کد خبر 796984
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۰
راهپيمايي ميليوني

راهپیمایی میلیونی زائران اباعبدالله در میانه ماجراجویی‌های غربی - سعودی تجلی‌گاه یک‌صدایی امت مسلمان علیه استکبار جهانی شد.

به گزارش مشرق، راهپیمایی چند ده میلیونی اربعین امسال با امنیت کامل و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد. این حماسه همزمان شد با اقدامات ماجراجویانه رژیم‌سعودی در منطقه، از عراق و سوریه گرفته تا لبنان. در این بین اما حضور دوستداران امام حسین و اهل بیت (ع) در بزرگترین حرکت معنوی جهان از همه کشورهای اسلامی و همه اقشار در حالی رودهای خروشان را به دریای حقیقت پیوند زدند که ندای حسین حسین یک‌بار دیگر بر زبان و صفحات تاریخ نقش بست. بایکوت خبری از سوی رسانه‌های جهانی بر حرکت اربعین حسینی نه‌تنها از ارزش‌های والای این مراسم نکاسته است، بلکه نشان از سوگیری خاص و گزینشی عمل کردن رسانه‌های مدعی آزادی بیان و اطلاع‌رسانی دارد. 

وجب‌به‌وجب کربلا مملو از حضور مردان و زنانی شد که خستگی را خسته کرده‌اند و از علم‌ها، پیشانی‌بندها و پرچم‌های دستشان می‌توان عشق نهفته در سینه‌هایشان را درک کرد. اینجا رنگ و نژاد، قوم و قبیله و مذهب معنایی ندارد و همه و همه حول محور کربلا و اربعین به یک‌سو در حرکتند و حسین(ع) چراغ راه و سفینه نجاتشان شده است. پنج‌شنبه و جمعه اوج حضور مشتاقان حسینی بود. شور حسینی شمار شرکت‌کنندگان در گردهمایی اربعین را در دو هفته منتهی به اربعین به چند ده میلیون نفر از ایران و عراق و سایر کشور اسلامی و غیر اسلامی رساند. 

  

جمعیت روزافزون

سال به سال بر تعداد شرکت‌کنندگان این حماسه افزوده می‌شود. شمار افراد وارد شده به کربلا امسال نزدیک به ۱۷میلیون نفر گزارش شده است. بر اساس برخی منابع دیگر شمار راهپیمایان به سمت کربلا ۲۰ میلیون نفر هم اعلام شده است. 

هرچند تاکنون شمار دقیق زائران حسینی به میزان آمار اعلام نشده است، اما شرکت‌کنندگان در این گردهمایی از افزیش آمارها خبر می‌دهند. این در حالی است که بسیاری از رسانه‌های غربی با بایکوت خبری این واقعه عظیم سعی در پنهان کردن آن داشتند، اما مگر می‌شود «حماسه» را پنهان کرد؟!

  

گعده پیتزا آری، حماسه اربعین خیر !

 بسیاری از رسانه‌های خبری و اطلاع‌رسانی که مدعی پوشش خبری وقایع جهان در کسری از ثانیه هستند با سکوت و بایکوت خبری، از کنار گردهمایی میلیونی دوستداران حسین (ع) گذشتند. این رسانه‌های مدعی حرفه‌ای بودن یک برنامه غذایی همانند جشنواره پیتزا را از جنبه‌های گوناگون در شبکه‌های مختلف تحت پوشش قرار می‌دهند، ولی در در برابر عظمت اربعین با سکوت خبری، دشمنی خود را با این واقعه تاریخی و جاری و مورد توجه جدی مردم، چندین سال است که نشان می‌دهند. 

۲میلیون و ۳۰۰ هزار زائر ایرانی مهمان اربعین 

جاذبه معنوی حسین (ع) و اهل‌بیت پس از هزار و ۴۰۰ سال باز هم بر دل و زبان عاشقان حسین جاری و ساری است و هر سال بر مشتاقان و دوستدارانش افزوده می‌شود. 

در این میان دسته‌های عزاداری از جای‌جای کشور آماده پیاده‌روی در این گردهمایی جهانی می‌شوند. دوستداران حسین (ع) و اهل بیت دو، سه هفته مانده به روز اربعین بار سفر می‌بندند و با خانواده و گروه‌های کوچک به دیار آشنا سفر می‌کنند تا حاجت خود را از امام حسین‌(ع) طلب کنند. بر این اساس شرکت‌کنندگان در اربعین در سال‌های ۸۹ تا ۹۵ از ۴۰ هزار نفر به ۲‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید که نشان‌دهنده افزایش ۵۵ برابری زائران در مدت شش سال است. 

در این میان، همچون سنوات گذشته، اقدامات شهرداری تهران در مراسم اربعین ذیل ستاد اربعین کشور انجام شد و مسئولیت کمیته خدمات شهری بر عهده این سازمان قرار داشت. بر همین اساس، مدیریت شهری اقدامات مربوط به اربعین ۹۶ را با تأکید بر حفظ ایمنی مرزها با حضور آتش‌نشانان، نظافت محیط با حضور نیروهای پاکبان و سلامت شهروندان با حضور پرسنل شرکت شهر سالم به انجام رساند. 

خدمات‌دهی مواکب در مرز چذابه تا ۲۵ ماه صفر 

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در مورد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور به‌خصوص مرزهای سه‌گانه مهران، چذابه و شلمچه اظهار داشت: طی این یکی، دو روز بار بازگشت زائران راهپیمایی اربعین حسینی در مسیر مهران به ایلام در محور صالح‌آباد نیمه‌سنگین است. 

علی آقایی، نماینده ستاد عتبات عالیات در مرز چذابه هم گفت: علاوه بر فراهم کردن شرایط اسکان زائران در مرز چذابه در شهرهای سوسنگرد و حمیدیه نیز اماکنی را برای اسکان کلیه زائرانی که شبانه برمی‌گردند، فراهم شده است.  وی عنوان کرد: بالغ بر شش موکب تا ۲۱ صفر و در مجموع ۲۱ موکب تا ۲۵ صفر خدمات ارائه خواهند داد. 

عاشوراییان جا مانده، بوی حسین را از حرم عبدالعظیم(ع) جست‌وجو کردند

مراسم پنجمین سال پیاده‌روی جاماندگان از کربلای حسینی در تهران از مسیرهای سه‌گانه به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در شهر ری برگزار شد. عاشوراییان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با اربعین حسینی مسیر ۱۷ کیلومتری میدان امام حسین‌(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم را با پای پیاده طی کردند تا از ثواب گردهمایی اربعین جا نمانند. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس