردن جیبهای خودشان هستند اول حفظ تمامیت عرضی کشور به عهده ملت است نباید اجازه نفوذ دشمنان رابدهد.
  • اميد IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    23 7
    فتنه هاي جديد در راه است. فقط بايد هشيار بود و در دام دشمنان گرفتار نشد. يا الله يا رحمن يا رحيم يا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علي دينك
  • پگاه IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    494 9
    چرا هرکسی که انتقاد منفی داره میشه فتنه گر؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      نبودی ببینی چطور با شکوندن شیشه مغازه های مردم انتقاد خودشو ابراز می کرد.
    • محب IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      201 2
      هیچ منتقد وطنی منصفی، فتنه گر نمی شود. هیچ مطالبه گری که قانونی حقوق خود را بخواهد هرگز فتنه گر نیست. برخی از این آدمهای کف خیابون که نه منتقد هستند و نه مطالبه گر. فقط برای اغتشاش آمده اند. تخریب اموال عمومی و بانک و حمله به مراکز انتظامی و ... این انتقاد هستش؟ با چشم می بینید اما دلتون باور نداره. معلوم نیست کی می خواهیم از لحاظ فرهنگی و برخوردهای درست اجتماعی رشد کنیم. البته دولت مستقر هم باید فشار اقتصادی رو از دوش قشر ضعیف جامعه کم کند. دوای اقتصاد ما ، مقاومتی است نه روشهای نئو لیبرال. کار جهادی لازم است. نه مدیران مرفه پرخور خوشگذران برای ملت بی پناه مومن، نسخه غربی بپیچند. از قدیم گفته اند سیر از گرسنه خبر نداره، سواره از پیاده. سه ساله آقایان دارند مذاکره می کنند تا یه اعتراضی شد حتی برای یک روز هم ، غربی ها احترام نگه نداشتند. تا کی اعتماد یکطرفه؟
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    13 67
    ظاهراً بچه های اطلاعات و سپاه همه اش به فکر خرابکارها و تروریست های داعشی بودند و از این فتنه گران غافل شدند ...... چرا از قبل اینها نباید رصد و شناسایی بشن چرا این عده تا حالا دستگیر نشده اند
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      10 30
      دستگیر بشن که بعد هشتگ فری بزارن برای نظام هزینه بتراشن؟ بد نیست گاهی عده ای بیان بیرون انرژیشون تخلیه بشه . اینا در دانشگاه دارن تحصیل میکنن و میشه پرونده هاشونو کشید بیرون و باهاشون کاری کرد کارستان
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    30 19
    هر روز علیه دولت لجن پراکنی میکردید یادتون رفته- حالا بفرما- تحویل بگیرید- اصلاح طلب و اصولگرا هر دو در یک کشتی نشسته اید - سوراخ کردن کشتی هنر نیست-
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      79 3
      نکند لایحه بودجه کذایی را هم ما نوشتیم؟
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      76 6
      کشتی رو اونی سوراخ می کرد که می گفت خزانه خالیه، مردم گرسنه ان و ۷۲ میلیون بیکار داریم. #دولت
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    44 6
    "دختران و پسران نقاب‌پوش اغتشاش تهران " پاتوقشون میدونید کجاست . عده ای در خیابان دنج برادران مظفر بعد از طالقانی مستقر هستن و کارشون سیگار کشیدنه . عده ای دیگه هم در کافه های اطراف چهارراه ولیعصر و انقلاب مستقرن و به عیش و نوش میپردازن.
  • محسن IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    27 5
    سلام خسته نباشید ، چرا به .. مثل احمد شیرزاد که حتی کروبی ...هم او را همدست اسراییل می نامد ، اصلاح طلب می گویید؟؟؟
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    15 65
    خواهشابرید فقط دانشگاههایی که همه را بدبخت کرد را خراب کنید.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    8 43
    اگه با سرکرده های جاه طلب فتنه 88 اینقدر مدارا نشده بود و همونوقت تودهنی سختی خورده بودن هیچ رذل بی سر و پایی جرات تخریب اموال مردم رو پیدا نمیکرد!
    • رحمن IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      2 4
      مرگ بر کسانی که سال ۸۸را رقم زدند کروبی و موسوی مردم مشکلات معیشتی دارند نه افکار دیگر معلوم است همیشه سوءاستفاده کننده هم وجود دارد اما حقوق مردم که نمایندهگانش ساکتند به اینجا کشیده میشود
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    23 71
    اینا حرف دلشون رو زدن: هم اسلام هم قرآن هر دو فدای ایران. و صد البته که ایران هم برای اینا ارزشی نداره حرف اصلیشون اینه همه دنیا فدای وجود من! از سبک زندگی لیبرالیسم و اومانیسم(فرد گرایی) و پراگماتیسم(منفعت طلبی) فقط همین بیرون میاد
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    137 4
    من از همون تجمع مشهد که به نظرم تجمع طبیعی و اقتصادی بود و انتهاش گمان کردم اتفاقی افتاده. اصلاح طلبان و لیدرهای افراطیشون استاد تجمعات خیابانی و ارتباط با مزدوران سلطنت طلب و اپوزیسیونی هستند و شدند در این سال ها. این چشمه ای بود به نظام که همونطور که شریعتی در حرف هاش گفته اگر بخواهید به عملکرد اقتصادی ما اعتراض کنید و این افتضاحی که به بار آوردیم را به مردم نشون بدید و با مردم همراهی کنید ما هم مثل همیشه چون ایران اولویت آخرمون هست و برامون مهم نیست در اغتشاشات چه بر سرش بیاد و تبدیل به سوریه بشه یا نشه، از هسته های خفتمون استفاده میکنیم تا اغتشاشات را بکشونیم به سطح خیابان و نه اعتراض که اصلانظام و رویکردهاش را حتی اگر با پیروزی بزرگی مثل پیروزی در منطقه توسط سلیمانی ها همراه باشه که همه ی دنیا بهش معترفند را ببریم زیر سوال. برای همین هم باید قشر متوسط ضعیف جامعه و مذهبی تر را که به طور سنتی طرفدار جناح راست هست خفه کنید تا دم بر نیاره نسبت به مشکلات اقتصادی و هم خودتون اعتراض ها را کاهش بدید تا عملکرد ما برای انتخابات آینده زیر سوال نره!
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    9 196
    آنها دلباخته بودند نه مال باخته
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    248 7
    آقا معیشت مردم را درست کنید. این اوباش را هم خود ما سرجا مینشانیم
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      7 369
      ناز شصتت که به خفه کردن اوباش کمک می کنی. ولی کمک اصلی اینه که بدونی معیشت مردم مشکل بحرانی نداره و اینا همش سیاه نمایی دولت و اصلاح طلبها هستش. تو مملکتی که سفر خارجی دغدغه عمومیه و چند صد هزار شغل پیشنهادی وزارت کار قبول نمی شه چون عموم بیکارها وضعیت بحرانی ندارن؛ مشکل معیشتی نمی تونه وجود داشته باشه.
  • SG ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    همون روزی که تو مشهد تظاهرات به راه انداخته شد شد و امثال اقای مهدی محمدی که هر چه تفسیر می کنند غلط از آب در می آید به تعریف و تمجید پرداختد گفتم هر مطالبه ای که در ایران در کف خیابان مطرح بشه نتیجه اش فقط عاید دشمنان میهن میشه. اما اصول گرایان از شدت عصبیتی که روی روحانی داشتند نادیده گرفتند.
    • SE ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      104 2
      حرف شما درست است. اما دقت کنید که اصل مطالبات به دلیل سیاستهای نئولیبرال و ریاضتی روحانی است. در واقع به نظر من اگر خود حزب اللهی ها به صورت کنترل شده رهبری این حجریان اعتراضات را به عهده می گرفتند هم خواسته های مردم زمین نمی ماند و هم فرصت سوء استفاده برای شیطان پرستها پیش نمی آمد.
  • ایرانی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    218 6
    من در حوالی چهارراه ولی عصر در یکی از کوچه ها دوسه نفر ار دیدم اسلحه داشتند و لباس شخصی آمدند در میان مردم نمیدانم اما فکر کنم منافقا میخوان بیان لای جمعیت و بزنن بندازن گردن دولت ایران
    • P IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      12 2
      ازهمین الان دارن میگن بسیجی ها و دولت ایران میخواد بکشه واموال را تخریب کنه مراقب باشید به گردنتون نندازن هه
    • SE ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      10 2
      یقین کنید از امشب برنامه آنها همین است.
    • امید بیرجند IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      3 2
      همینه دیگه وقتی یه اشوب بپا بشه دیگه هر سواستفاده و موج سواری میشه کرد،
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      2 1
      وقتی شهر شلوغ میشه هیچی بعید نیست.
  • الف IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    7 1
    فتنه گرمنافق!
  • سعید IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    3 3
    یک مؤسسه آمریکایی اعلام کرد: در ادامه کمبود سوخت ناشی از طوفان هاروی، قیمت بنزین در آمریکا به روند افزایشی خود ادامه داده است.
  • DE ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    5 3
    کسانی که به این ھا رأی دادن حقشونه باید ھم از اینھا بیشتر بکشن
  • DE ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    13 3
    پول هاي جورج سوروس خبيث در كار است
    • مانی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      13 4
      محمدخاتمی هم رفیق فابریک جرج سوروس !!!
  • کیوان IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    10 3
    خودت خوب میدانی تخریب کنندگان اموال عمومی هیچگاه با مردمی که دنبال حق شان هستند یکی نیستند
  • امید بیرجند IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    12 3
    فقط بصیرت بصیرت بصیرت .. امیدوارم مورد اغفال و سوء استفاده واقع نشیم و ناخواسته بازیگر و مجری طرحهای کسانی که هیچ علقه و علاقه ای به این انقلاب ندارند، نشویم
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    11 18
    کشور ما بهترین کشور دنیاست؛ ان شاالله مشکلات هم برطرف می شود
  • DK ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    19 15
    مرگ بر آمریکا
    • نیما IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      14 8
      مرگ بر انگلیس
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    27 16
    مشرق جون جرا نميفهمي كشور متعلق بهمه است هر كسي ميتواند در هر زمينه اي اعتراض كند چرا نفهميد
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      4 7
      نفهم که تویی نمیفهمی اعتراض با وحشیگری فرق داره
  • مالباخته IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    3 9
    جلوی این ها را بگیرید مردم آسایش و امنیت می خواهند
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    3 8
    تلگرام رو چرا فیلتر کردن
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    8 7
    تلگرام رو فیلتر نکنید
  • جانم فدای ایران IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    4 12
    این ملت ابروی کشور وخون شهدا رو بردن خاک برسرتون واقعا اخه با رهبر چیکار دارید...... حضرت آقا خداوند حافظتان باشد
    • محمد GB ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      1 0
      دوستان فهیم مراقب ستون پنجم باشیم.
  • محمد AE ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    4 0
    خدا به داد مردم بدبخت برسه که باز باید هزینه بدن همه دنبال مقصر میگردن همه هم از گناه مبرا هستن اخرشم مردم میمونن و هزینه های سنگین و کوله باری از مشکلات معیشتی
  • رته IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    0 0
    یه عده مردم ساده لوح و بی ظرفیت. دارن خون شهدا رو نادیده میگیرن واقعا متاسفم براتون، اگه بخاطر گرانیه که این راهش نیست. ما هم. درگیر گرانیم ولی گول نمیخوریم. وسفت و محکم پای رهبری ایستاده ایم، زنده باد جمهوری اسلامی ایران
  • علی GB ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    1 2
    جانم فدای رهبرجانم فدای اسلام جانم فدای خاک پاک ایران...مرگبرامریکاو السعود.
  • سناتور IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    4 0
    هم وطن ،خواهر وبرادر عزیز مشکل مارا فقط وحدت ویکدلی حل میکنه نه دامنه زدن به شایعه ها واراجیف غربی ها ما یک گذشته با افتخار ودارای تمدن قدیمی هستیم چرا آب در آسیاب آن گمراهان می ریزیم وحدت ...وحدت ...وحدت
  • جومونگ IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    0 0
    همه اینها ازادی می خواهند وباید همیشان نابود شوند
  • مسیح IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    0 0
    مرگ بر منا فقان امید وارم همه نابو شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس