کد خبر 793354
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
اتاق بازرگانی

یک عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به پیشنهاد غافلگیرانه وزیر به بخش خصوصی، گفت: ایجاد قطب سوم خودروسازی تلنگر یا تهدید محترمانه ایران خودرو و سایپا بود.

به گزارش مشرق، پدرام سلطانی در خصوص صحبت های اخیر وزیر صنعت در اتاق بازرگانی که از بخش خصوصی درخواست کرده بود به تشکیل قطب سوم خودروسازی ورود پیدا کنند، اظهارداشت: بیان این صحبت آنهم از زبان وزیر صنعت برای ما بسیار غافلگیرانه بود زیرا نمی دانستیم براساس کدام کار کارشناسی این موضوع مطرح شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع یک تلنگر یا تهدید محترمانه ایران خودرو  سایپا بوده است، گفت: در حال حاضر بخش خصوصی با سطح تولید کم در صنعت خودروسازی کشور فعال است. اما باید به این نکته توجه کنیم که در دانش فنی طراحی پلتفرم هنوز اقدمات مؤثری را انجام نشده به همین دلیل مسیر توسعه این صنعت با کندی همراه است. البته شرایط تجاری کشور هم مشکلاتی را به وجود آورده است.

این عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی برای توسعه صنعت خودرو باید نگاه صادراتی داشته باشیم، گفت: برای تشکیل قطب سوم خودروسازی مقدماتی از جمله پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی یا تدوین موافقت نامه های تجاری با همسایگان است. البته در کنار این موضوع باید هزینه های تولید را هم در کشور مدیریت و کاهش پیدا کند.

سلطانی با اشاره به اینکه در صورت عدم اجرای این مقدمات ایجاد قطب سوم خودروسازی اصلاً امکان پذیر نیست، تصریح کرد: در تولیدات مقیاس کلان و با ارزش افزوده بالا باید به بحث صادارت توجه جدی شود. به اعتقاد من تا زمانی که صادارت نداشته باشیم صنعت به هیچ عنوان توسعه نخواهد یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اشکان IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    31 2
    اگه این دو خودرو ساز در کشور مانبودند الان مردم بهترین خودرو ها رو با کیفیت وقیمت واقعی سوار میشدند
    • دکتر نصر IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
      1 0
      این خودروسازی ها پوششی هستن برای فروش نفت و واردات و گرفتن ریال اون از وارد کننده ها شما دقت کنی خودروهایی در ایران مونتاژ یا به اصلاح ساخته میشه که تمام قطعاتشون از کشورهای طرف خریدار نفت ایران میان!..در اصل دولت به اسم خودروسازی داره پول های نفت رو با واردات از مردم از طریق وارد کننده ها میگیره در همه بخش ها داستان همینه
  • فرهاد IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    32 1
    به بهای اشتغال یک عده و تولید خودرو بی کیفیت سالیانه هزاران کشته در جاده ها داریم ایا ما صنعتی هستیم یا استرالیا که تولید خودرو را به عطای ان بخشید
  • خودرو IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    17 1
    این دو شرکت خودرو سازی به بهانه ایجاد اشتغال ۸۰ میلیون نفر را از ماشین های روز اروپا محروم کرده است و هزاران خانواده را عزادار کرده است و یک مافیای قدرتمند تشکیل دادند و به هیچ نهادی پاسخگو نیستند مدیران و مسئولان این دو شرکت قاتل باید در دادگاه محاکمه شوند و به مردم باید پاسخگو باشند
  • سامان IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    21 1
    باسلام فقط باید تاسف خورد بهترین مهندسان ایران اونطرف توکارخانجات تولید خودرو بعدما بایدآشغالترین محصولات خودرویی با قیمت بالا سوار بشیم
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    17 0
    وای چه تهدیدی پشت درخای بسته حل میشه
  • US ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    2 0
    نیروی انتظامی + دولت ها + مردم اینها مقصر اصلی هستند
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    1 0
    چرا از مخترعین و خودرو سازان خبری منتشر نمیکنید مثلا مهندس ارین
  • محمد IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    1 0
    خود مردم باید این دو شرکت را مدیریت کنند مثل سال 94 کمپین نخریدن خودرو را در پیش گیرند و با این دو شرکت انحصاری و در حقیقت دشمن قسم خورده ملت ایران خدا حافظی کنند و حتی اگر پیاده هم راه بروند از این دو شرکت آدم کش و بی مسئولیت خرید ننمایند تا مسئولین واقعاً اگر به فکر مردم هستند دست بکار شوند و چاره اندیشی نمایند و گرنه امیدی به اینکه وزیری بیاید و در اتاق درب بسته ای حرف مردم پسندی هم بزند این شعبده بازی ها راه گشا نیست مگر اینکه خود مردم با نه گفتن به این دو شرکت مافیایی کثیف چاره اندیشی نمایند و تسلیم فریب تبلیغات دروغین اینها نشوند .
  • رئوف IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    1 0
    دررسانه ملی از کشف لوازم یدکی تقلبی خبر دادند وباید این هم وسایر چیزهای دیگر از خوردو سازان اعلام شودکه ...... یک سینی محافظ روغن کاتر پارس سال 92و... باید بجای فلزی پلاستکی نصب کنندو...........!!!!!!!! ایا این هم تولید کنندگان لوزم تقلبی هست !!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس