کد خبر 790346
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
زیردریایی

آلمان با فروش ۳ زیردریایی هسته ای به رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

به گزارش مشرق، با وجود شایعاتی که در خصوص فساد در قراردادهای تسلیحاتی آلمان با اسرائیل وجود دارد، برلین با فروش ۳ زیردریایی هسته ای به تل آویو موافقت کرد.

«سباستین زیبرت» سخنگوی دولت آلمان با اعلام این خبر عنوان داشت که دولت تضمین های مالی این قرارداد را برعهده می گیرد.

گفته می شود ارزش قرارداد فروش ۳ زیر دریایی هسته ای به اسرائیل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است. این ۳ زیردریایی در سال ۲۰۲۷ میلادی وارد خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی می شوند.

این قرارداد در حالی روز گذشته به امضای مقامات آلمان و تل آویو رسید که از چندی قبل وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره احتمال وجود فساد در قرارداد چند میلیارد دلاری خرید زیردریایی این رژیم از آلمان را آغاز کرده است. احتمال وجود فساد در این قرارداد متوجه افراد نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶، دادستان کل مناطق اشغالی به پلیس این رژیم دستور داد تحقیقات درباره ادعاهای مطرح شده درباره اقدمات نامناسب در این معامله را آغاز کند. هنوز هیچ نامی مرتبط با این فساد منتشر نشده است؛ اما احتمالاً این تحقیقات متوجه دیوید شمرون، وکیل شخصی نتانیاهو است که در زمان عقد قرارداد، وکیل مشترک نتانیاهو و شرکت آلمانی فروشنده زیردریایی‌ بوده است.

با این وجود، وزارت دادگستری اسراییل تاکید کرد شخص نتانیاهو در این پرونده مظنون نیست. با این حال، نخست وزیر اسراییل پیش‌تر درباره چندین پرونده فساد مورد تحقیق قرار گرفته است. اصلی‌ترین این اتهامات مربوط به دریافت یک میلیون یورو پول نقد از یک فرد فرانسوی در سال ۲۰۰۹ میلادی است. همچنین وی متهم به دریافت هدایا از برخی افراد است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس