سرتیپ اسماعیل موسوی

یکی از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش گفت: متاسفانه شاهدیم که گاهی مطبوعات و رسانه‌ها یک طرفه و از دید یک نیرو جنگ را روایت می‌کنند. این کار درستی نیست و دور از کار حرفه‌ای رسانه‌ای محسوب می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیر سرتیپ اسماعیل موسوی از فرماندهان پیشکسوت نیروی هوایی ارتش با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به وقایعی که پیش از آغاز رسمی جنگ تحمیلی در کشور رخ داد، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان در پی شکست و براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی بودند برای همین در گوشه و کنار کشور دسیسه‌هایی را ایجاد کردند اما ارتش توانست با حضور در مناطق مختلف کشور با دشمنان مقابله کند. در این میان وقتی که دشمنان دیدند ارتش توانسته است نقشه‌های آنها را با مشکل مواجه کند در پی این برآمدند که حمله نظامی انجام دهند. در آن زمان تصور دشمن این بود که چون ارتش ساختار دوران قبل را ندارد بنابراین نمی‌تواند در مقابل دشمنان ایستادگی کند.

وی ادامه داد: اما شاهدیم که ارتش توانست دو ساعت پس از آغاز رسمی جنگ در خاک عراق عملیات هوایی انجام دهد و پس از آن روز اول مهر نیز 140 فروند از هواپیماهای ارتش جمهوری اسلامی ایران پایگاه‌های دشمن را بمباران کرد. این در حالی است که برای انجام یک عملیات بسیار ساده درون خاک کشور باید چندین ساعت هماهنگی میان عناصر فنی و کادر پروازی انجام شود بنابراین می‌توان گفت که ارتش در بالاترین سطح آمادگی خود قرار داشت.

موسوی تاکید کرد: بنابراین اگر کسی بگوید که ارتش آماده نبوده است ناصحیح گفته است. از طرف دیگر یکی از مظلومیت‌های ارتش این است که به دلیل دسیسه‌هایی که برای آن چیدند خواستند ارتش را نیرویی غیرقابل اعتماد جلوه دهند؛ به عنوان مثال می‌توانیم به کودتای نقاب اشاره کنیم اما با این وجود ارتش هیچگاه در جنگ کم نگذاشت.

وی با اشاره به اینکه ممکن است برخی‌ها بگویند که عملکرد ارتش در سال اول جنگ ضعیف بوده است باید توضیح داد: این چنین نیست. ما توانستیم برای آنکه در سال دوم جنگ عملیات‌های بزرگی را انجام بدهیم دشمن را در برخی از نقاطی که توانسته بود پیشروی کند زمینگیر کنیم. قطعا جلوی پیشروی و تثبیت دشمن نیاز به زمان داشته است و ما شاهد بودیم که پس از آن توانستیم عملیات‌هایی همچون ثامن الائمه، بیت‌المقدس، طریق القدس و فتح‌المبین را طرح ریزی و اجرا کنیم. همچنین شهید صیاد شیرازی توانست با درکی که از ارتش و سپاه داشت میان آنها هماهنگی برقرار کند.

وی یادآور شد: اقدامات نیروی هوایی ارتش فقط محدود به فعالیت‌های تهاجمی در خاک دشمن نبود بلکه یکی دیگر از وظایف ما، حفظ جزایر نفتی و پوشش هوایی کشتی‌های تجاری بود. ما با این کار توانستیم اقتصاد کشور را حفظ کنیم بنابراین اگر بگوییم که ارتش به وظایف خودش عمل نکرده است حق مطلب را ادا نکرده‌ایم و با این کار خسارت‌های بسیاری به کشور وارد خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار کرد: بیان این مطلب که ارتش در دوران دفاع مقدس غافلگیر شده است خیانت محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس