کد خبر 807592
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
احزاب

در بودجه سال ۹۷ برای اولین بار ردیفی مخصوص احزاب و جمعیت‌های سیاسی در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس جمهور امروز صبح(یکشنبه19 آذر) با حضور در مجلس شورای اسلامی لایحه برنامه و بودجه سال 1397 را تقدیم هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی کرد.

در لایحه برنامه و بودجه سال 1397 ذیل بودجه  وزارت کشور ردیفی با عنوان "راهبری و توانمند سازی احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و تشکل‌های صنفی" به مبلغ 57 میلیارد ریال برابر با 5 میلیارد و 700 میلیون تومان برای احزاب و  جمعیت‌ها پیشنهاد شده است.

در لایحه بودجه سال 1396 برای احزاب بودجه‌ای در نظر گرفته نشده بود.

قدرتعلی حشمتیانرئیس پیشین و نائب‌رئیس کنونی خانه احزاب ایران درگفت‌وگو با تسنیم درباره بودجه احزاب در کشور، اظهار داشت: در زمان دولت اصلاحات برای اولین بار یارانه اندکی به احزاب داده می‌شد که در دولت‌های نهم و دهم این یارانه قطع شد.

وی افزود: در دولت یازدهم وعده‌هایی برای یارانه احزاب داده شد که علی‌رغم مکاتبات با رئیس‌جمهور و سران قوا هرچند "خانه احزاب ایران" دوباره افتتاح شد اما در بودجه سال گذشته رقمی برای احزاب در نظر گرفته نشد. با این‌حال  با تلاش‌هایی که انجام شد در برنامه ششم یک ردیف بودجه باز شد و مبلغ 4میلیارد و 500 میلیون تومان قرار بود به احزاب از ابتدای سال 96 داده شود که تاکنون یک ریال پرداخت نشده است.

در نظر گرفتن 57 میلیارد ریال بودجه برای راهبری و توانمند سازی احزاب در سال 1397 می‌تواند خبری خوب برای احزاب و گروه‌های سیاسی باشد. 

در تصویر ذیل میزان بودجه در نظر گرفته شده از جانب دولت برای احزاب و تشکل نشان داده شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس