جهانگیری مسکن مهر

معاون اول حسن روحانی که درست یک روز بعد از زلزله کرمانشاه شایعه درباره مسکن مهر سرپل‌ذهاب را به راه انداخت و مردم را نگران کرد آیا نمی‌خواهد به خاطر ارائه اطلاعات نادرست به مردم از عذرخواهی کند؟

سرویس سیاست مشرق- اسحاق جهانگیری بلافاصله بعد از زلزله کرمانشاه بدون اینکه به مناطق زلزله زده سفر کند ابراز داشت که «بیشتر خانه های تخریب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان های مسکن مهر بوده است.» [1]

همین موضوع سبب شد تا زلزله کرمانشاه تحت شعاع مسکن مهر قرار بگیرد و نحوه امدادرسانی به زلزله زدگان به حاشیه برود. این درحالی است که اسکلت و سازه مسکن مهر شهر سرپل ذهاب با وجود اینکه بیش از 7 ریشتر زلزله را تحمل کرده بود، پابرجا مانده بود.

خبر دیگری مبنی بر اینکه تنها دو نفر از کشته شدگان زلزله سرپل ذهاب از ساکنان مسکن مهر این شهر بوده‌اند، نیز اظهارات جهانگیری را تحت شعاع قرار داد.

در همین رابطه، عبدالرضا غفوری، مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی کرمانشاه با بیان اینکه تعداد فوتی ها در واحدهای مسکن مهر سر پل ذهاب و کرمانشاه تا کنون 2 نفر بوده است، گفت: «خوشبختانه در هیچ یک از واحدهای مسکن مهر در این منطقه ریزش نداشته و اسکلت ها سالم باقی مانده است.»[2]

اما این موضوع باعث نشد که تخریب‌ها نسبت به مسکن مهر که ادامه تخریب‌ها و انحراف افکارعمومی علیه دولت ماقبل بود، پایان یابد. با این اوصاف هنوز رئیس‌جمهور و معاون اولش نسبت به صحبت‌هایی که اسحاق‌جهانگیری درباره مسکن مهر در اوج بحران زلزله کرمانشاه مطرح کرده است به افکارعمومی پاسخ نداده‌ است. کارشناسان و خصوصا طرفدران روحانی بیان می‌کنند که تا کی دولت می‌خواهد ضعف عملکردی خود را با پیش کشیدن دولت قبل کتمان کند.

این درحالی است که بسیاری زیادی از ایرانیان در مسکن مهر سکونت دارند و این نوع سخن‌پراکنی که پایه و اساس درستی ندارد باعث نگرانی آنان نسبت به استحکام سازه‌های مسکن مهر و خانه و کاشانه‌شان می‌شود.  درواقع زمانی که مردم و حتی سلبریتی‌ها در پی راه چاره‌ای برای کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه بودند، دولتمردان بازی‌ سیاسی را با مسکن مهر کلید زدند.

در همین راستا حتی اسحاق جهانگیری نسبت به اطلاعات نادرستی که به جامعه و فضای افکارعمومی پمپاژ کرده و باعث ایجاد موج رسانه‌ای تخریب‌گری در فضای بحرانی زلزله کرمانشاه شده،‌ از مردم عذرخواهی نکرده است.

معاون اول رییس جمهور که به دلیل ورود به کفش به چادرهای زلزله زدگان، از مردم کرمانشاه عذرخواهی کرد، یک عذرخواهی دیگر هم برای برهم زدن امنیت روانی میلیونها نفر و دادن اطلاعات غلط، از مردم عذرخواهی کند.


[1] https://www.isna.ir/news/96082212826

[2] http://www.ilna.ir/4/558548-

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    11 8
    عذرخواهی را هتاکانی که در محفل خصوصی، گوشت برادر را، مزمزه می کنند، انجام دهند.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    5 4
    عذرخاهی از اظهارات عارفانش باکفش رفتن بروی فرش زلزله زدها بود -البرکه
  • هاتف IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    12 6
    یک نه ، خیلی خیلی بیشتر بدهکار است.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    6 7
    درود بر جهانگیری که عوامفریبی نکرده ولباس کارش ویاهمان لباس رزمش ازتن درموقع کار بیرون نکرد
    • مانی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
      5 0
      .......... با این توجیه کردنت !!!
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    12 0
    معاون اول رییس جمهور وقتی در مورد بدیهیات آداب معاشرت با مردم اینجور سهل انگاری میکنند؛ خدا میدونه در عمل به باقی وظایفشون چجور رفتار میکنند!!!
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    5 0
    ایشون استعفا بده بره به به بیزینسش برسه به برکت انقلاب
  • ابی AE ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    5 0
    خلایق هر چه لایق.اول به خودم میگم کسی به دلش نگیره..
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    5 0
    عذرخواهی در مورد ادعاهای مسکن مهریش به چه درد میخوره. فقط باید هر چه سریعتر مسکن اجتماعی به مردم بده ما مسکن اجتماعی میخواهیم یالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس