کد خبر 804558
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
دستمزد

فرامرز توفیقی نشست بعدی کارگروه تعیین دستمزد برای بررسی عوامل اثرگذار بر سبد معیشت کارگران را روز دوشنبه اعلام کرد و گفت: صحبت از اعداد و ارقام افزایش دستمزد در شرایط فعلی صحیح نیست.

به گزارش مشرق، فرامرز توفیقی، مسئول کارگروه مزد شورای اسلامی کار و عضو کارگروه تعیین دستمزد سال 97 کارگران با اعلام این خبر که کمیته دستمزد این هفته پیرامون ابعاد مختلف دستمزد نشست دارد، گفت: این روزها شاهد اعلام میزان افزایش نرخ و اعداد خاصی هستیم که هیچکدام با اهداف کمیته دستمزد و شورای عالی کار مطابقت ندارد. 

وی افزود: در وظایف تبیین‌شده کمیته موضوع سبد معیشت از سال گذشته تدوین و نهایی شده است و در حال به روزرسانی عوامل اثرگذار در سبد معیشت هستیم، بنابر این نقش‌آفرینی شرکای اجتماعی در عینیت بخشیدن به این سبد از یک طرف و از طرف دیگر ارائه راهکارهایی برای جبران فاصله ایجاد شده بین هزینه‌های تعیین سبد کارگران با دستمزد مطرح است.

وی با انتقاد از ارائه زودهنگام اعداد و ارقام درباره افزایش دستمزد سال 97، تصریح کرد: ارائه این اعداد نشان از عدم اطلاع از مباحث دستمزدی مطرح در کمیته سه‌جانبه است چرا که ماده 41 قانون کار و مدنظر قرار دادن تورم و سبد معیشت همواره دستخوش تغییرات گوناگون است.  

وی افزود: قانون‌گذار اجازه ندارد که قبل از رسیدن به آمارهای دقیق و به روز از میزان افزایش دستمزد کارگران در سال‌های آتی سخن بگوید.

این عضو کارگروه تعیین دستمزد با تأکید بر اینکه عینیت بخشیدن به مفهوم تورم از مباحث دیگر مطرح در اینگونه نشست‌ها است، تأکید کرد: آنچه در این سال‌ها شاهد بودیم مبنا قرار دادن تورم در تعیین دستمزد کارگران است که از منظر لغت‌شناسی و علم اقتصاد کاملاً اشتباه است چرا که تورم از تغییرات حاکم بر مخارج به دست می‌آید بنابر این اثربخشی تورم باید در مخارج کارگران دیده شود.

توفیقی تصریح کرد: هرگونه تغییر در مخارج خود را در بند 2 ماده 41 قانون کار یا همان سبد معیشت نشان می‌دهد و از رسانه‌ها می‌خواهم از ارائه اعداد و ارقام پیرامون تعیین دستمزد در شرایط فعلی صرف‌نظر کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    5 0
    درسته کارگران مظلوم هستند شماها و دولتی ها دیگه آنها را دست نیندازید! الان افزایش دستمزد کارگران مشخص شده و جلسات تعیین دستمزد ۹۷ سیاهکاری میباشد و برای گول زدن سازمان جهانی کار؛ ۱۳درصد افزایش دستمزد کارگران سال ۹۷
  • مهدی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
    0 0
    همیشه این کارگرها هستند که حقوق ودستمزدشان پایین تر از همه هستند وهر ساله با توجه به گرونی و وضع اقتصادی مبلغ ناچیزی به حقوق اضافه میکنند آخه ینفر نیست بگه با این حقوق فقط باید پول کرایه خونه وپول آب وبرق وغیره رو بدیم چطوری امرارومعاش کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس