تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی از محور شرقی مزارع « بیت جن» حاکیست، نیروهای جبهه مقاومت در تلاش هستند با پاکسازی مناطق حومه خود را به مزارع برسانند و آخرین تیر را بر عناصر تروریستی در جنوب غرب استان دمشق وارد کنند.

به گزارش مشرق، پس از تکه تکه شدن مواضع عناصر تروریستی در جنوب غرب استان دمشق و قطع ارتباط آنان با یکدیگر، فشار نیروهای جبهه مقاومت برای پاکسازی مناطق آلوده افزایش یافته و تحرکات تروریست ها در بخش های محاصره شده فلج شده است.

در حال حاضر، گروهی از عناصر تروریستی جبهه النصره در جنوب غرب استان دمشق در شهرک های « بیت سایر، بیت تیما و کفرحور» محاصره هستند و گروهی دیگر در شهرک های « بیت جن، مغرالمیر» و مزارع « بیت جن» گزینه ای جزء تسلیم شدن ندارند.

آخرین تحولات میدانی از محور شرقی مزارع « بیت جن» حاکیست، نیروهای جبهه مقاومت در تلاش هستند با پاکسازی مناطق حومه خود را به مزارع برسانند و آخرین تیر را بر پیکره عناصر تروریستی در جنوب غرب استان دمشق وارد کنند.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید

نیروهای مقاومت پس از درگیری های سنگین چند ساعته در  حومه مزارع « بیت جن» موفق شدند با عقب راندن عناصر تروریستی، منطقه « الهناکر» را به کنترل خود در بیاروند. در جریان پاکسازی این منطقه مهم 25 تن از تروریست ها کشته و زخمی شد.

منطقه « الهناکر» دروازه شرقی برای ورود به مزارع بیت جن به شمار می آید؛ از سویی دیگر نیروهای مقاومت مواضع خود را در ارتفاع « مروان» هم تثبیت کردند و تروریست ها را به سوی مزارع بیت جن عقب راندند.

از سویی دیگر، با انجام چند عملیات پی در پی، تمامی مسیرهای ارتباطی به مزارع « بیت جن»، شهرک و ارتفاع مغرالمیر و ارتفاع مروان از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شوند. مسیر ارتباطی شهرک مغرالمیر و مزارع بیت جن هم تحت اشراف نیروهای جبهه مقاومت قرار گرفته است.

نیروهای جبهه مقاومت در عملیاتی دقیق هم توانستند یک پایگاه نظامی گروه تروریستی جبهه النصره را در منطقه شناسایی کنند و با حملات موشکی خسارت سنگینی را به این پایگاه وارد کردند. در جریان این عملیات حدود 30 تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند. 3 خودروی نظامی تروریست ها هم در این حملات منهدم شد.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید

با پاکسازی های صورت گرفته در روزهای گذشته همه مقدمات برای شروع عملیات آزادسازی شهرک « مغرالمیر» فراهم شده و نیروهای جبهه مقاومت خود را برای پاکسازی این شهرک مهم در جنوب غرب استان دمشق آماده می کنند.

به گزارش مشرق، جنوب غرب استان دمشق یک شاهراه ارتباطی محسوب می شود چرا که از شرق با شهر دمشق، از غرب با مرزهای لبنان و جولان اشغالی، از جنوب غرب با استان قنیطره و از جنوب با استان درعا ارتباط دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    75 1
    پس همه مقدمات برای شروع عملیات آزادسازی شهرک « مغرالمیر» فراهم شد
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    36 1
    باید آخرین تیر را بر پیکره عناصر تروریستی در جنوب غرب استان دمشق وارد شود
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    28 0
    نامردان جبهه النصره و خائنین هم پیمان آن بدانید تا نابودی شما در منطقه چیزی نمانده فقط یک یا حسین (ع)دیگر . آن هم کاملا مردانه نه با نامردی و حیوان بازی و گروگانگیری زنان و کودکان و ترساندن و شکنجهکردن و سر بریدن کودکان و پیرزنان مانند شما بزدلان ؟؟؟بر دشمن بی کیفیت لعنت .شیر خدا و رستم دستان آرزوست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس