کد خبر 813490
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
حمیدرضا جهانیان

مالک موقت نفت تهران در چند ماهی که این تیم را مدیریت کرده باعث روند نزولی نفت شده است. در حال حاضر نفت تهران با ۱۳ امتیاز در رده پانزدهم جدول لیگ برتر فوتبال قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، حسین قاسمی یکی از مدیران فوتبالی پر حاشیه بود که سال ۸۸ مدعی بود ژان تیگانا بین تیم ملی فرانسه، ابومسلم و مارسی، ابومسلم را به بقیه ترجیح می‌دهد. بماند که در نهایت علی حنطه، سرمربی ابومسلم شد و ژان تیگانا به این تیم نیامد.

امسال فرد دیگری وارد فوتبال شد که مدعی بود با لالیگا قرارداد امضا کرده است. او هم‌چنین نامه‌ای منتسب به میشل سالگادو منتشر کرد که این اسطوره اسپانیایی اعلام آمادگی کرده که به ایران بیاید تا او را در رسیدن به اهدافش کمک کند؛ البته خبری از سالگادو نشد!

نامه منتسب به میشل سالگادو که پس از چند دقیقه از کانال رسمی جهانیان برداشته شد

حمیدرضا جهانیان فردی که به بازیکنان نفت وعده ترانسفر به لالیگا می‌داد در حال حاضر شاهد جدا شدن بازیکنان تیمش است. مالک موقت باشگاه نفت تهران تاکنون از میان تعهداتی که باید عملی می‌کرده تنها توانسته بدهی مالیاتی این تیم را به صورت توافقی حل کند اما هنوز بدهی به بازیکنان و کادر فعلی و پیشین نفت باقی مانده است. او در طول مدیریتش بر تیم نفت حدود دو میلیارد و پانصد میلیون تومان دیگر به خاطر قطع همکاری با علی کریمی به بدهی‌های نفت افزود.

البته این گوشه‌ای از کارهای عجیب و غریب جهانیان در نفت است. او در همان ابتدای حضورش در این تیم در جلسه‌ای با بازیکنان، از آن‌ها درباره حضور علی‌کریمی به عنوان سرمربی در نفت رای گیری کرد که علی کریمی رای آورد. البته او در برنامه نود اعلام کرد که می‌خواسته دموکراسی را نشان دهد ولی اگر علی کریمی رای نمی‌آورد باز هم او به جای درخشان سرمربی تیم می‌شد.

مالک موقت نفت تهران در ادامه با استناد به یک پیامک از سوی علی کریمی، استعفای او را قبول کرد و حمید درخشان را به عنوان سرمربی به نفت بازگرداند. در حال حاضر هم آتیلا حجازی پس از استعفای درخشان هدایت این تیم را برعهده دارد.

مالک موقت باشگاه نفت و اطرافیانش در یک ماه گذشته تمام مشکلات تیم را گردن رضا گل‌محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران انداخته‌اند. حتی مدیر رسانه‌ای این تیم پس از شکست هفته شانزدهم مقابل سپیدرود، باخت این تیم را گردن گل‌محمدی انداخت، این در حالی است که گل‌محمدی طبق نامه‌ مرجع قضایی مبنی بر امکان پذیر نبودن انتقال سهام تیم فوتبال نفت به جهانیان، پروانه فعالیت این تیم را به نام مالک موقتش صادر نکرده است.

در حالی که جهانیان، گل‌محمدی را مقصر نتیجه نگرفتن تیمش می‌داند اما بازیکنان نفت خواستار این هستند که مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران هرچه زودتر تکلیف این تیم را روشن کند تا آن‌ها به حق و حقوق‌شان برسند. گل‌محمدی در نامه‌ای به وزارت نفت و هیات واگذاری باشگاه نفت خواستار انتخاب یک سرپرست موقت به جای جهانیان شده تا امورات باشگاه‌ را تا مشخص شدن مالک رسمی اداره کند.

با توجه به این که تیم فوتبال نفت تهران مالک رسمی ندارد، اجازه فعالیت در بازار نقل و انتقالات را پیدا نکرده است. همین مساله باعث شده تا کادرفنی جدید این تیم اجازه حضور روی نیمکت نفت را پیدا نکنند. بازیکنان ناراضی این تیم هم که هر از چند گاهی خبر اعتصاب‌شان منتشر می‌شود، یکی پس از دیگری از این تیم جدا می‌شوند و اگر همین رویه ادامه پیدا کند این تیم در ادامه راه با کمبود بازیکن روبه‌رو می‌شود. همانطور که الان درگیر این مشکل هستند و برای بازی مقابل سپیدرود تنها ۱۶ بازیکن به رشت رفتند.

البته این تنها بخشی از مشکلات تیم فوتبال بزرگسالان نفت است. بانوان فوتسالیست نفت برای برگزاری یکی از دیدارهای لیگ برتر فوتسال به سیرجان رفتند اما برای بازگشت به تهران، جهانیان برای آن‌ها بلیتی نگرفته بود تا در این شهر آواره شوند. حدود دو هفته پیش هم جهانیان این تیم را تعلیق کرد اما بازیکنان و مربیان این تیم اعلام کردند که با هزینه شخصی سالن اجاره می‌کنند و به حضور در لیگ برتر فوتسال ادامه می‌دهند.

به هر حال نکته‌ی مشخص در این ماجرا این است که با ادامه این وضعیت در نفت تهران باید شاهد سقوط این تیم به لیگ دسته یک باشیم. اتفاقی که شاید باعث شود نفت هم مانند ابومسلم به ورطه نابودی کشیده شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس