کد خبر 846594
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
عتبات عالیات

پزشکان به زائرانی‌ که قصد زیارت عتبات عالیات را در ایام بهار دارند، توصیه می‌کنند برای پیشگیری‌ از بیماری‌های تنفسی‌ و عوامل بیماری‌زا، ماسک تنفسی‌ به همراه بیاورند.

به گزارش مشرق، وجود ریزگردها در کشور عراق به ویژه شهرهای نجف و کربلا در برخی روزها، امکان تنفس را برای زائران سخت می‌کند که پیشنهاد می‌کنیم برای دچار نشدن به بیماری‌های تنفسی از ماسک استفاده کنند.

پزشکان به زائرانی که در ایام بهار قصد زیارت عتبات عالیات را دارند، توصیه می‌کنند که برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و عوامل بیماری‌زا ماسک تنفسی همراه خود بیاورند و یا حتی الامکان در زمان‌هایی که با اوج ریزگردها در آسمان روبه‌رو هستیم، از هتل بیرون نروند.

تهیه ماسک‌های تخم مرغی و یا کتانی از داروخانه‌های سطح شهر به زائران توصیه می‌شود که می‌توانند یکی از آنها را برای پوشش بینی و دهان خود انتخاب کنند؛ همچنین با توجه به در پیش بودن فصل گرما در کشور عراق به زائران عتبات عالیات توصیه می شود که از مایعات کافی به ویژه آب و دوغ کم نمک در این سفر معنوی بیشتر استفاده کنند و مراقب باشند که حتما این مایعات در بسته‌های پلمپ شده باشد.

یکی از پزشکان حاضر در کربلا، زائران را نسبت به استفاده از غذاهای بیرون از هتل و یا غذاهای سرو شده در رستوران‌های سطح شهر به شدت نهی می‌کند و به ویژه از بیماران گوارشی می‌خواهد که تنها از غذاهایی که توسط آشپزخانه مرکزی تهیه و در هتل محل اقامت توزیع می‌شود، استفاده کنند.

وی به زائرانی که دچار بیماری‌های مزمن هستند مانند بیماران قلبی، تنفسی و خونی توصیه می‌کند که پیش از این سفر معنوی با پزشک مربوطه مشورت کرده و به اندازه یک هفته داروی خود را به همراه بیاورند و از خوردن هر دارویی بدون مشورت پزشک به شدت پرهیز کنند.

توصیه دیگر پزشکان به بیماران کلیوی است که باید مراقب باشند دچار کم آبی نشوند، مایعات زیاد مصرف کنند و مرتب به دستشویی بروند؛ بیماران مفاصلی و استخوانی نیز در بالا رفتن از پله و پیاده‌روی زیاده‌روی نکنند و بیماران قلبی هم مراقب باشند دچار هیجان، استرس و بی‌خوابی نشوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس