کد خبر 793702
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
 امانوئل ماکرون

رئیس جمهور فرانسه در حالی از قانون جدید امنیتی حمایت کرده است که وضعیت فوق العاده اعلام شده ۲ ساله در این کشور رو به پایان است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه از قانون جدید امنیتی و مقابله با تروریسم حمایت کرد و گفت: تروریست ها همچنان یک تهدید جدی برای فرانسه به شمار می روند.

اظهارات مکرون در شرایطی است که وضعیت فوق العاده ۲ ساله‌ای که در فرانسه اعمال شده، رو به پایان است.

قانون مقابله با تروریسم که به زعم منتقدان مغایر با آزادی های مدنی است، از امروز چهارشنبه اجرا خواهد شد و قرار است جایگزین حالت فوق العاده‌ای شود که در نوامبر ۲۰۱۵ میلادی پس از حملات تروریستی پاریس که منجر به کشته شدن بیش از ۱۳۰ نفر شد، وضع گردید.

این قانون به پلیس قدرت و اختیارات بیشتری برای جستجو و تفتیش ساختمان ها، انجام شنود الکترونیکی و بستن مساجد می دهد.

مکرون در سخنانی در دادگاه حقوق بشر اروپا در شهر استراسبورگ در شرق فرانسه تاکید کرد: تروریسم همچنان بزرگترین تهدید امنیتی برای فرانسه به شمار می رود. تروریسم جامعه اروپایی و ارزش های آن را هدف قرار می دهد، همان طور که دولت و کشور را هدف قرار داده است. ما به این دلیل هدف حمله قرار می گیریم که در برابر تروریسم ایستاده ایم.

در حملات تروریستی سه سال اخیر در فرانسه بیش از ۲۴۰ نفر کشته شده اند. تعداد بیشتری نیز در حملات تروریستی در سایر کشورهای اروپایی به خصوص بریتانیا و بلژیک کشته شده‌اند.

دولت فرانسه اعلام کرده است که وضعیت فوق العاده به نهادهای اطلاعاتی کمک کرده است تا بیش از ۳۰ حمله تروریستی را خنثی کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس