کد خبر 814933
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
داورزنی

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: شنا، شیرجه و واترپلو نیاز به برنامه دارند تا در میادین بین‌المللی موفق باشند.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در مجمع انتخاباتی فدراسیون شنا گفت: به رضوانی تبریک می گویم و امیدوارم موفق باشد. مجمع به ثبات رای داد تا فدراسیون بتواند به مسیر خودش با اصلاح برخی امور ادامه دهد.

وی افزود: بدون انسجام و هماهنگی در هیات ها نمی توان به موفقیت رسید. شنا و شیرجه و واترپلو باید با برنامه پیش بروند تا به رده های بالایی برسند و در میادین بین المللی موفق باشند. در رده بزرگسالان نیاز جدی به موفقیت در بازی های آسیایی داریم. مردم توقع دارند واترپلو بتواند عناوین شایسته ای کسب کند.

*پناهنده‌ها منبع اخبار دوستان شده اند!

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه درباره شائبه هایی که درباره انتخابات وجود دارد، اظهار داشت: این دوازهمین مجمعی است که برگزار می کنیم.
آفتاب آمد دلیل آفتاب؛ اسبقیان نامزد جودو بود اما فرد دیگری رییس شد. دوستانی که نامزد شنا بودند، ۷۰ درصد کسانی بودند که با من کار کرده بودند و رابطه خوبی با آنها داشتم. اخیرا بحث هایی مطرح شد از سوی نفراتی که عرقی به ایران ندارند و پناهنده شده اند منبع اخبار و رابط دوستان شده اند. تا امروز من نمی دانستم نماینده نیروهای مسلح چه فردی است؛ این ظلمی است که به ورزش کشور می شود. 

*از رای دهندگان بپرسید آیا کسی برای مهندسی انتخابات با آنها تماس گرفته است؟

داورزنی در ادامه افزود: ما موظف هستیم عدالت را رعایت کنیم و همه را به یک چشم ببینیم. هر کسی خود مختار است تصمیم بگیرد. از نمایندگان ارگان های مختلف بپرسید که آیا کسی برای مهندسی انتخابات با آنها تماس گرفته است؟ بحث های مربوط به مهندسی انتخابات شایسته ورزش کشور نیست؛ هر کسی آزاد است رای خود را اعلام کند. سعی کردیم عدالت کامل در انتخابات فدراسیون های ورزشی برقرار شود و تا قبل از پانزدهم دی ماه تمام روسای جدید مشخص شود و فدراسیونی با سرپرست اداره نشود.

*در علمیات والفجر هشت مسئولیت آموزش به رزمنده ها را داشتم

وی افزود: لازم دانستم شفاف سازی کنم. از اصحاب رسانه تشکر می کنم، اما برخی از آنها در فضای مجازی چیزی نبود که به من نگفته باشند. من در علمیات والفجر هشت مسئولیت آموزش به رزمنده ها را داشتم و از آن زمان ارتباط نزدیکی با این رشته دارم. ۱۰۰ درصد از رییس منتخب حمایت می کنیم چون منافع مالی برای ما مهم است و می دانم که کمیته ملی المپیک هم همین نظر را دارد.  هدف ما حمایت کامل از تمام رشته های اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا بخصوص رشته های پایه و پرمدال است تا سبد مدالی ما در این مسابقات پربارتر شود.

*سعی کردیم امانتدار باشیم

داورزنی در جمع خبرنگاران در حاشیه مجمع انتخاباتی درباره اینکه شائبه ایجاد شده رضوانی کاندیدای مورد نظر شما نیست، گفت: رسالتی بر دوش ماست مبنی بر اینکه تمام نامزدهایی که می‌توانند در مجمع برنامه‌های خود را ارائه دهند و مجمع بر اساس برنامه‌ها رای خود را بدهند. در یکی دو رشته‌ها فدراسیون‌ها به ثبات رای دادند و در برخی رشته‌ها هم فرد جدید انتخاب شد. سعی ما این بود در این 12 انتخابات امانت داری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی مطرح می‌کردند بعضا مهندسی می‌شود، بحث‌هایی که در کشور متاسفانه رایج است. کسی که رای می‌آورد، یک نظری می‌دهد و کسی هم رای نمی‌آورد، بحث مهندسی را مطرح می‌کند، عده‌ای هم از بیرون آتش بیار معرکه هستند. ما هم این مسئولیت را پذیرفتیم و این حرف‌ها را به جان می‌خریم.

*رسالت وزارت ورزش بی‌طرفی است

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، عنوان کرد: کسی که رای می‌آورد اعتراضی نمی‌کند، کسی هم که رای نمی‌آورد ممکن است مطرح کند این رشته نابود می‌شود. این نظراتی است که مطرح می‌شود. رسالت وزارت ورزش بی‌طرفی است اما این معنای این نیست که وزارت نسبت به رشته‌های مختلف بی‌طرف است.

داورزنی یادآور شد: شاخص‌هایی برای ثبت‌نام از نامزدها وجود دارد. برای تایید صلاحیت‌ها هم مکانیزمی وجود دارد که وقتی فرد از فیلتر رد می‌شود و مورد تایید مجمع قرار می‌گیرد، مورد تایید وزارت هم خواهد بود. وقتی فردی اجازه حضور در مجمع را پیدا می‌کند آن مرحله طبیعی است که وزارت دقت می‌کند.

*در مرحله رقابت، وزارت دقت می‌کند

وی ادامه داد: امروز 6 نفر در رقابت بودند که 2 نفر انصراف دادند و 4 نفر در کوران رقابت بودند. در این مرحله وزارت دقت می‌کند. بنابراین بخشی مربوط به مدیریت افراد است و بخشی به استعلام‌ها برمی‌گردد که توسط ارگان‌ها اخذ می‌شود. حالا اینکه مجمع چه کسی را انتخاب می‌کند، بستگی به این دارد که برنامه‌ها و پیشنهادات چقدر عملیاتی می‌شود. اگر دوستان بررسی کنند می‌بینند در این 12 رشته سعی وزارت این بوده به عدالت نزدیک باشد.

*اجماع اعضای مجمع سبب 40 رای می شود

داورزنی عنوان کرد: انتخاب یک نفر به معنی این نیست که نامزدهای دیگر شایستگی کسب این سمت را نداشتند. همه کسانی که تایید می‌شوند این شایستگی را دارند، حتی کسانی که تایید نمی‌شوند از نظر ما لیاقت دارند. این حرف غلطی است که بگوییم چون کسی تایید نشده و یا انتخاب نشده، صلاحیت نداشته. همه کسانی که احساس مسئولیت می‌کنند و در رشته خود کار کرده‌اند، این شایستگی و لیاقت را دارند،‌ اما اینکه چطور در یک مجمع یک نفر 40 رای می‌آورد این به خاطر اجماع اعضای مجمع است که آن فرد می‌تواند برنامه‌ها را بهتر اجرا کند. 

*واترپلو برای موفقیت باید ابزار داشته باشد

وی درمورد اینکه آیا واترپلو می‌تواند جزو 10 تیم برتر دنیا قرار بگیرد و آیا شرایط را فراهم می‌بینید، گفت: زیرساخت‌ها و  استخرهای قهرمانی باید فراهم شود و ابزار داشته باشند. باید انتظار داشته باشیم که استخرهای قهرمانی در اختیار هیات‌ها قرار بگیرد و آنها استعدادیابی کنند. 

وی در مورد انتخاب مجدد رئیس فدراسیون قبلی در انتخابات گفت: البته اینطور نیست که کسی برای یک دوره دیگر انتخاب می‌شود ضعفی وجود نداشته است اما با معدل‌گیری اعضا به این نتیجه می‌رسند که فرد قبلی ادامه کار دهد. 

*نوری دوتابعیتی نیست

داورزنی درمورد اینکه گفته می‌شود ایلخان نوری رئیس فدراسیون نجات غریق دوتابعیتی است، گفت: نه اینطور نبوده است ما بررسی کردیم و مشکلی وجود ندارد؛‌ البته کسی که دو تابعیتی باشد و دو پاسپورت داشته باشد صلاحتیتش تایید نمی‌شود. 

*دوست داریم خانواده ها به ورزشگاه ها بیایند

وی درمورد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: این مورد جزو موردهایی است که وزارت ورزش در حال پیگیری است. در خیلی از رشت‌های ورزشی که مشکلی از قبل وجود نداشته خانواده‌ها می‌آینده و مسابقات را تماشا می‌کنند در برخی رشته‌ها هم باید شرایط فراهم شود. این عکس‌هایی هم که در فضای مجازی می‌آیند، بحث جدیدی نیست بلکه سرعت انتقال اخبار بالا رفته است و بازتاب پیدا می‌کند. 

داورزنی گفت: بحث فقط فوتبال نیست ما علاقمندیم که در شرایط امن خانواده‌ها هم بیایند و مسابقات را در رشته‌هایی که از لحاظ شرعی مشکل ندارند، تماشا کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس