کد خبر 794022
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
توییتر ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه عامل حمله منهتن هشت نفر را کشته و ۱۲ تن دیگر را به شدت زخمی کرده، خواستار مجازات اعدام برای او شد.

 به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار مجازات اعدام برای «سیف الله سایپف» عامل حمله تروریستی سه شنبه شب منهتن شد.


ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: تروریست نیویورک خوشحال بود که خواستار آویختن پرچم داعش از اتاقش در بیمارستان بود. او هشت نفر را کشت و ۱۲ تن را به شدت زخمی کرد.


رئیس جمهوری آمریکا افزود: او باید مجازات اعدام بگیرد!


سایپف که پس از زیر گرفتن چند عابر پیاده و دوچرخه سوار با کامیون، به ضرب گلوله پلیس زخمی و به بیمارستان منتقل شد، درخواست کرده بود که پرچم داعش را در اتاقش در بیمارستان نصب کنند.


وی با این اقدام سه شنبه شب در منهتن نیویورک باعث کشته شدن ۸ نفر و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر شد.


سایپف در سال ۲۰۱۰ از طریق برنده شدن در بخت آزمایی اقامت در آمریکا به طور قانونی وارد این کشور شده بود.


مقام های آمریکایی این واقعه را یک حمله تروریستی تلقی کردند. یادداشتی که از خودرو سایپف پیدا شده، مشخص می کند که وی با گروه تروریستی تکفیری داعش بیعت کرده بود.


در پی این حادثه ترامپ دستور نظارت شدید بر ورود مسافران به این کشور را صادر کرده و وعده داد که برنامه بخت آزمای کارت سبز اقامت در آمریکا را لغو کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    19 3
    چرا پس اون آمریکایی که در لاس وگاس 60 نفر را کشت تقاضای اعدام نکردی؟؟؟؟چون آمریکایی بود ؟؟؟چون به نظر تو تروریست نبود؟؟؟؟چون به نظر تو فقط مسلمانان تروریست هستند ولی اگر یک آمریکایی غیر مسلمان صدها نفر را هم بی دلیل بکشد باز هم تروریست نیست
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
      0 0
      مهندس جان مگر ان قاتل زنده دستگير شده؟اول يك كم فكر كن
  • M.sh IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    8 2
    جالب شد، ترامپ هم شده ضد حقوق بشر!!!!!! قاتل لاس وگاس رو چیکار کردین!؟ اها یادم نبود چون چشم ابی بوده به همین دلیل اختلال روانی داشته که دست به اون جنایت زدو جون ۶۰ نفرو گرفت و۴۰۰ نفرو زخمی کرده!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    4 10
    ببین چقدر کشور آزادیه که پس از کشتن هشت نفر بازهم بهش اجازه این کارهایی رو بهشون میدن
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    10 3
    کار خود آمریکاست تا 11 سپتامبر را مشابه سازی و نیروهایش را از سوریه و عراق خارج نکند
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    7 4
    خاک بر سرم این تروریست تونست بره آمریکا من نتونستم برم نجات پیدا کنم از شر مشرق
  • حسن کچل IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    0 0
    آمریکایی ها خدایی استاندارد دوگانه هستند .... اگر ما هم چیزی بلدیم از این استاد خبیث یاد گرفتیم .... اول اینکه موندم اینهمه تروریست از کشور های دیگه میرن آمریکا بعد چرا ایرانی ها رو میگه راه ندید....!!! بخور نوش جونت .... پیامت برا حمله تهران یادته گفتی تقصیر خودشونه .... الان همان حرف نصار خودت.... بعدش هم پس مخالفت اعدام چی شد ... حقوق بشر .... فلان .... فلان .... :)) اون برا دیگرانه.... امثال خانم جهانگیر یا سازمانشون چرا چیزی نمیگن .... هیچوقت شورای حقوق بشر آمریکا رو محکوم نکرده .... گاها بنیاد های خصوصی یا ان جی او های مثل دفاع از حقوق بشر بسیار محدود به اعدام در آمریکا اشاره کرده بدون محکوم کردن.... اینها همش بازی الفاظه ..... هیچ کشوری در دنیا نیست که رعایت کنه .... الکی نگیر نسبی هست که فقط نوع و شیوه ها فرق میکنه و همشون در یک اندازه هساتن و اخلاف زیادی بین کشور های غربی و شرقی ... دیکتاتورری و دمکراتیک نیست ... همش کشکه .... دروغه ..... زبان بازی و ریاکاریه.... حتی همانی هم که اینجا مثبت و منفی میده داره در یک ژست اینوری و یا اونوری بازی میکنه و همین امروز میاد ده بار حقوق شهروندی مثلا همسیایه و همکاراش رو زیر پا میزاره و میاد شیک و مجلسی داخل فضایی مجازی مثبت و منفی میزنه .... شاید برای گول زدن وجدان درون که ناراحت نباشی که مثل دیگرانی و همه در این خصوصیت ضد انسانی و شاید هم خصوصیت کاملا انسانی .... ( پایمال کردن حقوق دیگران و تکاپو برای رفاه و آسایش خود و نزدیکان و هم فکران و ....) اصولا در حال حاضر همه به نوعی دارند دیگران رو لگدمال میکند برای رسیدن به مقاصد مالی . سیاسی ... قومی ... فرهنگی ... نژادی .... و فکری خودشون ........... صادقانه فکر کن
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    8 2
    مردک خبیث این حکم برای حاکمان وهابی و اسراییلی لازمتره . چی شد پس حقوق بشرت کجا رفت
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    0 0
    الان این بهترین دلیل میشه که دیگه مسلمونهارو راه ندن به امریکا تا ابد و دیگه کسی هم‌ نتونه دستور ترامپ رو لغو کنه
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    0 0
    حالا شما چرا برای تین حرامزاده سیف الله چچن وتاتار وهابی اینقدر دل میسوزونین
  • مهدی IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    0 0
    نه نه اعدام بده امریکا ضد حقوق بشر داره اقدام میکنه !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس