مشاور نظامي فرمانده معظم کل قوا با اشاره به بخشي از اسناد ويکي‌ليکس که مربوط به خاورميانه است، اظهار داشت: آنها با انتشار اين اسناد، قطعا مي‌خواهند در ابتدا ما را نسبت به کشورهاي همسايه بدبين کنند.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، امير سيدرضا پرديس مشاور نظامي فرمانده معظم کل قوا و فرمانده اسبق نيروي هوايي ارتش در خصوص تهديدات اخير رئيس ستاد ارتش آمريکا و رئيس MI6 انگليس عليه ايران اظهار داشت: تهديدات عليه نظام اسلامي از روز اول پيروزي انقلاب وجود داشته است و اين تهديدات اولين بار نيست و آخرين بار هم نخواهد بود.

وي افزود: قدرتي که امروز جمهوري اسلامي ايران دارد به مراتب بيشتر از زماني است که آنها جنگ را به ما تحميل کردند. اين کشورها در جنگ نتوانستند بر ما پيروز شوند و ما با امکانات بسيار اندکي که داشتيم، پوزه دشمن را به خاک ماليديم، حال که نيروهاي مسلح ايران امکانات بسيار گسترده و پيشرفته‌تري را در اختيار دارند.

پرديس با بيان اينکه امام زمان(عج) حامي اصلي اين انقلاب است، تصريح کرد: ‌هيچ دشمني حتي قوي‌تر از آمريکا و انگليس هم نمي‌تواند مشکلي براي روند پيشرفت اين انقلاب بوجود بياورد. با توانايي و امکاناتي که نيروهاي مسلح ايران در اختيار دارند، دشمن هرچقدر هم قوي باشد در مقابل قدرت اسلام و رزمندگان ما ياراي مقابله ندارد.

مشاور نظامي فرمانده معظم کل قوا در ادامه تاکيد کرد: اين اظهارات و تهديدات، توطئه و دسيسه‌هايي است که يقينا راه به جايي پيدا نمي‌کند. دشمن مستاصل شده و ديگر نمي‌داند چه کند و مثل غريقي که در دريا به هر کاري دست مي‌زند تا خود را نجات دهد، اينها هم به دنبال نجات خودشان هستند.

وي در بخش ديگري از سخنانش در خصوص انتشار اسناد ويکي‌ليکس اظهار داشت: آنها در گذشته هم اينچنين اسنادي را منتشر مي‌کردند و بايد ببينيم از انتشار اين اسناد چه اهدافي را دنبال مي‌کنند.

پرديس با بيان اينکه دسترسي يک تشکيلات شخصي به اين همه اسناد در يک کشور طبيعي نيست، تصريح کرد: انتشار اين اسناد قطعا از طريق نهادهاي اطلاعاتي اين کشور بوده و حتما اين نهادها نظرات خاصي را دنبال مي‌کنند که در آينده همه متوجه هدفشان خواهند شد.

مشاور نظامي فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: بهره‌برداري‌هايي که نهادهاي اطلاعاتي امريکا از انتشار اسناد ويکي‌ليکس مي‌برد قطعا به نفع خودشان است و ديگر مردم دنيا هم اين ترفندها را مي‌شناسند.

پرديس در پايان با اشاره به بخشي از اسناد ويکي‌ليکس که مربوط به خاورميانه است، اظهار داشت: آنها قطعا مي‌خواهند در ابتدا ما را نسبت به کشورهاي همسايه بدبين کنند تا مواضعي را اتخاذ کنيم که در نهايت به نفع آمريکا و ايادي‌اش باشد ولي رئيس جمهور کشورمان قاطعانه در اين خصوص موضع گرفت و گفت‌ اين انتشار اسناد موضوعي از پيش تعيين شده است و راه به جايي نخواهد برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس