کد خبر 807602
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
تخم مرغ

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام صدور مجوز واردات تخم مرغ برای کنترل قیمت ها در بازار، خبر از توقف صادرات این محصول داد.

به گزارش مشرق، حسن رکنی امروز در حاشیه مراسم روز جهانی خاک اظهار کرد: مجوز اولیه برای واردات تخم مرغ به کشور صادر شده است و مباشر اتحادیه مرکزی مرغداران تخم‌گذاران اقدامات اولیه برای واردات این محصول را انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر کشورهای مبدا واردات تخم مرغ، افزود: امکان واردات از هر کشوری که با پروتکل‌های وارداتی ما انطباق داشته باشند وجود دارد و منحصر به یک کشور خاص نیست بلکه تنها کشور صادرکننده به ایران باید بهداشت لازم را داشته باشد و استانداردهای مطابق با استانداردهای ما ارائه دهد.

صادرات تخم مرغ متوقف شد

رکنی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در مقطع فعلی، صادرات تخم مرغ نیز از کشورمان وجود دارد یا خیر؟ گفت: صادرات این محصول وجود داشت اما در شرایط فعلی و برای کنترل قیمت‌ها در بازار صادرات تخم مرغ متوقف شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اقدامات سازمان حمایت برای کنترل قیمت‌ تخم مرغ در بازار گفت: این سازمان نیز برای تنظیم بازار این محصول موضوعاتی را مطرح کرده است تا برای تامین جامعه مشکل ایجاد نشود.

وی افزود: بر این اساس مجوزهایی برای مرغداران صادر شد تا آنها بتوانند طول دوره تخم‌ریزی را طولانی‌تر کند، در استانهای پاک افزایش جوجه‌ریزی داشتیم و واردات جوجه یک روزه تخم‌گذار برای جبران کمبود در بازار در دستور کار داریم تا مشکلات کمبود عرضه و افزایش قیمت‌ها برطرف شود.

رکنی گفت: عارضه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اکنون در 30 تا 40 کشور دنیا مانند ایران وجود دارد و منجر به کاهش تولید آنها، افزایش قیمت محصول در بازار و در نهایت منجر به واردات از سایر کشورها شده است. 

بنابراین گزارش، کاهش تولید و عرضه تخم مرغ به بازار در روزهای اخیر منجر به افزایش قیمت هر شانه تخم مرغ به قیمت 13500 تومان تا 15 هزار تومان شده است.

گفتنی است که حداکثر قیمت مصوب تخم مرغ در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران 11 هزار و 700 تومان بود که در روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت این محصول، توزیع وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس