کد خبر 814550
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
شنا

انتخابات فدراسیون شنا در حالی روز شنبه برگزار می شود که خانواده بزرگ این رشته انتظار مهندسی نشدن انتخابات و رای نیاوردن گزینه مد نظر وزارت ورزش را دارند.

به گزارش مشرق، سرانجام نوبت به برگزاری انتخابات فدراسیون شنا رسید. با اینکه مهلت ثبت نام کاندیدای ریاست این فدراسیون ۱۶ مهر ماه به پایان رسیده بود، فرآیند تائید صلاحیت افراد آنقدر طولانی شد که تا روز ۵ دی ماه یعنی ۴ روز قبل از تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی اسامی کاندیدا اعلام نشد.

در نهایت ۷ کاندیدا برای رقابت بر سر مسند ریاست این فدراسیون معرفی شدند. بر این اساس کاوه احمدی، رضا حبیبی، مهرزاد خلیلیان، حامدرضاخانی، محسن رضوانی، رضا فاطمی مقدم و مجید مشتاق عشق کاندیدای شرکت در این انتخابات هستند.

* حمایت وزارت از خلیلیان از ادعا تا واقعیت
در میان همه این اسامی اما نام مهرزاد خلیلیان خیلی زود به عنوان گزینه اصلی وزارت ورزش مطرح شد. غلامحسین کریمی که قبلا به واسطه طلب مالی از دوران ریاست آیت الهی کارش به دادگاه با رضوانی کشیده بود، به عنوان وکیل خلیلیان ثبت نام کرد. او در دفتر دبیرخانه مجمع صراحتا از نظر مساعد داورزنی معاون ورزش قهرمانی به خلیلیان برای ریاست فدراسیون خبر داد.

از آن جایی که خلیلیان از افراد نزدیک به معاون ورزش به شمار می رود، هر روز ذهنیت حمایت وزارت از او در مقابل محسن رضوانی رئیس مستقر فدراسیون پررنگ تر شد. تا جایی که با تعلل وزارت ورزش در معرفی کاندیدا، از گمانه زنی ها درباره احتمال مهندسی انتخابات به سود خلیلیان قوت گرفت. موضوعی که معاون وزیر در حاشیه مجمع بوکس به صراحت آن را رد کرد. اما موضوع سوال برانگیز در این میان چرایی حمایت وزارت از کاندیدایی مقابل محسن رضوانی رئیس مستقر فدراسیون و کارمند این وزارتخانه بود.

*رضوانی ورزشکاری که وارد سیاسی کاری نشد
بسیاری موضوع اختلاف رضوانی با معاون وزیر را بی ربط به ماجرای انتخابات کمیته ملی المپیک نمی دانند. حال آنکه رفتار سیاسی برخی دیگر از روسای فدراسیون ها از بروز چنین حواشی در آستانه انتخابات جلوگیری می کرد. رضوانی که از قهرمانان شنا و واترپلو ایران بود طی چهار سال کارنامه نسبتاً  قابل قبولی داشت. کسب دو میزبانی و حدود ۵۰ اعزام بین المللی و برگزاری سالانه ۳۷ عنوان مسابقه از جمله اقدامات او بود که موجب شد، کمتر به عدم کسب نتیجه در انتخابی المپیک و ناکامی شنا در کسب موفقیت های بزرگ بین المللی خرده بگیرند. تیم های ملی شنا، شیرجه و واترپلو ایران در دوران مدیریت او پوست اندازی کردند و جوان شدند، اما به اعتقاد بسیاری صرف کسب موفقیت های ملی و مسابقات آسیایی نمی توانست موفقیت بزرگی برای دوران ریاست او قلمداد شود و باید منتظر میوه دادن نهال های جدید در این رشته بود.  

تراز مالی مثبت با میراثی از خروارها بدهی
دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان، این برآورد مجموع بدهی های فدراسیون شنا به جا مانده از دوران مدیریت گذشته بود که با روی کار آمدن تیم جدید به تدریج پرداخت شد. در حالی که تمام برنامه های این فدراسیون طبق تقویم انجام شد اما مدیریت مالی موفق و کسب درآمد از محل های مختلف موجب شد تا تراز مالی این فدراسیون بعد از سال ها در چهار دوره پیاپی مثبت شود. یکی از بدهی های قبلی فدراسیون مربوط به مبلغی دلار بود که فردی به نام کریمی در زمان ریاست آیت اللهی به فدراسیون داده بود. این فرد البته همان زمان به عنوان مدیر یا سرپرست تیم ملی منصوب شد اما بعد از اینکه رضوانی حاضر به تمدید مسئولیتش نشد، با شکایت به دادگاه پول خود را با نرخ چند برابری دلار مطالبه کرد.

تجهیز سخت افزار و سقف هایی که چکه می کند
تهیه دایوهای شیرجه بعد از حدود دو دهه، نصب اسکوربورد در استخر ۹ دی و نصب سکوهای شنا در استخر آزادی از جمله اقدامات فدراسیون برای تامین سخت افزار لازم بود. با این حال مشکلات عدیده سخت افزاری در استخر آزادی و ۹ دی تهران و چکه آب از سقف و سرمای هوای آن از بزرگترین چالش های سال های اخیر فدراسیون بود که حتی کار را تا پای تعطیلی لیگ شنا نیز کشاند. موضوعی که مشخص نیست سرانجام فدراسیون و یا سازمان تجهیز باید از پس حل آن برآیند.

دیپلماسی سازنده با رفع تعلیق و احقاق حق ایران
تغییرات پی در پی مدیریت در سال های گذشته موجب تعلیق فدراسیون شنا ایران از سوی نهادهای بین المللی شده بود. اما با انتخاب رضوانی به سبب روابط خوب او با نهادهای بین المللی این موضوع حل شد. کسب پنج کرسی بین المللی از جمله دستاوردهای این دوره بود. اگر چه رضوانی در راهیابی به هیات رئیسه فینا کم آورد اما ایستادگی او بر سر منافع ملی و دفاع از جایگاه ایران در مناسبات بین المللی موجب نزدیکی هر چه بیشتر ایران به کنفدراسیون شنا اروپا شد.
 
آزمونی برای وزارت و استقلال مجامع
وزارت ورزش و جوانان همراه بحث مهندسی انتخابات را رد کرده است. باید دید مجمع فدراسیون شنا که متشکل از نمایندگان ارگان های دولتی و روسای هیات ها است به چه کسی رای می دهد. آیا رضوانی بر حمایت وزارت ورزش برای ادامه فعالیت در این فدراسیون برخوردار است و یا اینکه مطابق ادعای وکیل خلیلیان او گزینه اصلی داورزنی برای این فدراسیون است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس