زیردریایی

یکی از آدمیرال‌های ارشد آمریکایی هشدار داد، روسیه در حال تقویت ظرفیت‌های زیردریایی خود در چالشی مستقیم با نیروهای آمریکایی در مدیترانه و اقیانوس اطلس است.

به گزارش مشرق، جیمز فوگو، رئیس فرماندهی نیروهای ضربت مشترک ناتو در ناپل گفت که روسیه در حال سرمایه گذاری در یگان زیردریایی و به دنبال ایجاد یک تهدید نامتقارن برای آمریکا و ناتو است.

فوگو به خبرنگاران در پنتاگون گفت، درحالیکه نیروی دریایی روسیه می‌داند که توانایی رقابت با ناوهای هواپیمابر و ناوهای بزرگتر را ندارد،‌ همچنان به تحقیق و توسعه و ظرفیت سازی زیردریایی ادامه می‌دهد. آنها این مساله را یک چالش می‌دانند و این چالش نیروی دریایی آمریکا و یگان زیردریایی آمریکاست.

آدمیرال فوگو ادامه داد، روس‌ها در حال حاضر شش زیردریایی برقی-دیزلی کلاس "Kilo" در دریای سیاه و شرق مدیترانه دارند. روس‌ها می‌توانند با زیردریایی‌های مجهز به موشک‌های دور برد از نوع کالیبر که از هر مکان دریایی در اطراف اروپا پرتاب می‌شوند، هر کدام از پایتخت‌های اروپایی را هدف قرار دهند.

وی همچنین به رزمایش قریب الوقوع ناتو در نروژ اشاره کرد که بزرگترین رزمایش از زمان جنگ سرد است و گفت: روسیه باید دعوت ناتو را برای اعزام ناظر به این رزمایش بپذیرد تا ظرفیت‌ها و آمادگی نیروهای ناتو را در این مانور بزرگ شاهد باشند.

این آدمیرال نیروی دریایی آمریکا همچنین ادامه داد: انتظار دارم که آنها بخواهند به این مانور بیایند.

مانور ناتو در نروژ که اواخر ماه جاری میلادی برگزار می‌شود،‌ بزرگترین رزمایش ناتو در سال‌های اخیر است و در آن ۴۰ هزار نیرو، ۱۳۰ جنگنده و ۷۰ ناو از بیش از ۳۰ کشور حضور دارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس