زلزله

جهانگیری: بیشترین تخریب متعلق به مسکن‌مهر است./ اداره مسکن‌کرمانشاه: تنها ۲ نفر در مسکن‌مهر فوت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که مردم کشور به دنبال کمک‌رسانی به هموطنان آسیب دیده در حادثه تلخ زمین‌لرزه در استان کرمانشاه هستند، مدعیان اصلاحات با دروغ‌پردازی سیاسی درباره تخریب گسترده مسکن مهر، بر مصیبت ملت افزودند.


یکشنبه شب زلزله‌ای به بزرگی ۷/۳ ریشتر، منطقه سرپل ذهاب و قصر شیرین واقع در استان کرمانشاه را لرزاند که لرزش آن در بسیاری از مناطق غربی و مرکزی کشورمان احساس شد. در پی وقوع این حادثه تلخ، تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شدند.


در شرایطی که عده‌ای از هموطنانمان در زیر آوار گرفتار بوده و تعداد زیادی از هم‌میهنانمان نیز در انتظار کمک‌رسانی هستند و دغدغه اصلی افکار عمومی، کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان است، عده‌ای در این سو دور از معرکه و با دهان‌های باز به کمین نشسته تا از درد و رنج مردم برای منافع قبیله‌ای خود ارتزاق‌کنند!


«کاسبان سیاسی» همواره مترصد فرصتی هستند تا آبی گل‌آلود شود و ماهی‌ای به چنگ آید! بر همین اساس، در شرایطی که عموم مردم به دنبال راهی جهت کمک‌رسانی به هموطنانشان هستند و یکی با اهدای خون و دیگری با ارسال مایحتاج ضروری به همراهی با حادثه‌دیدگان می‌شتابد، روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاحات با دروغ‌پردازی سیاسی درباره تخریب گسترده مسکن مهر، بر مصیبت ملت افزودند.


جنجال قبیله‌گراها!


در همین خصوص روزنامه ایران- ارگان رسانه‌ای دولت- در مطلبی نوشت:«وضعیت مسکن مهر در سرپل ذهاب بدتر از بقیه جاهایی است که از صبح آنها را دیده‌ام. ساختمان‌های مکعبی که نمای آنها به کلی پایین آمده و اگر پس‌لرزه‌ای دیگر رخ دهد، چه بسا باقیمانده‌اش کاملاً فرو  بریزد و تصویری شبیه به آن چیزی  شود که در موصل و حلب دیده‌ایم».


روزنامه زنجیره‌ای شرق نیز در تیتر اصلی شماره امروز با عنوان «قصر اندوه؛ دومین مجموعه مسکن‌مهر در سرپل ذهاب در برابر زمین‌لرزه مقاومت نکرد» نوشت:«تصاویر گویاست؛ ساختمان‌های مسکن ‌مهر فروریخته‌اند و ساختمان‌های دیگر با تخریب‌هایی کمتر، هنوز بر قامت خود ایستاده‌اند. این نمای کلی از مسکن‌ مهر سرپل ذهاب است».


این روزنامه مدعی اصلاحات در ادامه نوشت:«گفته می‌شود بیشترین آمار کشته ‌شده در سرپل‌ذهاب مربوط به آپارتمان‌های مسکن مهر بوده‌ است. علاوه‌بر تخریب شدید خانه‌ها در این آپارتمان‌ها تجمع انسانی نیز در این منطقه بسیار بالا بوده‌ است».


روزنامه زنجیره‌ای همدلی نیز در گزارش اصلی با عنوان «آشی که تو پختی» نوشت:«مسکن مهر دقیقاً مصداق روشن سوءمدیریت دولتی است که میان‌مایگان در ایران ساختند. دولتی که می‌خواست به هر قیمت بگوید هوادار مستضعفان است، چه آنکه انقلاب، وام از همین واژه می‌گرفت.

دولتی که هرطور بود می‌خواست نشان دهد- و فقط نشان دهد- که پشتیبان مردمی است که رنج‌کشیده روزگاراند، اما اگر بگوییم تیشه بر ریشه همان مردم زد، بیراه نگفته‌ایم. مگر یادمان می‌رود که طی هشت سال سفره‌های مردم، هر روز کوچک و کوچک‌تر شد و«چاره»، گمشده‌ای بود که همه در ذهن و زندگی‌شان به دنبالش می‌گشتند. ما امروز تصویر خانه‌های ویران‌شده مهر در سرپل ذهاب را به شکل عکس سلفی محمود احمدی‌نژاد با دستپخت دولت‌داری‌اش می‌بینیم».


این روزنامه مدعی اصلاحات در ادامه نوشت:«با خودمان روراست اگر باشیم، باید از همین حالا تمام ساکنین مسکن‌های مهر در سراسر کشور تخلیه شوند و اسکانی تازه داده شوند».


روزنامه هفت صبح نیز در گزارشی با عنوان «زلزله مسکن مهر» نوشت:«تصاویری که از صبح دیروز از مسکن مهر شهرستان سرپل ذهاب منتشر شده،تصاویر دلخراشی است. مسکن مهر که ساکنانش تمام پس‌اندازشان را به امید خانه‌دارشدن و تحمل سختی‌ها صرف این پروژه کردند، حالا نگرانی‌ها را درباره سرنوشت سایر واحدهای مسکونی این پروژه در سراسر کشور افزایش داده است».


روزنامه زنجیره‌ای قانون نیز در مطلبی با عنوان « بی‌مهری‌های مسکن مهر» نوشت:« قرار بود روحیه مهرورزی و نیک‌اندیشی منجر به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه شود اما حال به تلی از خاک سرد بر پیکر هموطنان‌مان تبدیل شده است. افتخار هشت‌ساله دولت مهرورز امروز به قبرستانی برای حداقل سه هزار نفری که در انبوه ویرانه‌های مسکن بی‌مهری دفن شده‌اند، بدل شد».


روزنامه زنجیره‌ای بهار در مطلبی با عنوان «زلزله مهر» نوشت:«ما بارها و بارها از سوراخ زلزله گزیده شده‌ایم و با وجود مسکن‌هایی که قرار بود نمودی از «مهر» باشند و تسکینی بر آلام فقرا، پس از این هم گزیده خواهیم شد. تمام بندها و آئین‌نامه‌های مقاوم‌سازی شهرداری را به درک واصل کرده‌ایم و شهرهامان را در برابر زلزله، مین‌گذاری کرده‌ایم. این مین‌ها پس از این هم منفجر خواهند شد. مین‌های بلندمرتبه‌ای که در تمام شهرهای ایران به اهتزاز درآمده‌اند. پس از این، هر زلزله در ایران، «زلزله مهر» خواهد بود. اگر چاره‌ای نیندیشیم.»


روزنامه زنجیره‌ای اعتماد نیز در گزارشی با عنوان«پروژه ۱۰ساله مسکن مهر، تابوت‌هایی برای ساکنانش شد» نوشت: «اگر تا دیروز منتقدان مسکن مهر از تبعات اقتصادی اجرای این طرح سخن می‌گفتند و مشکلات اجتماعی آتی را مورد استناد قرار می‌دادند، امروز امنیت اندک این واحدهای مسکونی و استاندارد نبودن‌شان تبعات جانی برای ساکنان را به رخ می‌کشد... مسکن مهر هنوز شمع ١٠ سالگی را فوت نکرده تبدیل به بافت فرسوده می‌شود و حالا، هنوز شمع ١٠ سالگی فوت نشده، مسکن‌های مهر بی‌مهری‌شان را رو کردند و تابوت‌هایی شدند برای ساکنان‌شان».


روزنامه زنجیره‌ای ابتکار نیز در گزارشی نوشت:«نکته قابل توجهی که در زلزله اخیر کرمانشاه و ایلام وجود دارد موج انتقاداتی است که نسبت به مسکن مهر این مناطق در فضای مجازی و واقعی مطرح است. نکته‌ای که مردم و برخی مسئولان در این باره مطرح می‌کنند این است که چرا مسکن مهری که در دولت‌های نهم و دهم بودجه عظیمی را به خود اختصاص داد و به‌دلیل ساخت‌وسازهای غیراصولی مورد انتقادات زیادی بود، که البته برخی این انتقادات را سیاسی می‌دانستند، به جای اینکه محل آرامش مستضعفان باشد، به محل دفن آنها تبدیل شده است».


اشک تمساح


نکته قابل تأمل این است که بی‌بی‌سی فارسی- ارگان رسانه‌ای ملکه انگلیس- نیز دقیقا همان خط خبری روزنامه‌های زنجیره‌ای را پی‌گرفت.


بی بی‌سی فارسی در گزارشی نوشت:« موضوع مسکن مهر، گل سرسبد برنامه‌های دولت محمود احمدی‌نژاد در کنار یارانه‌ها، یکی از پروژه‌های جنجالی دهه اخیر بود. موافقان، این پروژه را گامی بزرگ در فراهم کردن مسکن برای اقشار کم‌درآمد می‌دانند؛ اما مخالفان می‌گویند که «نصف کل پول‌های چاپ شده در تاریخ ایران پای مسکن مهر ریخته شده» و مکان‌یابی پروژه و ساخت آن بر اساس استاندارد نبوده است».


ادعای جهانگیری!


نکته قابل توجه در گزارش بی‌بی سی فارسی این است که گزارش مذکور با اظهارات «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور آغاز و به آن استناد شده است!


گفتنی است جهانگیری روز دوشنبه (صبح پس از حادثه) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفته بود:«بیشتر خانه‌های تخریب شده در زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه متعلق به ساختمان‌های مسکن مهر است، وزارت راه و شهرسازی با دقت این موضوع را که چرا خانه‌های نوساز تا این حد آسیب‌پذیر بوده‌اند، بررسی کند».


همچنین اقای روحانی در سفر به کرمانشاه با اشاره به اینکه در این حادثه برخی ساختمان هایی که بصورت تعاونی و دولتی ساخته شده و از عمر احداث آنها زمان کمی می گذرد، تخریب و دچار حادثه شده اند، گفت: باید اشکالات و کاستی های موجود در ساخت این بناها بررسی شود و دولت مطمئنا این مسائل را دنبال کرده و مقصران را شناسایی و به مردم معرفی خواهد کرد!


جان باختگان مسکن مهر٬ دو نفر!


پس از ادعای جهانگیری درخصوص خسارات زلزله، صالحی مدیر روابط عمومی اداره راه و شهرسازی کرمانشاه درباره تعداد کشته‌ها و مصدومین در مسکن مهر استان کرمانشاه پس از زلزله بیش از ۷ ریشتری اخیر گفت: «تاکنون تعداد فوتی‌ها در واحدهای مسکن مهر ۲ نفر اعلام شده است».
به گزارش ایلنا، صالحی با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع زلزله تمام واحدهای مسکن مهر تخلیه شدند، اظهار داشت: خوشبختانه در این واحدها و مجتمع‌های مسکن مهر شاهد ریزش به این معنا که سقف بر روی ساختمان آوار شود، نبودیم.


عزیزالله مهدیان، معاون بنیاد مسکن کشور نیز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه گفت: برابر آمار اولیه ۱۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی صددرصد تخریب شده و ۱۵ هزار واحد هم نیازمند تعمیر است.


تصاویر جعلی


همزمان با کاسبی سیاسی مدعیان اصلاحات از این حادثه تلخ، برخی از فعالین فضای مجازی منتسب به اردوگاه اصلاح‌طلبان نیز به انتشار تصاویر جعلی پرداختند.


در همین رابطه، یک خبرنگار مدعی اصلاح‌طلبی با انتشار تصویر مردی که بر ویرانه‌های یک خانه فروریخته نشسته بود، از «فساد و حرام‌خواران و بودجه‌های هدر رفته برای نوسازی بافت روستایی» نوشت اما دست آخر مشخص شد که عکس او مربوط به زلزله چند سال قبل در کشور ایتالیاست.


یکی دیگر از فعالین مجازی مدعی اصلاح‌طلبی نیز عکسی از یک ساختمان فروریخته را منتشر و در ذیل آن اینطور نوشت که مسکن مهر تخریب شده است!.اما دقایقی بعد کاربران فضای مجازی گزارش دادند که این عکس متعلق به یک ساختمان ریزش کرده (آنهم نه به دلیل زلزله) در کشور مصر است.


اعتراض به کاسبی سیاسی


حرکت غیراخلاقی مدعیان اصلاحات در استفاده ابزاری از حادثه تلخ زمین لرزه، کار را به جایی رساند که اعتراض برخی از فعالین اصلاح‌طلبی را نیز در پی داشت.


در همین رابطه، یکی از خبرنگاران روزنامه‌های اصلاح‌طلب در یکی از صفحات اجتماعی نوشت:«یک عده هم نشستن میگن مسکن مهر و بیمارستان زمان احمدی‌نژاد ساخته شده حالا تخریب شده. آقا زلزله که زمان احمدی‌نژاد نیومده.مدیریت بحران شما کجاست؟ غافلگیر شدید فقط همین. هنوز نتونستید آب معدنی بین مردم توزیع کنید،خجالت بکشید».


یکی دیگر از فعالین اصلاح‌طلب فضای مجازی نیز نوشت:«بخشی از جناح نزدیک دولت، روی تخریب مسکن مهر تمرکز کرده و پرونده احمدی‌نژاد را به مثابه علت‌العلل همه مشکلات دو هزار و پانصد سال ایران، بازکرده... کسانی که هنوز خبر فاجعه کامل در نیامده، با ایجاد موج سیاسی مشغول جایگزین کردن همدلی ملی با نفرت اجتماعی می‌شوند هدفشان نه نقد است نه کمک به فاجعه‌دیدگان. در کشورهای دیگر هم، بیست و چهار ساعت اول پس از یک فاجعه، زمان همدلی با قربانیان و تمرکز روی کمک‌رسانی است... در جایی که از هر سو صدای شیون و یا فریاد کمک‌خواهی می‌آید، واکنش ناخودآگاه و طبیعی، سراسیمه دویدن و کمک کردن است. وقتی کسی در چنین شرایطی دستانش را در میان آوار می‌کند تا طلا و جواهری به دست آورد، رذالت اخلاقی ویژه‌ای دارد که ما را به خشم می‌آورد. آنان‌که در میان فاجعه دست در میان آوار می‌کنند تا از مردم فاجعه‌دیده هم ابزاری برای پروژه‌های سیاسی خود بسازند یا مانع همبستگی و همدلی ملی معطوف به کمک‌رسانی می‌شوند هم از همان قماش‌اند. حمایت از قربانیان زلزله و لزوم همبستگی ملی حکم می‌کند جلوی اینها هم با همان خشم ایستاد و ما


یکی دیگر از فعالین فضای مجازی نیز نوشت:«پلاسکو ریخت تقصیر قالیباف بود، برجام به فنا رفت تقصیر سپاه بود، زلزله کرمانشاه هم که تقصیر مسکن مهر و احمدی‌نژاد، انگار تو این مملکت هیچ چیز به دولت ربط نداره».


یکی دیگر از فعالین فضای مجازی نوشت:«حدود ۵۰۰ نفر در زلزله استان کرمانشاه جان باختند که فقط دو نفر از فوتی‌ها مربوط به مسکن مهر بوده. آقای جهانگیری! اصلا خون اون دو نفر گردن دولت قبل، بقیه رو میخواین گردن کی بندازید؟!».


دیگر فعال فضای مجازی نوشت:«متأسفانه برخی انتقادات نسنجیده به مسکن مهر، به عنوان توجیهی برای کم کاری دولت‌های یازدهم و دوازدهم در امر خانه دار کردن طبقات مستضعف و متوسط به کار می‌رود...حواسمان باشد، ماهیت طرح خوب و دلسوزانه مسکن مهر را بابت ضعفهای احتمالی در برخی پروژه‌ها که در همه پروژه‌ها از جمله پروژه‌های غیر مسکن مهر نیز وجود دارد زیر سؤال نبریم و در این مسئله نیز به دام حب و بغضهای سیاسی نیفتیم و بدون اطلاعات فنی و دقیق به تأیید یا رد بخشی از مسکن مهر یا کل آن طرح بپردازیم... یادمان باشد امروز تعداد زیادی انسان آبرومند و عزیز در این خانه‌ها ساکن هستند و عده‌ای نیز هنوز منتظرند تا با تحویل خانه‌هایشان در آنها ساکن شوند، کاری نکنیم که آرامش روانی این افراد و خانواده‌هایشان به خاطر نقدهای غیرمسئولانه و بعضا غیرفنی ما بهم بخورد».


یکی دیگر از فعالین فضای مجازی نوشت:«تکمیل واحدهای مسکن مهر در مناطق سرپل ذهاب و...در استان کرمانشاه و تحویل آنها به مردم در دولت یازدهم اتفاق افتاده است و چنانچه دولت ـ که مخالفتش با هر اقدام دولت گذشته نیازی به اثبات ندارد ـ از عدم استحکام لازم در سازه‌های اولیه یا طراحی آنها اطمینان داشت باید نسبت به مقاوم سازی آنها اقدام یا در صورت عدم امکان ایجاد ایمنی لازم از تحویل آن واحدها به مردم با بیان مستندات خودداری و به نحوی جبران مافات می‌کرد... در حالیکه خبر می‌رسد در برخی مناطق زلزله زده هنوز آب آشامیدنی سالم به درستی و به میزان مورد نیاز توزیع نشده است و برخی ناهماهنگی‌ها میان اعضای دولتی ستاد مدیریت بحران کار خدمات رسانی را به کندی کشانده است، آیا می‌توان جز فرافکنی و سیاسی کاری نام دیگری بر این اظهارات ناپخته جناب جهانگیری گذاشت؟».


دیگر فعال فضای مجازی نوشت:«فروردین امسال بیمارستان اسلام آباد غرب رو جناب وزیر بهداشت دولت روحانی افتتاح کرده که توی زلزله آوار شده رو سر ملت. اینو چی میگی؟! اینو احمدی‌نژاد به زور اومده ساخته؟».


ترفند سیاسی کثیف!


حواله دادن مشکلات و معضلات به دولت قبل ترفند دلچسب و البته نخ نمای برخی از مقامات دولتی و رسانه‌های زنجیره‌ای برای سرپوش گذاشتن برای سوء مدیریت‌ها و ناکارآمدی‌های دولت روحانی است. روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی تا آنجا در این خط رسانه‌ای دروغین، سخیف و نامعقول و ناشایست پیش رفتند و آن‌قدر از این خوراک فاسد استفاده کردند که حتی صدای برخی از همین جماعت را هم درآورد.


برای نمونه، روزنامه زنجیره‌ای بهار-آبان ۹۶- در گزارشی با عنوان «تا کی دولت قبل؟» نوشت:«حدود پنج سال از پایان دولت احمدی‌نژاد و شروع به کار دولت میانه‌رو حسن روحانی می‌گذرد... پرسش اساسی آن است که امروز و با گذشت قریب به پنج سال از انتخاب حسن روحانی هنوز هم باید از «دولت قبل» گفت؟...آیا به واقع می‌توان پذیرفت که همچنان در پاسخ به هر نقدی از عملکرد منفی گذشتگان بگوییم؟... برای بخش قابل توجهی از جامعه کنار هم قرار دادن این موضوعات نشانگر آن است که دولت مستقر و رسانه‌ها و سیاسیون همراه آن به جهت آنکه عملکردی متناسب با وعده‌های خود نداشته‌اند در پی برجسته‌سازی گذشته و استفاده مجدد ازترفند سیاسی و رسانه‌ای با کلید واژه «دولت قبل» هستند»... [این] نگاه سبب کاهش محبوبیت دولت در بین قشرهای مختلف جامعه شده است».


روزنامه زنجیره‌ای قانون نیز-آبان ۹۶- در گزارشی نوشت:«عملکرد حسن روحانی در دور دوم ریاست جمهوری‌اش رویه تامل‌برانگیزی به خود گرفته است. برخلاف ابراز نظرهای پرامید و درباغ سبز نشان‌دادن ایشان و اطرافیان‌شان به ویژه محمدباقرنوبخت، سخنگوی دولت، بازخوردها از عملکرد روحانی وتیمش در اذهان، بسیار متفاوت ومتناقض است و زنگ ناامیدی از دولت این بار زودتر و پرطنین‌تر از همیشه به صدا درآمده است... روحانی و همراهانش هر نارسایی را به دوران احمدی‌نژاد نسبت می‌دهند».


کارنامه خالی


جنجال رسانه‌ای مدعیان اصلاحات درخصوص مسکن مهر در مناطق زلزله زده به وضوح نشان داد که یکی از اهداف اصلی این هیاهو، سرپوش گذاشتن بر کارنامه خالی دولت در حوزه مسکن است.


روزنامه اعتماد- مهر ۹۶- در گزارشی با عنوان «مسکن اجتماعی، رویایی که تعبیر نشد؛قصه هزار و یک شب طرح اختصاصی عباس آخوندی» نوشته بود:«مسکن اجتماعی؛ نه معنی مشخصی دارد و نه همتی برای اجرا. این طرح را عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در ابتدای دولت یازدهم بود که مطرح کرد؛ درست زمانی که می‌گفت طرح مسکن مهر «مزخرف» است، مدعی بود مسکن اجتماعی که حالا به نوعی آن را پروژه «اختصاصی» خود می‌خواند، کاستی‌های طرح مسکن مهر را ندارد. می‌گفت طرح کاملی است که اگر اجرایی شود، مشکل مسکن در کشور ریشه‌کن می‌شود.

اما جز یک طرح پژوهشی و چند سخنرانی که خود او انجام داد، مسکن اجتماعی همواره در هاله‌ای از ابهام ماند. البته این پروژه «اختصاصی» عباس آخوندی به بیش از دو دهه قبل برمی‌گردد. زمانی که او دوره‌ای وزیر مسکن و شهرسازی در دولت ششم بود. روایت است که او آن روزها می‌خواست این طرح را اجرایی کند، اما عمر ریاستش کفاف نداد. با روی کار آمدن دولت یازدهم و با بازگشت او به وزارت راه و شهرسازی طرح قدیمی را از کتابخانه‌اش بیرون کشید و به کارشناسان مسکن وزارتخانه سپرد تا آن را به‌روزرسانی کنند».


گفتنی است «عباس آخوندی» اردیبهشت سال ۷۳ (۲۳ سال پیش) زمانی که وزیر مسکن و شهرسازی  دولت دوم هاشمی رفسنجانی بود، در گفت‌وگو با همشهری از طرح مسکن اجتماعی رونمایی کرد و گفت:«برای اقشار کم‌درآمد که توان خرید مسکن را ندارند، طرح مسکن اجتماعی پیش‌بینی شده که در این طرح می‌توان با تشکیل صندوق پس‌انداز مسکن، وام‌های ارزان در اختیار بخش خصوصی و تعاونی‌ها قرار داد؛ مشروط بر اینکه حاضر شوند واحدهای احداث شده را در اختیار افراد واجد شرایط مسکن اجتماعی قرار دهند».


حدود ۲۰ سال بعد از طرح اولیه مسکن اجتماعی، دوباره عباس آخوندی بر کرسی وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم تکیه زد و در روزهای نخستین حضور خود در مسند وزارت اعلام کرد که سیاست‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در مورد مسکن مهر ادامه پیدا می‌کند اما چندی بعد در اظهارنظری تأمل برانگیز، این طرح را مزخرف! نامید. در این شرایط، که همه در انتظار اعلام برنامه‌های دولت جدید در حوزه مسکن بودند، آخوندی در حاشیه جلسه هیئت دولت مورخ ۹ آبان ۱۳۹۲، با تأکید دوباره بر توقف طرح مسکن مهر، از شروع طرح جدیدی به نام «مسکن اجتماعی» با هدف حمایت از گروه‌های کم‌درآمد خبر داد و اینگونه طرح مسکن اجتماعی در بیستمین سال مطرح شدن، دوباره بر سر زبان‌ها افتاد ولی امروز حدود ۴ سال از آن زمان می‌گذرد، بدون اینکه حتی سنگ اول بنای مسکن اجتماعی گذاشته شود.


با گذشت چهار سال از وعده مسکن اجتماعی هنوز تسهیلات بانکی این طرح از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ نشده و آن طور که معاون مسکن شهری بنیاد مسکن می‌گوید از ۲۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی یک ریال هم تخصیص نیافته است.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    58 3
    خداوند روسیاه کند کسانی را دراین شرایط درپی کاسب کاری سیاسی اند از رنج این مردم خجالت بکشند. رسوایی سیاسیون با دست خودشان همین است!!!
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      16 0
      انسانم آرزوست...
  • ناشناس IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    42 22
    تشریف ببرید کیفیت ساخت مسکن مهر را در تمام شهرها ببینید، بعد دفاع کنید....ساختمانهایی با مصالح نامرغوب و کیفیت ساخت پایین که حتی موقع تحویل هم کلی هزینه دارند...
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    15 15
    به دام حب و بغضهای سیاسی نیفتیم و بدون اطلاعات فنی و دقیق به تأیید یا رد بخشی از مسکن مهر یا کل آن طرح نپردازیم... یادمان باشد امروز تعداد زیادی انسان آبرومند و عزیز در این خانه‌ها ساکن هستند و عده‌ای نیز هنوز منتظرند تا با تحویل خانه‌هایشان در آنها ساکن شوند، کاری نکنیم که آرامش روانی این افراد و خانواده‌هایشان به خاطر نقدهای غیرمسئولانه و بعضا غیرفنی ما بهم بخورد».
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      1 1
      بعضا غیر فنی نیست!عموما غیر فنی است!
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    10 4
    به دام حب و بغضهای سیاسی نیفتیم و بدون اطلاعات فنی و دقیق به تأیید یا رد بخشی از مسکن مهر یا کل آن طرح نپردازیم... یادمان باشد امروز تعداد زیادی انسان آبرومند و عزیز در این خانه‌ها ساکن هستند و عده‌ای نیز هنوز منتظرند تا با تحویل خانه‌هایشان در آنها ساکن شوند، کاری نکنیم که آرامش روانی این افراد و خانواده‌هایشان به خاطر نقدهای غیرمسئولانه و بعضا غیرفنی ما بهم بخورد».
  • بشیر IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    26 1
    همه ملت هم مردند غمی نیست....چه بهتر!!!آقایان در عوض برمستند قدرتشان استوارتر خواهند بود.یاد شهیدبهشتی بخیر:ماشیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت.....یادش بخیر
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    34 6
    مسکن مهر مسکن فلان مهم نیست اگر دوتا از مهندسین ناظر این مساکن تخریب شده را در جلوی این خرابه ها اعدام بکنید برای همیشه در کشور مهد اغماض و گذشت خلافیها یعنی ایران، حساب کتاب میاد دست مهندسین ناظر
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      1 0
      احمق جان چرا مگه چی شده ؟؟؟؟چرا حرف از اعدام میزنید؟؟؟2نفر فقط فوتی داشته یعنی خیلی هم آمار خوبی هست و ساختمانها بسیار هم محکم بوده شما حالا مدعی چی هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟نمای ساختمانها تخریب شده و سقف که پایی ننیومده احمق عوضی بیشرف
  • نادر IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    5 0
    لطفا ازاون مسکن اجتماعی که دولت روحانی ساخته بدست مردم مستضعف داده و در زلزله اخیر حتی یه اجرش هم کنده نشده به منتقدین نشون بدین متشکرم
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    3 0
    این یعنی مردم چهار سال دیگه هم به گزینه مورد نظر ما رای بدید!! دارن هوچی گری ذخیره میکنن!! بیچاره مردم...
  • طاها IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    1 0
    مشکل ما ایرانی ها فرهنگیه نه سیاسی این زلزله توی هرجای دیگه دنیا هم می اومد همین قدر خرابی داشت (ازماست که برماست)
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    2 0
    اینکه پیمانکارای مسکن مهر برخی هاشون غلطی بازی دراورده اند چه ربطی به دولت آن زمان به عنوان مجری طرح داره!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس