کد خبر 812999
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۹
اسید معده

متخصص بیماری‌های داخلی، با اشاره به تأثیر استرس در ایجاد اسید معده گفت: هر فردی که دچار استرس شود، ترشح استرس‌هورمون‌ها در معده وی بیشتر شده و اسید معده بیش‌تری تولید خواهد شد.

به گزارش مشرق، کیوان الچیان متخصص بیماری‌های داخلی، قلب و گوارش گفت: هر فردی که دچار استرس شود، ترشح استرس‌هورمون‌ها در معده وی بیشتر خواهد شد. استرس‌هورمون‌ها شامل گلوکاگن، کورتیزون، آدرنالین و... هستند که با بروز استرس در معده ترشح و سبب به وجود آمدن اسید معده می‌شوند.

وی افزود: استرس، فرآیند هضم مواد غذایی را دچار اشکال کرده و سرعت آن را کاهش می‌دهد؛ به دلیل اینکه تمام انرژی بدن صرف ازبین‌بردن استرس واردشده به بدن می‌شود، دستگاه گوارش سعی می‌کند مناطق درگیر با استرس را تقویت و انرژی‌رسانی کند.

الچیان در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل مواد غذایی به مدت طولانی‌تری در دستگاه گوارش مانده و سبب ایجاد عوارض گوارشی و ترشح اسید معده می‌شود؛ این اسید ترشح‌شده در معده منجر به دردهای شکمی، افزایش فشار خون و اسهال‌های حاد می‌شود. 

وی افزود: مدیریت استرس از بهترین روش‌های کنترل اسید معده است؛ افزایش استرس و فشار خون در معده افراد سبب ایجاد زخم‌های معده‌ می‌شود و به همین دلیل افراد باید سعی کنند محیطی کم‌استرس را در زندگی خود فراهم کنند.

متخصص بیماری‌های داخلی ادامه داد: برخورداری از محیط امن و سالم، امنیت شغلی و آرامش روحی را در پی دارد؛ هر عاملی که آرامش را برهم بریزد، منجر به بروز رفتارهای نامناسب نظیر پرخاشگری، افسردگی، انزوا و حالت‌های تهاجمی در افراد می‌شود که استرس و بیماری‌های معده را به دنبال خواهد داشت.

الچیان اظهار داشت: برعهده دولت‌ها است که محیط امنی را برای افراد مختلف در انواع شغل‌ها ایجاد کنند تا افراد با سلامتی کامل به زندگی خود ادامه دهند و و این موضوع برعهده تمام مسئولان است که محیط امن را ایجاد کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    3 0
    برعهده دولت‌ها است که محیط امنی را برای افراد مختلف در انواع شغل‌ها ایجاد کنند تا افراد با سلامتی کامل به زندگی خود ادامه دهند دولت ما که تو ایجاد اشتغال و کار مونده چه برسه به امنش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس