اربعین

مسئول کمیته اسکان نجف اشرف با بیان اینکه سال گذشته در هر شبانه‌روز در صحن حضرت زهرا(س) میزبان حدود ۵۰ هزار زائر اربعین حسینی در قالب اسکان بودیم، گفت:پیش‌بینی ما امسال به حدود ۷۰تا ۱۰۰هزار نفر می‌رسد.

به گزارش مشرق، علیرضا فداکار درباره آخرین برنامه‌ریزیهای ستاد بازسازی عتبات عالیات در نجف اشرف اظهار کرد: اسکان و پذیرایی ما از زائران از ابتدای ماه صفر آغاز شده و این برنامه‌ها ادامه دارد که البته روزبه‌روز بر تعداد زائران افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیتهای پذیرایی و اسکان که از روزهای گذشته آغاز شده است رفته‌رفته به اوج خود می‌رسد به‌گونه‌ای که در حال حا ضر بیش از 5 هزار زائر اربعین حسینی در صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در حرم مطهر مطهر علوی اسکان یافته‌اند.

مسئول کمیته اسکان و پذیرایی نجف اشرف توضیح داد: پذیرایی مناسبی در روزهای گذشته از نخستین زائران اربعین حسینی انجام گرفته است و حتی روز گذشته بیش از 6 هزار پرس غذا در هر وعده بین زائرین توزیع شده است؛ این آمار به طور حتم در روزهای آتی و با حضور تعداد بیشتر زائران افزایش می‌یابد.

فداکار اظهار کرد: سال گذشته در هر شبانه‌روز در صحن و شبستان حضرت زهرا(س) میزبان حدود 50 هزار زائر اربعین حسینی در قالب اسکان و پذیرایی بودیم اما پیش‌بینی ما امسال به حدود 70 تا 100 هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه از همه زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین حسینی پذیرایی و اسکان انجام می‌گیرد، تصریح کرد: اربعین حسینی دارای یک فضای بسیار معنوی است که با هیچ چیزی قابل قیاس نیست و تمامی خدمات نیز خالصانه و به صورت کامل انجام می‌گیرد.

مسئول کمیته اسکان و پذیرایی نجف اشرف درباره تعداد موکبهای ایرانی در نجف اشرف اظهار کرد: در این ایام 30  موکب ایرانی دارای مجوز فعالیت، در نجف اشرف به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند که تمامی خدمات نسبت به سنوات قبل رشد داشته است.

به گفته فداکار، در سال گذشته تدارک و پخت حدود 360 هزار وعده غذایی در سه نوبت صبح، ظهر و شب به زائران ارائه شد و این رقم در سال‌ جاری به حدود 700 هزار وعده افزایش یافته است.

وی از برگزاری کارهای مشترک با برخی موکبهای عراقی خبر داد و افزود: به دنبال کارهای مشترک با برخی از این موکبها هستیم؛ اگر کمک و حمایتهای مردم و دولت عراق در ارائه خدمات به زائران اربعین نباشد کاری پیش نخواهد رفت.

مسئول کمیته اسکان و پذیرایی نجف اشرف با اشاره به کار اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی تصریح کرد: خدا را شاکریم که این فرصت خدمت رسانی به ما ارائه شده است چرا که حرکت اربعین مقدس است و ما در خدمات کوتاهی نخواهیم کرد.

فداکار با نحوه اسکان و پذیرایی اشاره کرد و افزود: در برخی نقاط به جای برپایی چادر سوله زده شده و این کار برای خدمات هرچه بهتر تدارک دیده شده است؛ تمامی خدمات نیز تا حدود پایان ماه صفر انجام می‌گیرد.

گفتنی است، بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، مسئولیت کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه زائران اربعین به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته شده است؛ این ستاد نیز شماره حساب 1040 بانکهای ملی، ملت و پست بانک قابل پرداخت در سراسر کشور را به‌منظور جذب نذورات و کمکهای مردمی برای برپایی کنگره عظیم اربعین اختصاص داده است.

ضمناً هموطنان می‌توانند با شماره گیری کد*780*1040# از طریق اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، نذورات خود را اهداء کرده و در فیض میزبانی از زائران اربعین حسینی مشارکت کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس