کد خبر 795476
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
سعد الحریری

نخست‌وزیر مستعفی لبنان به دیدار شاه سعودی رفت.

 به گزارش مشرق، «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان که شنبه پیش در اقدامی تامل‌برانگیز از «ریاض» استعفایش را اعلام کرده بود، امروز به دیدار «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان رفت.

سلمان به عبدالعزیز شاه سعودی امروز در دفترش در کاخ «الیمامة» میزبان الحریری بود و دو طرف درباره اوضاع جاری در عرصه لبنان گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، شاهزاده «عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز» وزیر کشور، «مساعد بن محمد العیبان» وزیر مشاور، «عادل الجبیر» وزیر خارجه، «ثامر السبهان» وزیر مشاور در امور خلیج فارس نیز حضور داشتند.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران و سیاستمداران، معتقدند که ریاض و شخص ثامر السبهان، پشت پرده استعفای حریری قرار دارد. شب گذشته «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله نیز در سخنانی، همه لبنانی‌ها را به آرامش و حفظ خونسردی و صبر تا زمان مشخص شدن دلایل و اسباب این استعفا فراخواند و در عین حال گفت: این استعفا نشان دهنده دخالت زیاد و آشکارای عربستان سعودی در امور داخلی لبنان است و اگر بخواهیم به مضمون سیاسی بیانیه استعفای حریری پاسخ دهیم باید مستقیما به عربستان پاسخ دهیم نه خود حریری.

وی ادامه داد: مسئله کناره گیری حریری را باید در عربستان جست‌وجو کرد نه در لبنان. آیا این مسئله به تصاحب تخت پادشاهی عربستان ارتباط دارد؟ همه نیک می‌دانید که اجبار نخست وزیر دولت لبنان بر استعفا  نمی‌تواند ریشه در دلایل داخلی لبنان داشته باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    2 0
    به زبان ساده و یک کلام رفته بگه, بنده كوجكم، خانه زادم........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس