کد خبر 793673
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پی حادثه تروریستی منهتن نیویورک دستور کنترل شدید ورود مسافران به این کشور را صادر کرد.

 به گزارش مشرق، ترامپ در توئیتی نوشت: به وزارت امنیت داخلی دستور دادم که اجرای برنامه کنترل [ورود مسافران] به آمریکا را تشدید کند.


فردی ازبک تبار بعد از ظهر روز سه شنبه با کامیون با چند دوچرخه سوار و عابرپیاده در منطقه منهتن نیویورک برخورد کرد که بر اثر این حادثه هشت نفر کشته و یازده نفر دیگر زخمی شدند. وی به ضرب گلوله پلیس زخمی و به بیمارستان منتقل شد.


عامل حمله نیویورک، فردی به نام «سیف الله حبیب الله ویچ سایپف» معرفی شده است. وی در یادداشتی که از او پیدا شده است، با داعش بیعت کرده بود. او در یادداشت خود نوشته که این اقدام را برای داعش انجام می دهد.


اگر چه وی با داعش بیعت کرده اما هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. «بیل د بلاسیو» شهردار نیویورک این حادثه را «اقدام تروریستی بزدلانه» خوانده است.


سایپف ۲۹ ساله اصالتا ازبک است و سال ۲۰۱۰ از ازبکستان به آمریکا رفت. او در ایالت نیوجرسی زندگی می کرد اما مجوز اقامت او متعلق به ایالت فلوریدا بود. او یک زن و دو فرزند دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    2 0
    باز هم اسلام و باز هم گرفته شدن جون بی گناهان !!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس