کد خبر 794031
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
مجتبی جباری

مجتبی جباری، هافبک کنارگذاشته تیم استقلال تهران به یک روزنامه قطری گفت: به خداحافظی از فوتبال فکر نمی‌کنم.

به گزارش مشرق، روزنامه الرایه قطر در بدو ورود مجتبی جباری، هافبک اخراجی تیم استقلال تهران به این کشور که سابقه عضویت 4 ساله در باشگاه الاهلی دوحه را دارد مصاحبه‌ای با او انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

*در آغاز به شما خوشامد می‌گوییم. بگویید دلیل سفرتان به قطر چیست و چرا بازی کردن را متوقف کردید؟
از خوشامدگویی شما متشکرم. در حقیقت چند دلیل برای سفرم به قطر وجود دارد که یکی از آنها تمدید اقامتم است. من عاشق دوحه هستم و می‌خواهم این راه ارتباطی را حفظ کنم. ارتباط قدرتمندی با بسیاری از مردم در اینجا داشتم و به همین‌خاطر این اطمینان را پیدا کردم که هر بار سفری به قطر داشته باشم. ضمنا من بازی کردن را متوقف نکرده‌ام. همچنان بازیکن استقلال تهران هستم و در 4 بازی آخر تیم مشارکت داشتم. سطح فنی قدیمی خود را با تیمم حفظ کردم و به پایان دوران فوتبالم در فصل جاری فکر نمی‌کنم.

*بنابراین چرا تیم الاهلی و لیگ قطر را  پس از یک مدت طولانی که هنوز هم می‌گویید بازی می‌کنید ترک کردید؟
راه دیگری نداشتم و به خواست خودم لیگ ستارگان را ترک نکردم. قراردادم با باشگاه الاهلی پایان یافته بود و تصمیمی برای تمدید آن به دلیل مصدومیتم نداشتند. دلیل آنها را درک کردم و پیشنهادی هم از سایر تیم‌های قطری پس از پایان قراردادم با الاهلی نداشتم، بنابراین ترجیح دادم جهت پایان درمان مصدومیتم  به ایران بازگردم. الان هم بازیکن استقلال تهران هستم و در بازی‌های اول غایب بودم اما در 4 بازی آخر پس از پایان دوره مصدومیتم به میدان رفتم. 

*آیا نتایج لیگ ستارگان قطر را دنبال می‌کنید و چه تیمی مدعی عنوان قهرمانی است؟
بله، نتایج را دنبال و با کمال میل بعضی از بازی‌ها را تماشا می‌کنم. طبق بازی‌های 6 هفته گذشته لیگ ستارگان تیم‌های الدحیل، الریان و السد بیشترین رقابت را برای کسب عنوان قهرمانی دارند. در سایر تیم‌ها پتانسیل‌های لازم برای قهرمانی وجود ندارد و این مسئله باعث شده تا رقابت بر سر این عنوان به تیم‌های محدودی تعلق بگیرد.

*از نظر شما مشکل تیم الاهلی چیست و چرا چنین نتایج ضعیفی را در فصل جاری گرفته است؟
فکر می‌کنم تیم الاهلی از بازیکنان خوب داخلی (قطری) برخوردار است اما مشکل اصلی این تیم مربوط به بازیکنان خارجی می‌شود. لژیونرهای الاهلی در سطح خوبی نیستند و انتظارات لازم را برآورده نمی‌کنند. نباید فراموش کنیم که الاهلی در هفته‌های اول تیم کاملی نبود و از کمبودهایی رنج می‌برد.  به نظرم تیم الاهلی می‌تواند در هفته‌های آینده به شرایط ایده‌آل بازگردد. معتقدم که بازیکنان خارجی باید تفاوت‌هایی با بازیکنان داخلی داشته باشند و تغییراتی در تیم‌ها ایجاد کنند، زیرا آنها بخش اعظم موفقیت‌های تیمی محسوب می‌شوند. تیم‌هایی هم که از بازیکنان خارجی با سطح کیفی خوبی برخوردار نیستند رنج خواهند برد. چیزی که الان در تیم الاهلی مشاهده می‌کنیم.

*آیا زمانی که تیم الاهلی به همکاری با شما پایان داد، عصبانی شدید؟
در حقیقت من احساس عصبانیت نداشتم. من یک فوتبالیست حرفه‌ای هستم و این تصمیم را با تمام قلبم پذیرفتم. نگران نبودم و می‌دانستم که دیر یا زود تیم الاهلی را با خاطرات زیبا در لیگ ستارگان ترک می‌کنم. این خاطرات هم به سختی فراموش می‌شوند. من ارتباط بسیار خوبی با باشگاه الاهلی و هوادارانش داشتم. طرفدار این تیم هستم و آرزو می‌کنم هر چه زودتر بازگشت پرقدرتی داشته باشد.

*چه کسانی نزدیک‌ترین دوستانت در تیم الاهلی هستند؟
من با تمامی افراد باشگاه از جمله بازیکنان و کادر اداری ارتباط نزدیک و خوبی داشتم، البته همواره جای خالی تمامی بازیکنانی که با من در دوران شادی و غم تیم الاهلی همراه بودند همانند علی، بنسون و ... احساس می‌کنم. همچنین خالد شبیب، نایب‌رئیس سابق باشگاه الاهلی را فراموش نمی‌کنم که ارتباط خوبی داشتیم. شخص فوق‌العاده و تاثیرگذاری بود. او شخص کارآمدی است که برای هر باشگاه منفعت خواهد داشت و بسیار خوشحال بودم که با او در دوحه دیدار کنم.

*چه کسی بهترین بازیکن لیگ ستارگان قطر است و چرا؟
فکر می‌کنم یوسف المساکنی بهترین بازیکن حال حاضر لیگ ستارگان قطر است. بازیکنی بسیار خاص و با مهارت‌های عالی است. در هر لحظه‌ای می‌تواند در تیمش تاثیرگذار باشد. بازی‌های او را دوست دارم و دنبال می‌کنم. المساکنی در پست‌های مختلفی کارآیی دارد و دارای ویژگی‌های یک بازیکن برجسته است. بنابراین او را بهترین بازیکن حال حاضر لیگ ستارگان می‌دانم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس