کد خبر 851864
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
سیب

سیب مقوی معده و حافظ مخاط معده، کاهنده کلسترول خون، مقوی کبد و قلب، دفع کننده اسید اوریک خون، ضد رماتیسم، تصفیه کننده است و سبب موجب جوان ماندن بافت‌های بدن می‌شود.

به گزارش مشرق، «هرکس روزی یک سیب بخورد، پزشک را از خود دور کرده است». این یک ضرب المثل انگلیسی است و فرانسوی‌ها نیز آن را پذیرفته‌اند. این جمله مصداق واقعی دارد و سیب را باید نوشداروی همه بیماری‌ها دانست.

بیشتر بخوانید:

به عقیده مرحوم دکتر سید جلال مصطفوی، پزشکان قدیم از این خواص معجزه آسای سیب کاملاً اطلاع داشتند و ارسطو کار اعجاز را به آنجا رسانده است که دست به اغراق عجیبی می‌زند و می‌گوید: « هرکس هر روز سیب بخورد، تعجب می‌کنم، چگونه می‌میرد»، حتی بسیاری از انبیا، اولیا و پیشوایان دین نیز که برای امت خود دستورهایی به صورت جمله‌های قصار به یادگار گذاشته‌اند، این مطالب را از نظر دور نداشته و خوردن سیب را تأکید کرده‌اند، چنانکه از حضرت علی، علیه السلام، روایت شده است که فرمود: «اکل التفاح فی اسحار» یعنی سحرگاهان سیب بخورید.

- سیب مقوی عضلات و اعصاب است (یکی از بهترین میوه‌ها).

- سیب مقوی معده و حافظ مخاط معده است.

- سیب ضد عفونی کننده روده است (ترشح دیاستازی را در معده خود عامل کشتن باکتری‌هاست).

-سیب مقوی کبد است و احتقان آن را (که مولد اکثر بیماری‌ها است) کم می‌کند.

- سیب کلسترول خون را کم می‌کند (به عقیده لئون بینه، رئیس سابق دانشکده پزشکی پاریس، این خاصیت به علت وجود پکتین در سیب است).

- سیب اسید اوریک را از ادرار دفع می‌کند.

- سیب ضد روماتیسم است.

- سیب ملیّن است.

- سیب خون را تصفیه می‌کند.

- سیب بافت ها را جوان نگاه می دارد.

آیا این همه خواص شگفت انگیز در سیب که هر کدام به تنهایی اثر بسیار نیکویی در درمان بیماری‌ها و تأمین سلامت بدن دارد کافی نیست که به ما اجازه دهد سیب را به عنوان نوشدارو معرفی کنیم؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس