کد خبر 795186
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
مفتی لبنان

شیخ «عبداللطیف دریان» مفتی کل لبنان پس از دیدار با کاردارسفارت عربستان در بیروت ضمن اعلام حمایت از اقدام ' سعد الحریری' در استعفا از مقام نخست وزیری گفت که این استعفا شوک آور بود.

به گزارش مشرق، شیخ «عبداللطیف دریان» مفتی کل لبنان پس از دیدار با کاردارسفارت عربستان در بیروت ضمن اعلام حمایت از اقدام ' سعد الحریری' در استعفا از مقام نخست وزیری گفت که این استعفا شوک آور بود اما بدون دلیل نبود بنابراین باید مشکل را از طریق گفت وگو و صبر حل کرد.


«ولید البخاری» کاردار سفارت سعودی در بیروت روز یکشنبه با مفتی کل لبنان دیدار و با وی درباره تحولات اخیر لبنان به ویژه استعفای سعد الحریری گفت وگو کرد.

شیخ دریان گفت: اوضاع امروز داخل لبنان خطرناک است و ما نیازمند حفظ هوشیاری و حکمت و ایجاد وحدت ملی بین مردم هستیم.

مفتی لبنان تصریح کرد: استعفای سعد الحریری شوک آور بود اما بی دلیل انجام نگرفت. ما او را تایید و حمایت و تصمیمش برای استعفا را درک می کنیم.

وی با بیان اینکه لبنان متعلق به همه لبنانی هاست، تاکید کرد که باید این مشکل را با صبر و گفت وگو حل کرد.

مفتی اهل سنت لبنان افزود: عربستان اهتمام زیادی برای امنیت و ثبات لبنان قائل است و جز خوبی برای لبنان نمی خواهد، همچنانکه برای دیگر کشورهای عرب خیر و خوبی می خواهد.

شیخ دریان از علمای اهل سنت لبنان و از چهره های نزدیک به «سعد الحریری» نخست وزیر مستعفی این کشور و عربستان سعودی است.

دیشب برخی رسانه ها مدعی خروج دیپلمات های سعودی از خاک لبنان شدند که ولید البخاری آن را تکذیب کرد.

ساعتی پس از دیدار البخاری با مفتی لبنان، «نجیب میقاتی» نخست وزیر اسبق لبنان هم که از استعفای الحریری ابراز نگرانی کرده به دیدار شیخ دریان رفت و با وی درباره تحولات اخیر لبنان گفت وگو کرد.

میقاتی پس از این دیدار در دارالفتوی اعلام کرد: برای خروج از بحران به وجود آمده پیشنهادی را با مفتی در میان گذاشتم. این طرح متضمن نامزدی من برای نخست وزیری در زمان کنونی نیست.

وی افزود: در دیدار با مفتی لبنان بر التزام کامل به توافق طائف تاکید کردیم و معتقدیم که باید قانون اساسی که توازنات لبنان را حفظ می کند به اجرا گذاشته شود.

بیشتر تحلیلگران معتقدند استعفای سعد الحریری تحت فشار سعودی و با هدف ایجاد خلا سیاسی در لبنان و اعمال فشار برحزب الله صورت گرفته است.

سعد الحریری در اقدامی نامتعارف و ناگهانی شنبه شب استعفای خود از نخست وزیری لبنان را در عربستان و از طریق شبکه سعودی العربیه اعلام کرد.

روزنامه لبنانی الحیات نوشت که نزدیکان الحریری هم از این اقدام او بی خبر بوده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    1 0
    حرفهای حریری و بن سلمان و محمد بن سلمان و مفتی دریان همش مفت و بیهوده است . کلا به درک که حریری رفت . به جهنم که رفت مرتیکه نوکر صفت الدنگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس