دمشق

نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین و نفس گیر با تروریست های جبهه النصره موفق شدند ارتفاعات حساس « بشیر النجار و الظهر الاسود» را به کنترل خود در بیاورند.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت ( ارتش سوریه، رزمندگان فدائیان قدس، نیروهای دفاع ملی) پس از قطع ارتباط عناصر تروریستی محاصره شده در جنوب غرب استان دمشق با یکدیگر، عملیات را در محور شرقی مزارع مهم « بیت جن» ادامه دادند.

نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین و نفس گیر با تروریست های جبهه النصره موفق شدند ارتفاعات حساس « بشیر النجار و الظهر الاسود» را به کنترل خود در بیاورند؛ 20 تن از عناصر تروریستی در جریان این درگیری ها به هلاکت رسیدند.

این دو ارتفاع مهم بر شرق مزارع بیت جن و شهرک مغر المیر اشراف کامل دارد و از حملات تروریست ها به مناطق شرقی تازه پاکسازی شده در این محور جلوگیری می کند؛ با پاکسازی این ارتفاعات، مجموع رشته کوه ها از حدفاصل شمال شهرک « کفرحور» تا جنوب شهرک « مغرالمیر» که 10 کیلومتر امتداد دارد به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد.

از محور شمالی مزارع بیت جن هم خبر می رسد نیروهای مقاومت مواضع خود را در ارتفاع مقتول الغربی تثبیت کردند؛ در حال حاضر، فاصله نیروهای مقاومت از محور شمالی با مزارع تنها یک کیلومتر است. با پاکسازی این بخش، تمامی مناطق حومه تحت اشغال ترویست ها ( مزارع بیت جن) از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شوند.

همزمان با به صدا درآمدن شمارش معکوس برای عناصر تروریستی جبهه النصره در مزارع بیت جن، پیشروی ها در حومه شهرک « مغرالمیر » ادامه دارد؛ نیروهای جبهه مقاومت از محور های شمالی، شرقی و جنوبی در استانه ورود به این شهرک هستند.

به گزارش مشرق، گروه های تروریستی در سه سال گذشته استحکامات محکمی را در جنوب غرب استان دمشق ایجاد کرده بودند اما نیروهای جبهه مقاومت در 63 روز گذشته حدود 60 درصد مناطق تحت اشغال را در این محور پاکسازی کردند و به کنترل خود در آوردند.

در حال حاضر، عناصر تروریستی در دو بخش مجزا در جنوب غرب استان دمشق به محاصره نیروهای جبهه مقاومت درآمده اند؛ در محور غربی، تروریست ها در شهرک های « بیت سایر، بیت تیما و کفرحور» و در بخش شرقی تروریست ها در شهرک های « بیت جن و مغرالمیر» و مزارع « بیت جن» محاصره هستند.

جنوب غرب استان دمشق یک شاهراه ارتباطی محسوب می شود چرا که از شرق با شهر دمشق، از غرب با مرزهای لبنان و جولان اشغالی، از جنوب غرب با استان قنیطره و از جنوب با استان درعا ارتباط دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    6 1
    عناصر تروریستی در دو بخش مجزا در جنوب غرب استان دمشق به محاصره نیروهای جبهه مقاومت هستند
  • حمال IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    1 5
    نیروهای جبهه مقاومت در 63 روز گذشته حدود 60 درصد مناطق تحت اشغال را در این محور پاکسازی کردند و به کنترل خود در آوردند. یعنی چند کلومتر ؟ 60 درصد سوریه ؟‌
  • حمال IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    8 1
    دمشق یک شاهراه ارتباطی محسوب می شود و باید در دست ما حفظ شود احمقها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس