ویار

رئیس بازداشت شده فدراسیون فوتبال اسپانیا در یک کنفرانس خبری به صورت علنی مقامات سازمان لیگ و سیاسیون اسپانیا را به افشاگری و افزایش احتمال حذف اسپانیا از جام جهانی تهدید کرد.

به گزارش مشرق، آنخل ماریا ویار رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا که البته خود را همچنان رئیس این فدراسیون می‌داند ۳ روز پس از انتشار سخنان خود در روزنامه EL Pais اسپانیا به درخواست وکیل و اصرار بسیاری از مردم این کشور در یک هتل در مادرید پاسخگوی سئوال خبرنگاران بود.

در این کنفرانس خبری بیش از ۴۰ رسانه ورزشی و البته نزدیک به ۱۰ رسانه سیاسی و اجتماعی در حوزه‌های مکتوب و تصویری حضور داشتند تا شائبه منع ویار از افشاگری و قطع ارتباط با مردم از بین برود.

برگزاری این کنفرانس خبری خود به خود اتهام بازداشت کور و صدور حکم غیابی برای متهم را تا حدود زیادی منتفی کرد. در هر حال ویار با صحبت‌های خود بار دیگر جنجال آفرید و کوهی از سوالات تازه و بی‌جواب را روی دست جامعه خبری اسپانیا گذاشت.

سئوال مشترک و مهم خبرنگاران درباره صحت ادعای ویار درباره تهدید به افشاگری‌ها بود و او در واکنش به این سئوال گفت: از یک طرف نگران فوتبال کشورم هستم و دوست ندارم با حرف‌هایی که می‌زنم برای فوتبال اسپانیا دردسر درست کنم از طرف دیگر با خود می‌گویم مردم کشورم ممکن است مرا به خیانت و تلاش برای حذف اسپانیا از جام جهانی متهم کنند اما این بهتر از آن است که خیانتی بزرگ‌تر انجام دهم و مقابل مافیای فوتبال و کسانی که به هوای هیجان و عشق مردم به فوتبال اسپانیا میلیاردر می‌شوند، سکوت کنم.

وی در ادامه گفت: طبق بندهای 14  و 19 تعهدات فینا در اساسنامه کوچکترین دخالت غیر فوتبالی در فوتبال جرم محسوب می‌شود و فیفا حق دارد با آن برابر قانون برخورد کند. اکنون به شما می‌گویم که کسی را تهدید نکردم، فقط می‌گویم اگر بی‌عدالتی ببینم افشاگری خواهم کرد و این آخرین و تنها سلاح من است. من متهمی هستم که هنوز مجرم شناخته نشده اما حکم او را صادر کردند و این در دستگاه قضایی اسپانیا یک فاجعه است.

ویار در ادامه افزود: به همه مردم می‌گویم اگر در چند روز آینده اسپانیا از جام جهانی ۲۰۱۸ حذف شود تقصیر مجمع شورای عالی ورزش خواهد بود و اگر می‌خواهند مقصر را در میدان مرکزی مادرید اعدام کنند به سراغِ ... .

ویار با سکوت خود در این بخش فضای سالن خبری را متشنج کرد و به‌رغم اصرار خبرنگاران برای ادامه سخنرانی تصمیم گرفت اشاره‌ای به مقصر اصلی نکند اما سخنان کنایه‌آمیز او در ادامه کدهای زیادی برای تصمیم‌گیری در این‌باره به خبرنگاران داد.

ویار تصریح کرد: چند هفته به انتخابات فدراسیون مانده بود من تصمیم گرفتم نامزد شوم، با من تماس گرفته شد و فردی که خود را نماینده حکومت اسپانیا معرفی می‌کرد به صورت جدی از من خواست هرگز نامزد نشوم. من از شما می‌پرسم چرا این اختلافات و این بازی‌های مسخره در فوتبال آلمان، ایتالیا یا انگلیس رخ نمی‌دهد؟ البته همین کشورها نیز مشکلات خود را داشته‌اند و هیچ‌جا فوتبال پاک به صورت مطلق نداشته است اما این دیگر غیر قابل تحمل است. کسی که خود را نماینده حکومت معرفی می‌کند کیست؟ روزی که مرا بازداشت کردند کسانی وارد منزل مسکونی من شدند که هیچ حکمی نداشته و حتی خود را معرفی نمی‌کردند. اینها که بودند که پلیس ملی کشور نیز جزأت نزدیک شدن به اتومبیل آنها را نداشت؟ به همه مردم می‌گویم استقلال فدراسیون فوتبال اسپانیا از بین رفته و عده‌ای در این‌باره تصمیم می‌گیرند که ربطی به فوتبال ندارند. اگر مرا با شفافیت کامل و به صورت قانونی مجازات نکنند مطالبی را افشا می‌کنم که پیش از این مستند شده و در اختیار فردی ناشناس است، بنابراین ساکت کردن من نیز دیگر سودی ندارد و تا چند روز دیگر هم فیفا و هم مردم متوجه خواهند شد در فوتبال اسپانیا چه خبر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    7 2
    اسپانیا حدف کنید ایتالیا را بیارید
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    10 0
    خدا کنه حذف بشن. اگر اینا حذف بشن بازم حداقل سوم می شیم. :))
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    2 0
    مراکش و اسپانیا رو حذف کنن، هلند و ایتالیا رو اضافه کنن . بعدش شانس داریم سوم شیم بریم جام یوفا.خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس