انتخابات تکواندو

در حالی که مسئولان وزارت ورزش بارها از عدم دخالت در انتخابات فدراسیون‌ها صحبت کرده‌ بودند، اما این موضوع امروز با ادعای یکی از نامزدهای انتخابات فدراسیون تکواندو شکل دیگری به خود گرفت.

به گزارش مشرق، انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو صبح امروز برگزار و سیدمحمد پولادگر با کسب 41 رای از 43 رای برای پنجمین دوره پیاپی به این سمت انتخاب شد.

از چند روز قبل حواشی پیرامون این انتخابات زیاد شد؛ یعنی همان جایی که صحبت از فشار برای کناره‌گیری پولادگر به میان آمد. روز چهارشنبه هفته گذشته بود که خبر رسید یک مقام بلند پایه ورزشی جلسه‌ای با پولادگر برگزار کرده و از رئیس کنونی فدراسیون تکواندو خواسته در انتخابات شرکت نکند.

با این حال محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش روز چهارشنبه پس از مجمع فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع هرگونه دخالتی در انتخابات تکواندو و فشار برای عدم حضور پولادگر را رد کرد.

این اولین باری نبود که مسئولان وزارت ورزش دخالت و نفوذ در انتخابات فدراسیون‌ها را تکذیب می‌کردند. در گذشته نیز این مسئولان بارها و بارها در مصاحبه‌های خود به چنین مواردی اشاره کرده بودند. با این وجود صحبت‌ها و ادعاهای امروز مختار کلانتری یکی از نامزدهای حاضر در انتخابات تکواندو، روی دیگر سکه را نمایان کرد؛ رویی که نشان از دخالت وزارت ورزش در انتخابات داشت. این روی سکه نه تنها مربوط به ورود وزارت ورزش به انتخابات است، بلکه ادعایی است که مذاکره این نهاد با نامزدها را نشان می‌دهد.

کلانتری در صحبت‌های خود در این باره گفت: «خودِ مسئولان گفتند که پولادگر قطعاً در انتخابات امروز شرکت نمی‌کند. این حرف را از وزارت ورزش به من گفتند. البته ظاهراً نظرشان برگشته و من هم به همین دلیل شرکت نکردم، چون نتیجه آرا مشخص است. با بودن رئیس فعلی، نتیجه انتخابات مشخص است و نیازی به انتخابات نیست. من به داورزنی گفتم که نظرتان برگشته؟ او هم پاسخ داد: بله. قرار بود پولادگر صبح امروز استعفا بدهد که نداد.»

وزارت ورزش مرجع اصلی ورزش کشور و بالاترین نهاد در این حوزه است و این حق را به نوعی دارد که با توجه به اینکه به فدراسیون‌ها پول می‌دهد، در چگونگی اداره آنها نیز ورود کند، اما نباید شاهد بازی این نهاد با افکار عمومی باشیم.

اگر چه ممکن است وزارت ورزش اظهارات و ادعاهای کلانتری را رد کند اما انتظار از اصلی‌ترین مرجع ورزش کشور این است که حرف و عملش یکسان باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس