کد خبر 811011
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
محمدبن سلمان

نیویورک تایمز به تازگی خبری را منتشر کرد که ژست ولیعهد سعودی مبنی بر اهتمام وی برای مبارزه با فساد اقتصادی فرو ریخت و نشان داد که وی نیز همانند دیگر شاهزادگان سعودی در زمره مفسدان اقتصادی قرار دارد.

به گزارش مشرق، خبر نیویورک تایمز در گرماگرم تبلیغات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی درخصوص دستگیری شاهزادگان و تجار سرشناس سعودی به اتهام فساد اقتصادی و معرفی خود به عنوان پرچمدار مبارزه با فساد، فریبکاری ولیعهد جوان را رو و وی را در نزد افکار عمومی رسوا کرد.

خبر این بود "شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان کاخی در فرانسه به ارزش 300 میلیون دلار خریداری کرده است."

افشاگری رسانه ها حاکی است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی صاحب گران‌ترین خانه جهان است و این در حالی است وی که به لطف جایگاه پدرش ره صد ساله را یک شبه طی کرده بود و پس از رسیدن به یک قدمی تاج و تخت می خواست با حیله و فریب وجهه خود را در میان مردم بهبود ببخشد تا همه چیز مهیای ارتقای بیش از پیش او شود، اما ماه در پشت ابر پنهان نماند و انتشار این خبر و اخباری از این دست نه تنها وی بلکه ماهیت شاهزادگان حکومت دیکتاتوری عربستان را به روشنی رو کرد.

ولیعهد جوان در حالی شاهزادگان سعودی را به اتهام فساد مالی بازداشت و خود را پاک دست و متولی مبارزه با فساد در کشور معرفی کرده بود که خود و خانواده اش نیز ید طولایی در دراز دستی به منابع ملی و ثروتی که متعلق به ملت عربستان است، دارند.

خبرهای درز کرده در رسانه ها حاکی است که ولیعهد ۳۲ ساله عربستان در سال ۲۰۱۵ علاوه بر خرید گران قیمت ترین خانه جهان، خریدهای لوکس و گرانقیمت دیگری نیز داشته است که می‌توان به خرید یک قایق تفریحی به قیمت ۵۰۰ میلیون یورو و تابلوی ۳۸۲ میلیون دلاری لئوناردو داوینچی اشاره کرد.

این ریخت و پاش ها در حالی است که ولیعهد عربستان در ابتدای آبان ماه 1396 (نوامبر ۲۰۱۷) شماری از سرشناس‌ترین شاهزادگان، چهره‌های سیاسی و بازرگانی را به اتهام فساد مالی دستگیر کرد و هدفش از این اقدام را بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد یورو اعلام کرد که به گفته او از طریق غیرقانونی و فساد به دست آمده است.

خانواده شاه سعودی در حالی صاحب لوکس ترین و گران قیمت ترین خانه ها در شهرهای مختلف اروپایی است و از جمله ولیعهد عربستان خرید گران قیمت‌ترین خانه جهان «قصر لویی چهاردهم» در پاریس را در حالی در سال 2015 انجام داده است که برخی پروژه‌های عربستان به دلیل کمبود بودجه در سال 2016 متوقف شده‌اند.

گفته می شود که زیربنای کاخ لویی چهاردم ۵ هزار متر مربع است که در ۲۳ هکتار زمین ساخته شده است و ۱۲۰ خدمتکار در آن مشغول به کارند.

خبرهای منتشر شده همچنین حاکی است که با وجودی که در سال ۲۰۱۶ میلادی، هنگامی که دولت عربستان سعودی ادامه اجرای چندین پروژه به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار را به دلیل کمبود بودجه متوقف کرده بود، ملک سلمان پادشاه این کشور یکی از لوکس‌ترین خانه‌های مراکش را در ساحل این کشور خریداری کرده است، علاوه بر این خانواده پادشاهی سعودی ویلاهای بسیار لوکس در جنوب فرانسه و سواحل اسپانیا را نیز در تملک خود دارد و تمام این املاک به صورت غیر مستقیم معامله شده تا مبادا خریدار آنها شناسایی شود.

ولیعهد جوان و ناپخته  عربستان غافل از این که دنیا در عصر انفجار اطلاعات و دهکده جهانی قرار دارد، فکر نمی کرد که دستش به این زودی رو و نیت های پشت پرده اش آشکار شود، حالا کاخ آروزهای وی برای فریب افکار عمومی فرو ریخته و دیگر حربه تبلیغاتی اش برای پاک دست نمایاندن خود و داعیه مبارزه با فسادش برملا شده و رسوایی تازه ای به بار آمده است که شاید سر آغاز خبرهای دیگری از این دست باشد و پر رنگ شدن این علامت سوال که "چگونه است ولیعهد مفسد داعیه دار مبارزه با فساد درعربستان است؟"

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس