کد خبر 812356
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
پولادگر

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: آدم‌هایی که ورزشکار نبودند و در فدراسیون کار می‌کردند، اما امروز منتقد و مخالف شده‌اند. این نشان می‌دهد هدف و قصد آنها حاشیه‌سازی است.

به گزارش مشرق، محمد پولادگر پس از انتخاب مجددش به‌عنوان رئیس فدراسیون تکواندو اظهار داشت: من از اعضای مجمع تشکر می‌کنم و امیدوارم لایق اعتماد آنها باشم. آنها بدنه تکواندوی کشور هستند. ان‌شاءالله بتوانیم انتظارات به حق مردم در مورد تکواندو را برآورده کنیم.

وی در مورد حواشی اخیر و صحبت‌های برخی پیشکسوتان علیه او گفت: حواشی همیشه وجود دارد. من سکوت کردم و دامن نزدم. تلاشی که می‌توانستم بکنم این بود که وارد حاشیه نشویم چون واقعاً برای یک نفری که در عرصه کار و فعالیت است، خیلی سخت و دشوار است که بخواهد وارد حاشیه شود و به آنها بپردازد. در این صورت قطعاً از کار اصلی و مأموریت اصلی بازخواهد ماند. تمام تلاشم این بود که وارد این حاشیه‌ها نشوم. از این به بعد هم همین خواهد بود و از همه اهالی تکواندو می‌خواهم در این مأموریت خطیر به فدراسیون کمک کنند.

رئیس فدراسیون تکواندو ادامه داد: درهای فدراسیون به روی هیچ‌کس بسته نیست و امیدوارم همه بیایند و کمک کنند.

وی در مورد اینکه برخی پیشکسوتان مانند هادی ساعی گفته‌اند از آنها در فدراسیون استفاده نمی‌شد، گفت: نه، این‌طور نیست. سابقه و اتفاقاتی که در این عرصه افتاده است، کاملاً مشخص است که افراد ادعایی می‌کنند ما به دلیل اینکه حاشیه ایجاد نشود، سکوت می‌کنیم. آقایان تا وقتی که می‌خواستند همکاری کنند و تمایل داشتند، و در جهت رشد و اعتلای تکواندو قرار داشتند، همیشه مورد توجه فدراسیون بودند و فدراسیون از توان و دانش آنها استفاده کرده است. هیچ‌کس را فدراسیون کنار نگذاشته است. این را قاطعانه عرض می‌کنم اما به‌هرحال راضی نگه داشتن همه خیلی سخت است، کمااینکه می‌بینیم برخی از منتقدین اصلاً تکواندوکار نیستند، یعنی کسانی که در بخش مالی فدراسیون کار کرده‌اند و امروز در حالی‌که ورزشکار هم نیست، آمده و در مورد عملکرد فنی فدراسیون صحبت می‌کند. در حالی‌که تا وقتی که سر کار بوده است، یکی از تأییدکننده‌ها بوده و الان مخالف است. این را نمی‌توان نامش را منتقد گذاشت. ما امروز در بین برخی منتقدین یک چنین آدم‌هایی می‌بینیم. آدم‌هایی که ورزشکار نبودند و در فدراسیون کار می‌کردند، اما امروز منتقد و مخالف شده‌اند. این نشان می‌دهد هدف و قصد آنها حاشیه‌سازی است. امیدواریم از این به بعد این اتفاقات رخ ندهد.

پولادگر در مورد اینکه علت اینکه چرا بعد از الپیمک برزیل تکواندوی ایران افت کرد، گفت: این‌طور نیست. در همین مسابقات اخیر برخی دوستان ادعا کرده بودند یک مسابقه غیررسمی است، امسال برای اولین بار تغییر نام داد و به مسابقات قهرمانی تیمی جهان نام گرفت، یعنی ارزشش می‌تواند بیشتر از جام جهانی باشد که تیم ایران یعنی دانشگاه آزاد با نیروهای کمکی قهرمان شود. این واقعاً ارزش کمی دارد؟ یا برخی دوستان گفته‌اند مدال طلا نگرفتیم. سجاد مردانی در مسابقات گرندپری مدال طلا گرفت، اینها همه بعد از المپیک بوده است. اینکه ما در برخی رویدادها شاید نتیجه دلخواه را نمی‌گیریم به دلیل این نیست که ما ضعیف شده‌ایم. چرا فکر نمی‌کنید رقبا به‌شدت کار می‌کنند و وقتی حاشیه‌هایی ندارند و تمام انرژی‌شان را برای پیشرفت کار و برنامه می‌گذارند، به ما سبقت می‌گیرند.

وی ادامه داد: بخشی از این نتیجه نگرفتن‌ها همین حواشی و منفی‌نگری بوده است. افتخاراتی را در همین ۱۰ ماه گذشته کسب کردیم،‌ اما دوستان همیشه روی یک طبل کوبیدند، این‌طور نیست. اواخر سال گذشته تیم ملی نوجوانان دختر کشورمان برای اولین بار در کانادا قهرمان جهان شد. چرا اینها به چشم کسی نمی‌آید؟ یک مقدار سیاه‌نمایی وجود دارد و کوبیدن بر طبل حاشیه‌سازی و منفی‌ نشان دادن موفقیت‌های تکواندو است.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد اینکه گفته می‌شد قرار است در انتخابات شرکت نکنید و کلانتری یکی از نامزدها اعلام کرد وزارت گفته پولادگر در انتخابات شرکت نمی‌کند، اما بعداً نظرشان عوض شده است، گفت: حرف‌هایی که او زده است را باید خودش جواب بدهد. به دوستانم هم گفتم که خسته کار هستم. حق بدهید آنقدر حواشی زیاد شده که بخش زیادی از وقتمان را می‌گیرد. برخی اوقات ۷۰ درصد انرژی ما صرف دور کردن حاشیه‌ها می‌شود. خودتان می‌دانید در حال حاضر فضای مجازی در برخی عرصه‌ها کشور را مدیریت می‌کند. حتی برخی از مسئولان بر اساس اخباری که در فضای مجازی وجود دارد، تصمیم‌سازی می‌کنند و این کار را برای یک مدیر خیلی سخت می‌کند که بخواهد در این عرصه کار کند. خیلی سخت است و من بر همین مبنا به اعضای مجمع گفته بودم که نمی‌خواهم شرکت کنم، اما به سر دوراهی رسیدم و مصلحت یا حقیقت که کدامیک را باید انتخاب کنم. هیچ وقت دلم نمی‌خواست بر مبنای آموزه‌ای که از علی‌ابن‌ابیطالب(ع) داشتیم که حقیقت را فدای مصلحت بکنم.

پولادگر در مورد اینکه برنامه‌تان برای ۴ سال آینده چیست، گفت: خیلی از برنامه‌ها باید ادامه پیدا کند. برنامه‌ها هنوز به ثمره و نتیجه نرسیده است. سامانه بزرگ اطلاعاتی‌مان که در بین فدراسیون‌ها شاخص است و یک نقطه قوت برای تکواندو محسوب می‌شود،‌ باید با تدبیر بهتر و فراگیرتر گسترده‌تر شود. تلاش‌مان این است که اعضای سامانه اطلاعاتی‌مان را افزایش دهیم. کمااینکه الان هم تعداد قابل‌توجهی از تکواندوکاران در سامانه اطلاعاتی ثبت شده‌اند. 

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های ما توجه به کیفیت است و نظارت بر عملکردها، خیلی از برنامه‌هایی که واقعاً بر مبنای تدبیر و خرد جمعی تدوین و نگاشته شده است، متأسفانه در کشور اجرا نمی‌شود، به دلیل اینکه ناظری نداریم اینها را نظارت کند. برنامه‌مان این است که نظارت بیشتری بر عملکردها داشته باشیم. 

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد اینکه کادر فنی تغییر خواهد کرد یا خیر، گفت: کادر فنی بر مبنای عملکردش و ارزیابی عملکرد برای رویدادهای آتی انتخاب خواهد شد، کمااینکه در گذشته هم به همین منوال انتخاب می‌شد. همیشه ممکن است تغییر وجود داشته باشد. برمبنای ارزیابی عملکردها و شایسته‌سالاری بهترین‌ها برای هدایت تیم‌های ملی انتخاب می‌شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس