جنوب سوریه.jpg

نیروهای مقاومت در ادامه این عملیات (جنوب شرق مزارع بیت جن) هم با حملات گسترده علیه تروریست های جبهه النصره توانستند منطقه «المنبج» را به کنترل خود درآورند.

به گزارش مشرق، پس از تکه تکه شدن مواضع عناصر تروریستی در جنوب غرب استان دمشق و قطع ارتباط آنان با یکدیگر، عملیات نیروهای جبهه مقاومت برای پاکسازی مناطق تحت اشغال در بخش های محاصره شده افزایش یافته است.

در حال حاضر، گروهی از عناصر تروریستی جبهه النصره در جنوب غرب استان دمشق در شهرک های «بیت سایر، بیت تیما و کفرحور» محاصره هستند و گروهی دیگر در شهرک های «بیت جن، مغرالمیر» و مزارع «بیت جن» در محاصره نیروهای جبهه مقاومت قرار دارند.

در جدیدترین تحولات میدانی، نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین در حومه جنوب شرق مزارع «بیت جن» موفق شدند با عقب راندن عناصر تروریستی، منطقه «الطماثیات» را به کنترل خود در بیاورند. این منطقه در حومه جنوبی رودخانه «الاعوج» واقع شده است.

نیروهای مقاومت در ادامه این عملیات (جنوب شرق مزارع بیت جن) هم با حملات گسترده علیه تروریست های جبهه النصره توانستند منطقه «المنبج» را به کنترل خود درآورند؛ این منطقه از محور شرقی با مقبره « شیخ عبدالله» که ورودی مزارع بیت جن محسوب می‌شود حدود ۶۰۰ متر فاصله دارد.

منطقه «المنبج» در حومه ارتفاعات «الشیخ» واقع شده است؛ در صورت پاکسازی این ارتفاعات راهبردی، نیروهای جبهه مقاومت بر شهرک های «مغر المیر و بیت جن» اشراف کامل پیدا می کنند و راه برای پاکسازی این مناطق باز می شود.

با پاکسازی های صورت گرفته در  این محور، مسیر ارتباطی تروریست ها در حد فاصل شهرک «مغر المیر» و مزارع « بیت جن» در آستانه قطع شدن است. در جریان درگیری ها برای پاکسازی این دو منطقه حدود ۵۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

از حومه شهرک «مغرالمیر» هم خبر می‌رسد با پاکسازی مزارع «المنبجی و خربه هرقل»، فشار بر عناصر تروریستی محاصره شده در این شهرک افزایش یافته است. شهرک «مغرالمیر» یکی از مهم ترین اتاق های عملیات عناصر تروریستی جبهه النصره در جنوب غرب دمشق است.  این شهرک سال ۲۰۱۲ از کنترل نیروهای دولتی خارج شد.

خبرها حاکیست، تروریست‌های محاصره شده در جنوب غرب استان دمشق با تشدید فشارها و ادامه شکست‌ها در این محور از هم قطاری های خود در استان قنیطره درخواست امدادخواهی کرده اند که با پاسخ منفی روبه رو شده اند؛ گروه‌های تروریستی در استان قنیطره اعلام کرده‌اند جنوب غرب دمشق از لحاظ نظامی به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمده و امیدی دیگر وجود ندارد.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت در جریان عملیات ۷۰ روز گذشته در جنوب غرب استان دمشق موفق شده اند ۶۵ درصد مناطق تحت اشغال تروریست های جبهه النصره را پاکسازی کنند.

جنوب غرب استان دمشق یک شاهراه ارتباطی محسوب می‌شود و از شرق با شهر دمشق، از غرب با مرزهای لبنان و جولان اشغالی، از جنوب غرب با استان قنیطره و از جنوب با استان درعا ارتباط دارد.

در صورت پاکسازی مناطق تحت اشغال تروریست های جبهه النصره در جنوب غرب دمشق، امنیت غرب پایتخت سوریه از امتداد شهرک‌های «داریا- المعظمیمه - خان الشیخ - دیرالخبیه بیت جن تا جولان اشغالی» به طور کامل تامین می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    10 1
    درباره فروش فیلمهای ایرانی درباره جنگ سوریه کار کنید. باید این را شروع کنید
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    1 6
    ۶۵ درصد مناطق تحت اشغال تروریست های جبهه النصره را پاکسازی شده است چرا تاکید نمیکنید
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    6 3
    افرین بر جبهه مردمی خلق حزب الله سوریه
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    1 5
    شهرک «مغرالمیر» یکی از مهم ترین اتاق های عملیات عناصر تروریستی جبهه النصره در جنوب غرب دمشق است که هنوز آزاد نشده مشرق احمق سریعتر اقداماتی کنید برای ازادی اینها
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    3 2
    از دل این سینمای ایران جوانان رزمند در نمیاد بیخود زور نزن
  • سربدار IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    4 1
    داعش محصول پروژه ای به اسم لانه زنبور در سرویس های اطلاعاتی غرب بود! هیلاری کلینتون تو کتاب گزینه های دشوار، رسماً گفت داعش و ما ساختیم و برای رسمیت دادن اون شخصا به 120 کشور سفر کردم! ترامپ رسماً گفت داعش و اوباما ایجاد کرد خداوند همه شان را لعنت کند که این همه جنایت مرتکب شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس