الانبار

نیروهای بسیج مردمی با کمک نیروهای واکنش سریع و امنیتی عراق در ادامه عملیات خود در غرب استان الانبار موفق شدند روستای راهبردی "العبیدی" را به طور کامل آزاد کردند.

به گزارش مشرق،  نیروهای بسیج مردمی عراق و نیروهای واکنش سریع که عملیات جدید را از صبح امروز با پشتیبانی جنگنده های عراقی در غرب استان الانبار آغاز کردند، دقایقی قبل موفق شدند بعد از درگیری حدود ۲ ساعته، روستای «العبیدی» را به طور کامل پاکسازی کنند.


این روستای راهبردی در کنار رود فرات و در شمال شرق شهر مرزی «القائم» واقع شده است و با آزادسازی این روستا، تروریست های داعش موجود در القائم برای فرار از محور شمالی دچار مشکل خواهند شد.


نیروهای عراقی ظهر امروز نیز توانستند در جریان پاکسازی مناطق غربی استان، روستاهای «ام الوف و حسین العلی» و همچنین دو میدان نفتی به نام های «عکاز اول و عکاز دوم» را به طور کامل از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند و حدود ۳۰ تروریست را به هلاکت برساندند.


از محور غربی شهر «الحدیثه» نیز خبر می رسد، نیروهای عراقی عملیات جدید را از روز گذشته در مناطق جنوبی رود فرات در حد فاصل بین دو روستای راهبردی «راوه_العبیدی» آغاز کرده اند و تا کنون موفق شده اند روستاهای «العماری، الصفره، البیضه و جباب» و پل «الخور» را به طور کامل آزاد کنند و شمار زیادی از تروریست های داعش را کشته و زخمی کنند.


با پاکسازی های صورت گرفته طی چند ساعت اخیر، مجموع مساحت آزاد شده در غرب استان الانبار از وجود تروریست های داعش به ۲۳ هزار و ۶۷۰ کیلومتر مربع رسیده است و در حال حاضر تروریست ها تنها بر ۴ درصد از خاک استان الانبار از جمله «گذرگاه مرزی القائم و روستای راوه» را تحت اشغال خود دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس