پهلو گرفتن ناوگروه ۴۷ نیروی دریایی ارتش در بندرعباس

یکی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش گفت:ارتش نقش بسیار تاثیرگذاری در برقراری امنیت در خلیج فارس برای حفظ چرخه اقتصادی کشور ایفا کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، فرید آگهدل در رابطه با نقش ارتش در صیانت اقتصادی در خلیج فارس، گفت: نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس اقتصاد ایران را محافظت کرد. این نیرو با اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها موجب تسهیل و تأمین امنیت تردد شناورها در خلیج فارس شد.

وی بیان کرد: ما پیش از آغاز جنگ تجربه چنین کاری را نداشتیم اما با توجه به توانمندی، دقت و فداکاری نیروهای جان بر کف ارتشی توانستیم در زمینه اسکورت شناورها در شرایط جنگی صاحب ایده و نظر شویم.

این فرمانده ارتش با اشاره به آمادگی تمامی یگان‌های ارتش در دوران دفاع مقدس،خاطرنشان کرد: پیش از آغاز جنگ،ارتش نسبت به چنین رویدادی هوشیار بود و برای مقابله با دشمن و مهار طرح و نقشه‌های آن برنامه‌هایی داشت.به عنوان مثال بلافاصله پس از حمله دشمن به خاک ایران در دومین روز جنگ عملیات هوایی 140 فروندی یا کمان 99 در خاک عراق اجرا شد. همچنین نیروی دریایی ارتش ایران نیز توانست در شصت و هفتمین روز جنگ به طور کامل نیروی دریایی ارتش عراق را ناکارآمد کند به گونه ای که تا پایان جنگ تحمیلی توانایی انجام ماموریتی نداشته باشد.

ناخدا آگهدل افزود: با این وجود افرادی از روی بی اطلاعی عنوان می کنند که ارتش آماده مقابله با دشمن را نداشت البته در این رابطه رسانه‌ها و مطبوعات هم نقش بسیاری دارند چرا که باید همه جوانب جنگ را بیان کنند. در این صورت است که مردم و کسانی که چنین نظری دارند عقایدشان تغییر خواهد کرد.

وی گفت: رسانه ضمن حفظ بی‌طرفی خود باید با زبان امروزی برای نسل‌های مختلف به تشریح و تحلیل عملیات‌ها و نیروهای عمل کننده در آن بپردازد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس