نقشه میدانی جنوب سوریه.jpg

پاکسازی جنوب غرب استان دمشق به معنای بازگشت امنیت به حومه غربی پایتخت و مرزهای لبنان است.

به گزارش مشرق، پس از ۷۰ روز درگیری سنگین در جنوب غرب استان دمشق، عناصر تروریستی جبهه النصره با تنگ تر شدن حلقه محاصره در نهایت اعلام کردند برای تسلیم شدن و خروج از منطقه آماده  هستند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق خبر تن دادن عناصر تروریستی را به شروط جبهه مقاومت تایید کرد و افزود: تروریست ها اعلام کرده اند که سلاح خود را بر زمین می گذارند و جنوب غرب استان دمشق را به طور کامل تخلیه می کنند.

این منبع میدانی از توقف عملیات نیروهای جبهه مقاومت در جنوب غرب استان دمشق خبر داد و گفت: در گام نخست توافق به دست آمده، عناصر تروریستی در شهرک های «بیت تیما، بیت سایر و کفرحور» تسلیم شدند.

وی با بیان این که تا ساعاتی دیگر اتوبوس هایی برای انتقال تروریست ها وارد این سه شهرک می شوند، افزود: عناصر تروریستی تسلیم شده با تحویل مناطق اشغالی به استان ادلب منتقل خواهند شد.

به گزارش مشرق، ساعتی قبل هم عناصر تروریستی مرحله دوم توافق را اجرایی کردند و با تخلیه شهرک «مغرالمیر» به سوی مزارع «بیت جن» عقب نشینی کردند؛ همزمان نیروهای مقاومت هم وارد شهرک «مغرالمیر» شدند.

براساس توافق به دست آمده، عناصر تروریستی تا پایان روز امروز ( پنجشنبه) فرصت دارند با بر زمین گذاشتن سلاح خود، مزارع و شهرک بیت جن را هم تخلیه کنند و به سوی استان ادلب یا درعا منتقل شوند.

در صورتی که توافق به دست آمده به طور کامل اجرا شود، جنوب غرب استان دمشق پس از ۵ سال اشغال به کنترل نیروهای جبهه مقاومت در می آید و رویای رژیم صهیونیستی برای اتصال جولان اشغالی به استان دمشق بر باد خواهد رفت. با بازگشت امنیت به جنوب غرب استان دمشق، تعداد قابل توجه ای از نیروهای عملیاتی این امکان را به دست می‌آورند به سایر جبهه های نبرد منتقل شوند.

به گزارش مشرق، جنوب غرب استان دمشق یک شاهراه ارتباطی محسوب می شود که از شرق با شهر دمشق، از غرب با مرزهای لبنان و جولان اشغالی، از جنوب غرب با استان قنیطره و از جنوب با استان درعا ارتباط دارد.

پاکسازی جنوب غرب استان دمشق همچنین به معنای بازگشت امنیت به حومه غربی پایتخت و مرزهای لبنان است؛ از سویی دیگر با آزادسازی این مناطق، راه برای تامین امنیت استان قنیطره مرزهای مشترک با جولان اشغالی هم باز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    7 16
    یکی پس از دیگری ... اما ملت ایران عبرت نمیگیرند
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      16 2
      اونی که باید عبرت بگیره تروریستها و حامیانشون هستن بچه جان!
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    21 1
    شهدای زایادی دادیم اما گمراهان در تهران و شهرهای بزرگ زیاد هستند و نمیخواهند قدر بدانند
  • سید IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    3 22
    روز قیامت نزدیک است مشرق نفهم
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      11 3
      نفهم تویی
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      12 2
      از شکست تروریستها ناراحتی؟
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    12 1
    میدانی پیروز میشیم اما جهاد فرهنگی ... نیاز به سربازانی قوی است
  • سربدار IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    4 0
    داعش محصول پروژه ای به اسم لانه زنبور در سرویس های اطلاعاتی غرب بود! هیلاری کلینتون تو کتاب گزینه های دشوار، رسماً گفت داعش و ما ساختیم و برای رسمیت دادن اون شخصا به 120 کشور سفر کردم! ترامپ رسماً گفت داعش و اوباما ایجاد کرد خداوند به همه شان لعنت کند که این همه جنایت مرتکب شدند
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    4 0
    با سلام دعا کنید ریشه وهابیت و استکبار از سوریه و منطقه هر چه زودتر دستشون کوتاه بشه تا به زیارت خانوم عقیله بنی هاشم شرفیاب بشیم انشاالله
  • علی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    5 0
    ان شاءالله به زودی زود کاروان های زیارت خانم زینب کبرا و رقیه خانم راهی سوریه بشن و ما هم بی نصیب نمونیم.... هزار احسنت به مدافعان حرم و سربازان اسلام در هرکجای دنیا....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس