کد خبر 792817
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
استقلال

بدون تردید منصوریان این روزها وقت بیشتری برای فکر کردن به تصمیمات گرفته شده‌اش دارد. شاید اگر به ابتدای فصل برگردد خیلی از آنها را تغییر دهد.

به گزارش مشرق، علیرضا منصوریان که در نیم فصل دوم لیگ شانزدهم فوق‌العاده نتیجه گرفته بود و در واقع عنوان تیم اول نیم فصل دوم را هم یدک می‌کشید در تصمیمی عجیب و البته بعید به ساختار تیم جوانش دست زد و خریدهایی را انجام داد که به نوعی مدل بازی تیمش هم تغییر کرد.

اضافه شدن بازیکنانی همچون مجتبی جباری، پژمان منتظری، سجاد شهبازاده، مهدی قائدی، حسن بیت‌سعید، داریوش شجاعیان، آرمین سهرابیان و سرور جباروف این امیدواری را در میان برخی هواداران این تیم ایجاد کرد که در فصل هفدهم تیمی را شاهد خواهند بود که تلفیقی از بازیکنان با تجربه و جوان هستند اما با شروع بازی‌ها و هر چه که به جلوتر رفتیم نه تنها این خریدها بلکه همه بازیکنان در قالب یک تیم نتوانستند نتایج قابل قبولی را کسب کنند. در نهایت هم عذر منصوریان را قبل از بازی با سپیدرود (هفته هشتم) خواستند. بدون تردید او این روزها وقت بیشتری برای فکر کردن به تصمیمات گرفته شده‌اش دارد. شاید اگر به ابتدای فصل برگردد خیلی از آنها را تغییر دهد.

افت عجیب بیت‌سعید
با اینکه استقلال خوزستان در فصل قبل نتوانست از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند و در نهایت هم رتبه هفتم را به خود اختصاص داد اما حسن بیت سعید با 10 گل زده و پنج پاس گل یکی از بهترین‌های تیمش و البته لیگ هم بود. به همین دلیل منصوریان هم سراغ او رفت و انصافا انتقادی در ابتدای فصل به او وارد نبود اما شاید هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که پس از گذشته 10 هفته از فصل جدید بیت سعید پایش به گلزنی باز نشود در حالی که در فصل گذشته تا همین جای لیگ 4 گل زده و 2 پاس گل هم داده بود.
البته گل نزدن این بازیکن و سایر مهاجمان استقلال دلایل بسیاری دارد که شاید یکی از مهم‌ترین آنها خوب تغذیه نشدن‌شان باشد چرا که بازیکنی مثل حسن بیت‌سعید قابلیت‌های فنی‌اش را در دو فصل اخیر نشان داده بود. این روزها هم که پس از دو بازی نیمکت‌نشینی مقابل نساجی و پرسپولیس فریاد رفتن سر داده که باید دید چه تصمیمی درباره او گرفته خواهد شد. فولاد خوزستان که هدایتش بر عهده سیروس پورموسوی مربی سابق بیت‌سعید است یکی از مشتریان اصلی این بازیکن است.

شجاعیان، گران و پر سر و صدا
اینطور که گفته می‌شود با پولی که بابت رضایتنامه‌اش به باشگاه گسترش فولاد تبریز داده‌اند چیزی حدود 3 میلیارد تومان برای استقلال آب خورده است. داریوش شجاعیان فقط در دو بازی فصل قبل برای تیمش بازی نکرد و در اکثر بازی‌ها جزو نفرات کلیدی گسترش بود. اگرچه با توجه به پست تخصصی‌اش نباید انتظار گلزنی از او داشت اما می‌توان این سوال را مطرح کرد تا چه اندازه توانسته مشکلی از خط میانی استقلال را مرتفع کند. شاید منصوریان نمی‌دانست که چطور باید از بازیکن جدیدش بازی بگیرد. او نسبت به فصل قبل در همین هفته کمتر بازی کرده و یک اخطار هم بیشتر گرفته است.

تعویضی بودن بهترین بازیکن آسیا
سرور جباروف که دو عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را با خود یدک می‌کشد فصل گذشته به استقلال آمد اما به دلیل بسته شدن پنجره نقل و انتقالات قرضی به سپاهان رفت. این بازیکن ازبکستانی در 10 بازی آخر فصل گذشته فقط یک پاس گل داد و به نظر می‌رسد خیلی کمتر از عنوانش توانسته خودی نشان دهد. به هر حال او در استقلال هم بیشتر از آنکه ثابت بازی کند یک بازیکن تعویضی بوده است. جباروف در استقلال هنوز یک پاس گل هم نداده است. منصوریان در چند بازی از زوج او و جباری استفاده می‌کرد که بازی آنها در کنار هم بازی دیگری را خراب می‌کرد.

بهانه های شهباززاده
سجاد شهباززاده هم وقتی نتوانست به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات برای استقلال بازی کند به نفت تهران رفت و اگرچه در هشت بازی نه گل زد نه پاس گل داد اما در فینال جام حذفی تک گل بازی را زد تا قهرمان جام شوند. این بازیکن هم در لیست خرید منصوریان بود اما او هم مثل بیت سعید و بقیه مهاجمان نتوانست کارآیی لازم را داشته باشد. شهباززاده فقط یک پاس گل داده است. البته او مدعی شده که نمی‌تواند همه را دریبل کند و گل بزند.

سرنوشت متفاوت قطری‌های استقلال
شکست 6 بر یک مقابل العین، فشار روحی بسیار زیادی را به استقلال وارد می‌کرد و طبیعی بود آنها برای فرار از آن شرایط کار بزرگی در نقل و انتقالات انجام می‌دادند. پس از جذب پژمان منتظری که از قطر برگشته بود چه بازیکنی بهتر از مجتبی جباری می‌توانست تا حدودی فضا را تغییر دهد. اتفاقا همینطور شد و با استقبالی که از او در اولین جلسه تمرینش شد تا چند روز یکی از سوژه‌های اصلی استقلال شد. جباری از هفته دوم به زمین رفت اما پس از باخت 2 بر صفر به پدیده او و مهدی رحمتی به عنوان مسببان اصلی شکست معرفی و کنار گذاشته شدند. تا امروز هم جباری حتی به تمرینات برنگشته و منتظری هم که پس از همان بازی دچار شکستگی کتف شد و فعلا مشغول مداوا است. البته مصدومیت او را می‌توان به حساب بدشانسی‌های استقلال گذاشت.

قائدی پدیده‌ای که هنوز پدیده نشده
اگر فقط هر شخصی یک بازی او را در فصل گذشته برای تیم ایرانجوان بوشهر  دیده باشد به قابلیت‌های فنی او مهر تایید می‌زند. بازیکن ریزنقشی که تکنیک بالایش تا حدود بسیار زیادی ضعف قوای جسمانی‌اش را پوشش داده است، قرار بوده پدیده این فصل استقلال و عصای دست مربیانش باشد اما او نمی‌دانست که بازی در تیم‌های بزرگ پایتخت با بسیاری از تیم‌ها متفاوت است. رفتار غیرحرفه‌ای‌اش در یکی از جلسات تمرینی با شفر باعث تبعیدش به تیم امید استقلال شد و زمانی هم که برگشت از روی نیمکت تماشاگر بازی‌های تیمش بود. شاید اگر قائدی بهتر هدایت می‌شد تا همین الان هم تاثیر مثبتش را روی تیم گذاشته بود. او که همه بازی‌هایش برای استقلال در زمان علیرضا منصوریان بود هیچ وقت بیشتر از 26 دقیقه برای این تیم بازی نکرد.

سهرابیان کجاست؟
آرمین سهرابیان در 10 بازی ابتدایی فصل قبل سپاهان در ترکیب ثابت قرار داشت اما اخراج در دهمین بازی (مقابل سایپا) انگار خیلی برایش خوش‌یمن نبود چون پس از آن در چهار بازی دیگر به میدان رفت و از هفته نوزدهم تا پایان فصل فرصت بازی را پیدا کند. اما او در لیست منصوریان قرار گرفت و فقط 55 دقیقه در هفته ششم مقابل پارس جم به میدان رفت و پس از آن دیگر بازی نکرد نه برای تیم منصوریان نه برای شفر.


به هر حال استقلال تا نیم فصل با همین دارایی‌هایش پیش می‌رود اما با توجه به اتفاقات اخیر احتمال جابه‌جایی و جدا شدن چند بازیکن وجود دارد که اصلا بعید نیست بعضی از تازه‌واردها هم جزو آنها باشند.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس