حاشیه‌های دیدار تیم‌های استقلال و پیکان

بازیکنان تیم استقلال در دی ماه جاری یکی از سخت ترین ماه های سال 1396 را به لحاظ برگزاری مسابقات فوتبالی پیش رو خواهند داشت.

سرویس ورزش مشرق – اعضای تیم استقلال که هنوز در فصل نقل و انتقالات فعالیت چندانی نداشته و بیش از اینکه بازیکن جذب کنند بازیکن از دست داده اند باید از نخستین روزهای دی ماه در کوران مسابقات دشواری قرار بگیرند که هر یک می تواند چالشی برای از دست دادن امتیاز و یا پله ای برای رسیدن به صدر جدول و البته فینال رقابتهای جام حذفی باشند.

مروری بر وضعیت استقلال و مسابقات پیش رویش نشان می دهد این تیم در آستانه یکی از دشوارترین ماه های فوتبالی اش در سال 1396 قرار گرفته است.

*6 بازی در یک ماه

با توجه به تعداد مسابقاتی که این تیم باید در دیماه برگزار کند استقلالی ها بطور متوسط باید هر 5 روز یکبار به میدان بروند. 6 بازی در 30 روز که البته تنها 2 بازی اش در تهران و استادیوم آزادی برگزار خواهد شد!!

*فقط دو دیدار خانگی!

استقلالی ها باید روز سوم دیماه با صنعت نفت آبادان در تهران دیدار کنند. این حریف در دور رفت استقلال را در آبادان با تک گل کرار از روی نقطه پنالتی شکست داده بود. غیر از این بازی استقلال 22 دیماه نیز در همین استادیوم باید رودرروی سایپا به میدان برود. تیمی که در دور رفت استقلال را با تک گل محمد عباس زاده از روی نقطه پنالتی مغلوب کرد.

*4 سفر بیرون از خانه!

اما استقلال باید 4 بار بیرون از خانه به میدان برود. هفتم دیماه در غدیر اهواز با استقلال خوزستان! تیمی که در دور رفت با استقلال در آزادی یک – یک کرد!

11 دیماه در آبادان دیدار تک حذفی نیمه نهایی جام حذفی برابر صنعت نفت. مسابقه ای که قطعا برای استقلالی ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و آبادانی ها هم به هیچ عنوان راضی نیستند بخت خود برای رسیدن به فینال را در خانه به راحتی از دست بدهند. از این رو همین یک بازی به تنهایی دردسرهای زیادی را برای استقلال به همراه خواهد داشت.

استقلال پس از این بازی با هر نتیجه ای باید راهی تبریز شود و در سرمای نیمه دیماه سبلان مقابل تراکتورسازی صف آرایی کند. تیمی که دیدار رفت را با تک گل جپاروف در آزادی واگذار کرده و می خواهد سه امتیاز از دست رفته اش را پس بگیرد.

آخرین بازی بیرون خانه استقلال هم 29 دیماه در مشهد و مقابل پدیده برگزار خواهد شد. تیمی که در دیدار رفت با دو گل(محمد قاضی و حسین مهربان) استقلال را در آزادی مغلوب کرد تا پروژه حیا کن رها کن از روی سکوها برای منصوریان استارت بخورد!

*استقلال متحول شده!

البته استقلالی که به دور برگشت مسابقات لیگ برتر گام می گذارد به هیچ وجه قابل مقایسه با تیم دور رفت نیست. این تیم مجید حسینی(که به ایرانجوان گل زد)، مهدی قائدی و امید نورافکن را به عنوان بازیکنان ثابت دو مسابقه اخیر در اختیار دارد در حالی که در دور رفت این سه به دلیل محرومیت انضباطی با استقلال نبودند. از طرفی استقلال پادوانی، باقری و اسماعیلی را در اختیار دارد که در دور رفت هر سه را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. جپاروف در دور رفت بازیکن ثابت استقلال نبود ولی حالا بهترین گلزن این تیم و از نفرات اصلی در ترکیب تیمش محسوب می شود. برزای هم که به استقلال برگشته در دیدار برگشت فصل قبل یکی از 3 گل استقلال مقابل این تیم در آبادان را به ثمر رساند. در نهایت از استقلال یک تیم متحول شده با تیکی تاکای وینفرد شفر را در دور برگشت شاهد خواهیم بود.

*ماه خوشبختی یا...!

استقلال در این ماه در حالی با تیم های سایپا و صنعت نفت روبرو می شود که هر دو این تیم ها در جدول از استقلال بالاتر هستند و تراکتورسازی، استقلال خوزستان و پدیده از استقلال پایین تر. اگر استقلال بتواند حداکثر امتیازات را در این دیدار از آن خود کند به جمع مدعیان برمی گردد و اگر غیر از این باشد باز هم تغییرات چندانی در جایگاهش ایجاد نخواهد کرد. از طرفی تراکتور 17 و پدیده 19 امتیازی با شکست دادن استقلال به راحتی می توانند جایگاه رده هفتمی این تیم را از او بگیرند و بطور کلی احتمالا استقلال در پایان این ماه با نوسانهای زیادی در جدول روبرو خواهد شد.

این تیم که در نیمه نهایی جام حذفی به جدی ترین رقیب راه یافته به این دور برخورده با عبور از این بازی هم می تواند فینال نسبتا آسانی را در اردیبهشت ماه سال بعد به انتظار بنشیند و طعم خوشبختی را از حالا بچشد. گرچه صنعت نفت با حذف پرسپولیس ثابت کرده می تواند غول کش باشد و قطعا سنگ بزرگی پیش پای استقلال محسوب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    3 2
    فدراسیون ، جام حذفی برای استقلال کنار گذاشته
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
      2 2
      اره فدراسیون باعث باخت پرسپولیس به صنعت نفت شد و فدراسیون به صنعت نفت گفته به استقلال بباز !!!! تا کی می خواین دری وری بگید و باخت تیمتونو ماستمال کنید ؟؟ وقتی می برید اما همه چیز گل و بلبله !
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    2 2
    جام حذفی امسال برای استقلال تقریبا جام لیگ یکی ها بود تقریبا تمام تیم های قوی حذف شدن یا کنار رفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس