شنا

مدیر پیشین تیم‌های ملی شنای ایران گفت که فدراسیون ایران از فدراسیون جهانی به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کرده است.

به گزارش مشرق، غلامحسین کریمی درباره اتفاقات رخ داده در فدراسیون شنا گفت: روز 31 تیر ماه، مجمع فدراسیون جهانی شنا (فینا) برگزار شد. در این مجمع، حسن المسلم، دبیر شورای المپیک آسیا به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون جهانی شنا (فینا) انتخاب شد. محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنای ایران هم برای عضویت در هیئت رئیسه فینا ثبت نام کرده بود که این اتفاق نیفتاد.

مدیر پیشین تیم‌های ملی شنای ایران ادامه داد: فدراسیون شنای ایران در کنار کویت، لوکزامبورگ و مالت از حسین المسلم و فدراسیون جهانی شنا به دادگاه حکمیت ورزش (CAC) شکایت کرده‌ است. باید مشخص شود که آیا این شکایت‌ها با اهداف شخصی انجام شده یا اینکه در نهایت فدراسیون شنای ایران را در مقابل فدراسیون جهانی قرار داده است.

وی عنوان کرد: رضوانی باید دلیل این شکایت را خیلی شفاف توضیح دهد. مگر می‌شود که در یک خانواده، پسر از پدر شکایت کند؟! هزینه این شکایت از چه منبعی پرداخت شده است؟ این کار، فدراسیون شنای ایران را مقابل فینا قرار می‌دهد در حالی که باید عکس این بوده و ایران با فدراسیون جهانی، تعامل نزدیکی داشته باشد. این گونه اقدامات برای کشور تبعات دارد که نمونه آن از دست رفتن کرسی ایران در کمیته مربیان و کمیته واترپلو فینا بود.

کریمی گفت: پائولو مالارا، مربی مطرح واترپلو جهان در زمان آیت‌اللهی (رئیس پیشین فدراسیون شنا) در ایران کارش را شروع کرد اما در زمان رضوانی رفت و دوباره به ایران برگشت. دلیل این رفت و آمد که باعث شد یکی از بستگان رئیس فدراسیون، مدتی را به خاطر او در سوئیس بگذراند چیست؟ نکته دیگر اینکه رضوانی برای شرکت در مجمع فدراسیون جهانی چه مدتی را خارج از کشور گذرانده و اصولا آیا نظارتی بر مرخصی‌ها و تعداد روزهای ماموریت خارج از کشور کارمندان وزارت ورزش وجود دارد با خیر؟

کریمی اظهار داشت: در المپیک 2012 لندن، محمد علیرضایی به مسابقات اعزام نشد. در سال 2016 نیز، آریا نسیمی‌شاد راهی برزیل شد تا در بین 39 شناگر، سی و نهم شود. تنها چیزی که از المپیک برای نسیمی‌شاد باقی ماند، سرخوردگی و ناامیدی بود. دلیل اعزام این شناگر هم در نوع خودش جالب است. فدراسیون شنا می‌خواست جوان‌ترین عضو کاروان ایران، یک شناگر باشد! در مجمع انتخاباتی فدراسیون شنا هم نسیمی‌شادی که به تازگی 18 ساله شده حضور دارد نه ورزشکاری مثل مهدی انصاری.

مدیر پیشین تیم‌های ملی شنا تصریح کرد: روز 29 بهمن سال 1392، مولر آلمانی به عنوان سرمربی تیم ملی واترپلو به ایران آمد. رئیس فدراسیون در شبکه خبر حاضر شد و گفت که تیم ملی ایران در 3 سال آینده به عنوان قهرمانی آسیا می‌رسد. 4 سال از روزی که رضوانی این حرف را در شبکه خبر مطرح کرد، می‌گذرد ولی ما در کجای آسیا هستیم؟!

کریمی به مورد دیگری هم اشاره کرد و گفت: سایت یک فدراسیون، مرجع اطلاع رسانی آن رشته است ولی در سایت فدراسیون شنا، آمار خلاف واقع زیادی وجود دارد. آمار رشد رکوردهای ملی شنا طبق چه مستنداتی روی سایت آورده شده است؟ شنا 20 ماده دارد. چند رکورد در زمان ریاست فعلی فدراسیون شکسته شده است؟ مقایسه عملکرد ایران شنای ایران در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگژو و 2014 اینچئون، بیانگر خیلی از مسائل است.

مدیر پیشین تیم‌های ملی شنا به مجمع انتخاباتی فدراسیون شنا اشاره و خاطرنشان کرد: به نظر من مشکل از داورزنی یا وزارت ورزش نیست که فردی با چنین کارنامه‌ای، تایید صلاحیت می‌شود و به احتمال زیاد رأی هم خواهد آورد. خلاء قانونی در این مورد وجود دارد. هیئت‌های استانی توسط رئیس فدراسیون انتخاب می‌شوند و واضح است که اگر او در انتخابات وارد شود، قطعاً رأی خواهد آورد. ساز و کار انتخابات ما غلط و بیشتر انتصابی است تا انتخابی. رضوانی پیش از اینکه به ریاست فدراسیون شنا برسد، چقدر سابقه مدیریت داشته است؟ حالا با قوانین جدید، کسی که شرایط 6 سال پیش رضوانی را دارد (بدون سابقه مدیریت) چگونه می‌تواند با او رقابت کند؟ هر کسی جز رئیس فدراسیون وارد انتخابات شود، شکست می‌خورد.

او افزود: رضوانی کارمند وزارت ورزش است. وزارت ورزش می‌تواند در صورت مثبت بودن عملکرد او، اجازه شرکت در انتخابات را به وی بدهد و در غیر این صورت، ماموریت او را تایید نکند. علاوه بر این، دوره 4 ساله ریاست رضوانی 27 مهر 96 به پایان رسیده است. من تقاضا دارم اگر او حکم سرپرستی دارد، آن را رسانه‌ای و مشخص کند در این مدت با چه حکمی فعالیت کرده است.

کریمی به مشکلات واترپلو اشاره کرد و گفت: چه کسی باعث شد تیم ملی واترپلو به بازی‌های آسیایی 2010 اعزام نشود؟ گزارشی که رضوانی به سعیدلو، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی ارائه کرد، سبب عدم اعزام تیم به گوانگژو بود. بهانه او این بود که تیم در صورت اعزام، نتایج خوبی نخواهد گرفت در حالی که تیم ملی ایران در طول تاریخ به جز سال 1974 که در تهران قهرمان شد،  چهارم تا ششم بازی‌های آسیایی بوده است. بازیکنان تیم ملی واترپلو از عدم اعزام خود بسیار سرخورده شدند.

مدیر پیشین تیم‌های ملی شنا عنوان کرد: مسائل مالی استخر 9 دی و پول‌هایی که به حساب شخصی افراد واریز شده باید تعیین تکلیف شود. علاوه بر این، وزارت ورزش باید به گزارش‌های داود رضا سلطانی به عنوان بازرس وزارتخانه در فدراسیون شنا نیز توجه کند.

طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان و دفتر امورمشترک فدراسیون‌ها مجمع انتخاباتی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو جمهوری اسلامی ایران ساعت 10 صبح روز شنبه 9 دی 1396 در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود. محسن رضوانی، رضا حبیبی، مجید مشتاق عشق، کاوه احمدی، حامدرضاخانی، مهرزاد خلیلیان، رضا فاطمی مقدم کاندیدای شرکت در این انتخابات هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس