کد خبر 770818
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
علی عبدالله صالح

رئیس‎جمهور پیشین یمن و رئیس حزب کنگره مردمی با بیان اینکه رسانه‎های دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین انصارالله و حزب کنگره مردمی هستند، وجود هرگونه اختلاف بین دو طرف را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن دوشنبه شب در گفت‌وگو با شبکه «یمن الیوم» اعلام کرد که وطن بزرگتر و ارزشمندتر از هر حزب و جریان سیاسی است.

صالح گفت: در کل بحران و یا اختلافی بین حزب کنگره مردمی (به ریاست علی عبدالله صالح) و انصارالله یمن وجود ندارد، مگر اینکه رسانه‌های دشمن به دنبال آن باشند.

وی با تاکید بر اتحاد موجود بین حزب کنگره مردمی یمن و جنش انصارالله اعلام کرد که هر دو طرف انصارالله و حزب کنگره در خط واحدی حرکت می‎کنند.

علی عبدالله صالح اعلام کرد که کنگره مردمی یمن با هیچ جریان خارجی از جمله ایران و عربستان همپیمانی و ارتباط ندارد. ما در مقابله با دشمن در کنار انصارالله هستیم.

رئیس حزب کنگره مردمی یمن اعلام کرد که عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن اعلام کرد که منصور هادی فرار کرد و قدرت را تحویل انصارالله و داد و فرار کرد. به افکار عمومی داخل کشور یمن، منطقه و جهان اعلام می کنم که منصور هادی هیچ گونه مشروعیتی ندارد.

علی عبدالله صالح در ادامه به قطنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل علیه یمن اشاره کرد و گفت: قطعنامه ۲۲۱۶ علیه ملت یمن است و کسانی که با این قطعنامه تعامل می کنند، به تصمیم ملی خیانت می‎کنند.

وی افزود: حضور من در مقابله با دشمن برای قدرت یا به قدرت رسیدن پسر من نیست، بلکه ما تلاش می کنیم امنیت و دموکراسی به کشور برگردد.

رئیس جمهور پیشین یمن تاکید کرد که ما برای حمایت از شورای عالی سیاسی یمن اقدام خواهیم کرد تا نقش خود را به کاملترین وجه ایفا کند. ما از شورای سیاسی می خواهیم که قانون را برای همگان اجرا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس